Graag aangeven of het lessen van een uur of van drie kwartier waren. Het gaat om een 5-jarige, niet ouder.
45min, 1x per week. 10 maanden. (Begonnen met 4,5; daarvoor wel ouder & kind en peuterzwemmen gedaan)
Meisje is begonnen met 4.5 jaar. Nu 1,5 jaar later eindelijk in bad 5 (6 is diplomazwemmen) 1x per week 45 minuten les (ook vakanties)
Zoontje 4 jaar en 9 maanden gestart. Na 40 lessen van 45 min zijn A, 8 lessen weer verder B, nu door voor C Moet zeggen dat hij het super leuk vind en het gat een uitdaging vind!! Hij is vrij groot en sterk. Dit speel natuurlijk wel mee.
Absoluut. Mijn dochter is erg klein van stuk en het eerste half jaar heeft zwemles haar zoveel kracht gekost. Dat maakt echt verschil
Met 5.5 ongeveer begonnen. Na 11 maanden en gemiddeld 45 minuten per week had hij zijn A. Binnen ongeveer 4 maanden had hij B en C er bij. Wel een grote en sterke jongen. Het eerste 5 maanden waren niet leuk. Hij vond water doodeng. Na zijn schoolvakantie ( vorig jaar ) en veel oefenen op vakantie had hij de smaak te pakken en ging hij helemaal los. Inmiddels zit hij op club (wedstrijd) zwemmen en doet hij aan reddingszwemmen via school.
Even opgezocht Zoon heeft 41,25 klokuren gezwommen. Dat zijn 55 lessen van 45 minuten. Hij heeft er 1,5 jaar over gedaan. Hij zwemt nu voor zijn B en de verwachting daarvoor is 10 weken (7,5 klokuur) Gestart met 4 jaar en 4 maanden
Thanks anyone! Mijn zoontje is begonnen met 4 jaar en 4 maanden. Hij mag net niet door naar de groep die wordt klaargestoomd voor het diplomazwemmen eind november. Dan wordt het hopelijk eind januari en dan zou hij 58 lessen hebben gehad van 45 minuten, dus 44 klokuren en 17 maanden. Ik vroeg mij af of 1,5 jaar gemiddeld is.
Naja, 1,5 jaar zegt eigenlijk niet zoveel. Er staan gemiddeld 55 a 60 klokuren voor A, 44 uur is dus netjes. Mijn zoon is jong begonnen en zwemt binnen 2 weken af voor B. Daarna wil hij graag nog C gaan doen.
Bij ons staat er 45 klokuren voor dus ja, wat dat betreft heel gemiddeld. Grappig trouwens, in heeel veel opzichten heel vergelijkbaar met mijn zoon.
52 klokuren heb ik net uitgerekend. 1,5 jaar zo'n 45 minuten per week en wat vakanties eraf. Met 4,5 begonnen, net voor haar 6e verjaardag klaar. Mede door een enorme schaarslag heeft ze er heel wat langer over gedaan.
Ze jeeft het diploma nog niet maar met 5 jaar begonnen. Lessen van een half uur. We schatten nu in dat ze er iets meer dan 1,5 jaar over gaat doen. Dus laten we zeggen 40 lessen per jaar van een half uur. Dus tussen de 60/70 lessen denk.
Lees even mee, mijn dochter is met 5,5 jaar begonnen, heeft nu 21 lessen gehad (3 kwartier) en mag nu naar het laatste groepje. Ze is nu 5,5 maand bezig. Misschien heel stom, maar ik vind dr erg snel gaan. Toen ze begon had ze waterangst, nu vind ze het geweldig.
J. is nu 16 maanden bezig (dag voor haar vierde verjaardag begonnen) en mag binnenkort afzwemmen. Ze heeft een les van 45 minuten per week en ze zal misschien een les of 6 gemist hebben in die tijd. Denk dat ze dus ongeveer 60 lessen gehad zal hebben.