Belastingdienst. Leuker kunnen we het niet maken....

Discussie in 'De lounge' gestart door lautjuh85, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    En makkelijker ook zeker niet!!!! Ik ben alleen maar aan het terug betalen. Het begon met een beschikking van zorgtoeslag over 2009. Hoppa even 800euro terug betalen. Eindelijk alles in termijnen afbetaalt, komt er een beschikking van kgb. Hoppa even 500euro terug betalen. Ook eindelijk in termijnen afbetaalt, en vandaag in de bus een beschikking van kinderopvangtoeslag. Hoppa even 650euro terug betalen. :$
    Alleen tegen de laatste kan ik een bezwaar indienen. Er staat op het papier dat mijn zoon 133 uur pm naar het kdv gaat en dit moet 146 uur zijn. Ik heb gebeld met de belastingtelefoon en de meneer die ik aan de lijn had beaamde dit ook. Hij zei dat ik tot 6 weken na dagtekening bezwaarschrift kan indienen. Dit ga ik ook zeker doen. Tot die tijd hoef ik niks te betalen. Iemand toevallig ervaring met een bezwaarschrift indienen? Ik heb het nog nooit bij de hand gehad. Ben nu wel iets opgelucht. Vraag me af waar ik nog voor aan het werk ben....

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Pff, vreselijk de belastingdienst:(
    Hebben er alleen maar problemen mee.. En puur door hun fouten.. Er raakt van alles kwijt daar, op de ene dag zeggen ze dat iets is aangekomen en in behandeling is en de week erna is er ineens niks bekend en überhaupt niks binnen gekomen.. enz. enz. enz. enz..

Bezwaarschrift heb ik geen verstand van, heb ik onze accountant laten doen..

Wat wij doen met toeslagen is een te hoog inkomen opgeven voor zorgtoeslag en kgb.. Je krijgt per maand wel minder, maar aan het eind van het jaar krijg je óf iets terug óf je hoeft niet zoveel bij te betalen..

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Hier een bezwaarschrift ingediend van kinderopvangtoeslag 2009, daar hadden ze ook een fout in gemaakt. Heb begin augustus een brief gehad dat het langer kon duren omdat ze zoveel bezwaarschriften hadden. Wacht er dus nog steeds op. Erg vervelend als je terug moet betalen. Daarom zet ik onze salarissen standaard 7000 euro hoger dan ik eigenlijk denk.

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Belastingdienst...
    Postbus ....
    .......

Datum: ......

Betreft: bezwaarschrift beschikking kinderopvangtoeslag nr ..... (hier het beschikkingsnummer invullen)

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij wil ik bezwaar maken tegen bovengenoemde beschikking. In de beschikking staat vermeld dat mijn zoon (naam zoon), geboren op (geboortedatum) 133 uren kinderopvang heeft gebruikt. Dit is echter 146 uur geweest.

In afwachting van de herziene beschikking verzoek ik u uitstel van betaling te verlenen.

Met vriendelijke groet,

Naam
    Adres
    PC, Woonplaats
    Telefoonnummer

:D

5. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou ook een kopie van de jaaropgaaf van de KO-organisatie meesturen, waar het juiste aantal uren op is vermeld.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar je betaald terug omdat je er geen recht op hebt

als je het aanvraagt en je vult alles in dan zegt ie bij mij meteen dat ik er geen recht op heb

7. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Als ik een berekening maak via de site dan hebben wij recht op 700euro terug aan kinderopvangtoeslag. En 35 euro kgb. Zorgtoeslag heb ik 1,5 jaar terug al stop gezet. Die fout maak ik niet nog eens weer. En er moet inderdaad een kopie bij van het aantal uren dat hij in 2010 is geweest. Zo'n overzicht hebben wij ook van de creche gekregen.

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ja ze zijn verschrikkelijk daar!! Wij ook voor de 3e maand achtereen een belachelijk hoge rekening van ze gekregen. En idd ze maken steeds fouten daar waardoor dat gebeurd.. je moet idd wel ook uitstel van betaling aanvragen want alleen een bezwaarschrift is niet genoeg. Die fout maakte ik een keer..

9. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik heb een paar keer gehad dat ik ene kant terug kreeg van zorgtoeslag en dan huurtoeslag moest betalen, Om dan het jaar daarna weer huurtoeslag terug te krijgen en zorgtoeslag moest betalen.

is gewoon niet logisch.
    gelukkig is het van 2009 definitieve goed gelopen niets hoeven betalen van KGB en ook niks van huurtoeslag ik kreeg daar zelfs van terug en zorgtoeslag hoefde ik ook niks te betalen. Hopelijk hebben ze nu een keer de goede cijfers. ( regelmatig komt het voor dat er geen hol van klopt ) zoiezo als je iets doorgeeft duurt het ellelang ( 8 weken of langer ) voor ze de cijfers door hebben. maar is het andersom moet je een jaar wachten of langer op de goede papieren of terug gave van hun uit.

10. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik zie dat veel mensen de rekening in termijnen betalen... is het dan niet zo dat je voor zulke bedragen 2-3 jaar mee bezig ben? stel je voor er komt jaar erop weer zo ene en die daarna weer. stapelen de rekeningen toch allemaal op of niet? dat komt dan toch gewoon bij elkaar die bedragen.

Ik heb eigenlijk nog nooit een rekening in termijnen betaald al waren het hoge bedragen dat ik terug moest betalen. hebben jullie niet een soort van belasting terug geef potje? of onverwachte rekeningen potje?

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    maar wat voor een fouten maken ze daar dan? Want ik heb alleen moeten terugbetalen toen mijn inkomen te laag is ingeschat..en dat was mijn eigen schuld, omdat ik van studerend naar werkend ging en vergeten was mijn inkomen te wijzigen voor dat jaar.

12. linde90

linde90 Niet meer actief

He balen Lautjuh,
    Hier zetten wij altijd iets hoger in om dit achteraf niet te laten gebeuren.
    Liever eind van het jaar iets terug dan bijbetalen..

Ik hoop dat het snel opgelost is en je niet hoeft te betalen, geeft altijd onnodige stress zulke dingen

13. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ja ik begrijp ook niet zo goed waarom je steeds zoveel moet terugbetalen..zijn dat echt misrekeningen van de BD of gaat er toch iets niet goed met het invullen van je inkomen? Hebben vorige week de afrekening van Kinderopvangtoeslag 2010 gekregen en kreeg 450euro terug..dus zou idd je inkomen iets hoger inschatten zodat je alleen maar meevallers kunt krijgen..

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    DEgene die onze aangifte doet, heeft twee jaar geleden per ongeluk aangegeven dat ik niet werk terwijl ik toen wel werkte. Ik ben al twee jaar bezig met die toeslag stop te zetten, schijnen ze op één of andere manier niet te kunnen verwerken..

Dus ik moet ieder jaar terug betalen tot nu toe, gelukkig geld wel apart staan. Gaat om 1800 euro per jaar.

15. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Oooooooh praat me er niet van!!
    Kinderopvang toeslag 2009 zitten we nog steeds op te wachten!! Verder kregen we gister een brief dat we een wijziging hebben gemaakt bij de kinderopvangtoeslag in september 2010...?!?!?!?! Ja we hebben van de week een wijziging gemaakt voor 2011, dat wel maar 2010??? Nou bellen, bellen en bellen. Komen er pas doorheen na 20 min in de wacht te hebben gestaan. Nu blijkt het wel te kloppen maar dat je daar pas in 2011 een brief van krijgt?!
    Nu het meest belachelijke van alles....
    Mijn moeder kreeg van de week een brief thuis dat ze te veel huurtoeslag heeft gekregen en of ze even 560 euro terug wil betalen. Dus zij bellen van hoezo en wat en wanneer?!?! Is het van toen mijn vader nog leefde en dat ze toen te te veel toeslag hebben gekregen......mijn vader is al 4,5 jaar dood!!! Nu komen ze daar pas mee! Ben je ook lekker mee!!
    Maar goed we betalen alles maar weer netjes......

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh ik kreeg laatst ook zo'n fijne brief (op zaterdag natuurlijk) of ik even ruim 1000euro kon terug betalen omdat we dit jaar al teveel kinderopvangtoeslag hadden gekregen...
    Ik gelijk gebeld waar dit door kwam (want het klopte gewoon niet) kreeg ik een hele behulpzame vrouw aan de telefoon maar zij kon het niet oplossen. Ik zou doorverbonden worden maar dat ging mis (hing toen al 45 minuten aan de telefoon).
    Daarna kreeg ik een of andere lamlul aan de telefoon die ik wel zijn nek om wilde draaien, nou ja hij wist het dus ook niet en ik zou binnen 2 werkdagen terug gebeld worden want het zou uitgezocht worden. Nou ja prima, na 2 dagen nog niet gebeld, dus ik de dag erna maar weer aan de telefoon gehangen en tadaa binnen 5 minuten was het opgelost. Ik had in juni een wijziging van rekeningnummer doorgegeven en ik had toen het lrk nummer verkeerd ingevoerd (was de vorige keer dat ik het invulde nog niet bekend dus hoefde het toen nog niet in te vullen).
    Ipv dat ze dan gewoon een brief sturen dat dat nummer niet klopt, nee ik kreeg gelijk een aanslag. Krijg deze maand dus geen KOT maar volgende maand dus het dubbele.

17. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik betaal mijn rekeningen ook in 1 keer. Maar sommige mensen moeten in termijnen betalen. Denk aan telefoon abbonementen, ziektekosten, huur, vakbond etc en ze staan al in de min.

Teruggeef potje maken is moelijk als je in je eentje staat. Mijn vriend en ik hebben een teruggeefpotje, maar om eerlijk te zijn, alleen zou ik het niet kunnen. Ik had een gat in mijn hadn en sinds mijn vriend en ik kunnen heerlijk genieten met onze teruggeef potje als er niets onverwachts te besteden is :)

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Sterkte met de belastingdienst! Ik ben er ook mee bezig.
    We zouden 5400 terug krijgen van vorig jaar en het jaar ervoor, tot nu toe heeft mn man een brief gekregen dat hij 3100 moet betalen en ik heb 2071 terug gekregen.. en dat terwijl we het jaar daarvoor ook al zoveel moesten betalen, toen hadden we een huis VERKOCHT en GEKOCHT. Lijkt me stug dat je dan zoveel moet betalen..
    Dus we zijn weer met ze bezig, ook onze boekhouder is met ze bezig want dit klopt echt niet.
    Je wordt hier zo moedeloos van, als je moet betalen dan ontvang je direct een brief maar ontvangen dan maken ze zoveel fouten..

2 jaar geleden moest ik ineens zorgtoeslag terug betalen, 400 euro.. was dus echt een fout want ik had wel degelijk recht erop en kreeg het dus 3 maanden geleden pas terug.

Sterkte! Makkelijker kunnen ze het niet maken maar wel vermoeider!

19. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    oh ja ik ken het, heb het vorig jaar gehad, dan weer de zorgtoeslag, toen weer de kgb en we bleven maar fijn terugbetalen. nu gelukkig centjes terug gehad van vorig jaar, mij hebben ze niet meer!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

zo werkt het niet. Je moet formulieren downloaden van de site van de BD, zijn ongeveer 10 kantjes, dat moet je allemaal volledig invullen en opsturen.

Deel Deze Pagina