scriptie.. zuchttttttttt

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hoi hoi :(:(:(

Ik ben bezig met mijn scriptie.... best leuk om te doen .... maar niet als je vriend net veeeel moet werken (70 uur in de week), je twee kleintjes hebt van 3 en 4 jaar en ook nog 2 andere grote opdrachten hebt op school... plus nog mijn vaardigheden die ik moest toetsen afgelopen weken...

Ik moet vandaag mijn 1e concept inleveren.. en ik ben ZO ontzettend moe..

mag max 2500 woorden zijn. ik moet mijn discussie en conclusie nog en zit nu al net over de 2500. Ik zie het gewoon even niet meer.

Gister ook al de hele dag en avond bezig geweest.

ik blijf maar zinnen weg halen, en weer toevoegen en weer weghalen en weer toevoegen.

iemand nog tips?????????;););)

2. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Even iets anders gaan doen? Al is het maar een half uurtje. Ga een stukje wandelen/fietsen/hardlopen.

Ikzelf zie op een gegeven moment de fouten niet meer, als ik te lang een tekst lees of schrijf. Lees ik er gewoon overheen. Dus verstand op nul, en lees het daarna nog een keer met een frisse blik;)

Succes met je scriptie!

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja dat helpt ook ,maar ik moet zo naar school tot 4 uur.. en daarna de kids ophalen bij oma.......... dus ik moet even door........

irritant he.... ik kijk af en toe gewoon bijna scheel. dan zie ik het gewoon ECHT even niet meer...

noemen ze dat niet een writers block?

4. Metire

Metire Niet meer actief

dit inderdaad! even helemaal je hoofd leeg maken, bij mij helpt even (flink) sporten :)

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat moet de lezer minimaal weten om jouw vragen, design, en interpretatie van de resultaten te begrijpen? Bedenk dat eens (op de fiets kan dat ook), markeer het in je document, en ga in de niet-gemarkeerde tekst kijken wat weg of korter kan.

6. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ik kan je niet helpen, maar wil je heel veel succes wensen met je scriptie, weet hoe moeilijk en zwaar dat kan zijn (naast juf ook afgestudeerd op universiteit).

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Overleggen met je begeleider.
    Ik moest twee weken de 2e versie van mijn onderzoeksplan inleveren en blokkeerde ook totaal. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om eerst het gesprek met mijn begeleider aan te gaan alvorens het plan te herschrijven. Ik zag het gewoon echt niet meer. Uit het gesprek bleek dat het een kwestie van aanscherpen was en na het gesprek had ik voor mezelf zoveel beter voor ogen wat ik nou precies wil. De 2e versie was zo geschreven en direct goedgekeurd.

Heb je je hoofdstukken niet tussentijds moeten inleveren? En is toen niets over de lengte gezegd? Max. 2500 is ook wel heel erg weinig. Ik mag max 5000 woorden gebruiken en vind dat al een uitdaging.

Of kun je het niet aan een studiegenoot laten lezen? Vaak zet je er toch onbedoeld zinnen tussen die feitelijk niets toevoegen aan je verhaal.

Kop op meid, je bent er bijna! Het ergste heb je gehad.

8. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik heb het gister gewoon gemaild. ik heb het niet helemaal af , maar goed ik kon ook niet meer..... was even leeg.

en 2500 woorden is idd heel weinig. wij moeten het in de vorm van een artikel schrijven. En dat is echt ontzettend lastig. We moesten drie interviews met experts doen. als je dat al allemaal moet verwerken dan is het zo weinig woorden waarin je dat kwijt kan,

Ben er wel weer even klaar mee.....

en alleen het plan van aanpak heeft ze gelezen van ons. verder niks meer. dus pas nu het af is (of af moest zijn) gaat ze het concept doorlezen.

Naja we wachten af.... ik heb nog steeds veel te veel woorden. maar ik weet niet meer hoe ik het in moet korten..

Ga het nog eens proberen met bovenstaande tips...

9. soeza

soeza Niet meer actief

Herkenbaar....

Heb afgelopen maand ook een scriptie moeten inleveren
    (ook naast baan, kinderen, man, huishouden, enz)
    Ik kreeg het maar niet voor elkaar, docent had ook elke keer wat aan te merken over wat er niet goed zou zijn. Vele gefrustreerde uren heb ik erin zitten. Man laten lezen (is een leek op dat gebied) en hij begreep de inhoud. Ondanks dat de docent hem afkeurde heb ik hem eigenwijs als ik ben toch ingeleverd... en teruggekregen met een uitstekende beoordeling, cijfer: een 8! :D

Soms helpt het inderdaad om even afstand te nemen.
    Ik heb ook 1x de kindjes een dag naar mijn ouders gebracht zodat ik even vaart kon maken.
    Iemand je scriptie laten lezen die niet in je vakgebied zit, zodat hun kunnen zeggen wat er niet duidelijk is.

Succes! :)

10. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Even aan de kant leggen: de beste ideeën komen naar boven als je ontspannen bent! Succes!

11. muis26

muis26 Fanatiek lid

haha ja dat is waar......
    maar ik blijf er in mijn hoofd toch mee bezig....... wist niet dat afstuderen zo veel stress kon opleveren :p

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Voor nu los laten, het is ingeleverd en je kan er nu toch niets meer aan doen.

Blijven focussen op het idee dat je er bijna vanaf bent! ;)

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Gewoon over je 2500 woorden gaan. Het is toch eerst je concept? Ik mag eigenlijk maar 18 pagina's inleveren en lever er 35 in.

En bedenk je constant, wil ik dit vertellen? En als iemand hier totaal geen verstand van heeft zal die het dan begrijpen! Een gesprek met je begeleider dat je vast loopt werkt vaak ook

14. soeza

soeza Niet meer actief

Ter aanvulling:

Ik heb in mijn scriptie ook teveel pagina's geschreven, maar kreeg het in de beoordeling terug met de reactie dat het niet erg was, omdat wat ik verwoorde ik niet simpeler en in minder woorden kon doen.
    Dus het is niet altijd erg als je te veel tekst hebt....

Deel Deze Pagina