Weet niet goed waar ik t moet plaatseb, dus maar even hier. Wij overwegen een kraamfeest ipv weken drukte over de vloer. Liever een keer alles dan elke keer wat. Dat is vorige keer beetje veel geweest en vandaar nu deze overweging. Maar hoe vermeld je dat netje ? Ik dacht miss gewoon een geboortekaartje met de 'gebruikelijke tekst'... Maar voor hen die we willen uitnodigen op t kraamfeest een bijlage, kaartje erbij in met de uitnodiging... Of is dat gek ? Kijk om t in de kaartjes zelf te laten drukken.. komen er meer dan we willen.. .. ik bedoel, kaartjes stuur je natuurlijk ook ter info. Kortom.. ik kom er niet meer uig Iemand tips ?
Een 'info' kaartje sturen naar iedereen. Maar geen telefoonnummer en rusttijden vermelden. Voor de mensen die je wilt uitnodigen kun je een briefje bij de kaart doen. Misschien kun je op het internet voorbeelden vinden voor een goede tekst. Ik vind het een goed idee trouwens, een kraamfeest.
Sorry, niet echt tips voor je, maar vind t wel een top idee zo'n kraamfeest! Mocht er hier ooit nog een volgende komen, dan doen wij dat zeker ook! Maar even een kleine opmerking: Je wilt niet dat iedereen op het feest komt schrijf je, maar zullen die mensen dan niet gewoon apart langs komen als je ze wel een geboortekaartje stuurt? Ik zou ze er dan persoonlijk liever op het feest bij hebben ipv apart, dan hoef je tenminste niet zoveel met ze te babbelen
Ja. Ik werd vorige keer gek van al die mensen die wilde komen. Logisch natuurlijk, maar gaf borstvoeding op verzoek en dan was ik net bezig, kwam de visiete, ook logisch, je moet toch n tijd afspreken. Ik was soms 3kwartier boven en voelde me dan enorm opgelaten.... Kijk dat kan met een feest natuurlijk ook maar dan is het maar 1x. En is misschien voor onze dochter ook leuker, die krijgt dan ook aandacht. Als ik dan moet voeden, kunnen ze zich met haar 'bezighouden'... En wie niet kan.... Ja jammer, ik wil best een keer voor een goede vriendin een uitzondering maken, maar een verre oom... Jammer.. kijk maar naar de foto op facebook..hihhi Ik wil t dit keer relaxter en leuker.
Ik zou bij de genodigde een kaartje bij de geboortekaartje doen met een soort tekst als deze; Op ...-... geven wij een kraamborrel. U bent van harte uitgenodigd van 00.00 tot 00.00. Mocht u niet in de gelegenheid zijn dan graag een berichtje naar (e mail). En op het kaartje zelf dus inderdaad geen bel/bewonder zinnetje. Maar zoals iemand al eerder aangaf; grote kans dat sommige niet kraamborrel genodigde alsnog zo langs willen komen.
Wij geven een kraamfeest en zetten op het geboortekaartje dus geen telefoonnummer of rusttijden. We hebben echt een apart kraamborrelkaartje wat we los erbij doen. Aan mijn tekst heb je alleen niet veel die is namelijk echt gericht op de geplande ks die ik krijg en daar is het gedichtje om heen geschreven!
En wat zeg je dan als degene die een geboortekaartje hebben gehad langs willen komen? Mag niet? Vind het beetje raar eigelijk, geboortekaartje is een uitnodiging. Teminste zo zie ik dat
Ik zie een geboortekaartje meer als een kennisgeving, geen uitnodiging. We hebben een aantal mensen die we zelf graag willen zien. De rest wacht maar tot lief zijn verjaardag een maand later.
Nouja ik vind het meer informatief. Zet er ook niks op mbt bewonderen of een telefoonnummer met rusttijden. Veel mensen komen op borrel maar bijv buren van mijn ouders informeer ik wel middels kaartje maar staan wat dat betreft te ver weg voor borrel. Ik bedoel bij de eerste kwamen ze op bezoek maar was echt lastig om gesprek te voeren (oudere mensen). Een buurvrouw vroeg zelfs of mijn moeder ook toevallig die dag daar zou zijn ... Ehm jaaa.... Dus nu besloten ze wel te informeren maar niet uit te nodigen.
Eens, want de kaartjes worden bijv ook formeel gebruikt. Gaat er ook een naar huusarts, die komt echt niet op de koffie. Dus ik begrijp je. Het is niet per definitie een uitnodiging
Geboortekaarten, trouwkaarten en andere kaarten op maat: Studio Coco & Co Ik zag hier wel een aantal niet te zoetsappige teksten tussenstaan. Even naar kraamfeesten scrollen.
Wij hebben ook een kraamfeest gehouden. We hebben een los briefje gemaakt en erbij gezet dat we vanwege ons kleine huisje ergens anders een kraamborrel wilden geven. De mensen die sowieso wel langs zouden komen (oma bijvoorbeeld) die kregen ook gewoon de uitnodiging, maar de vk bijvoorbeeld niet
Dat man ook ind. Kijk mensen als mijn vader en schoonvader komen toch eerste week wel kijken. Maar de rest mag wat mij betreft in de wachtrij... Vaak zien mensen toch op facebook al wel eerste beeld. Daar moeten ze t dan maar mee doen. Een los kaartje bij geboorte kaartje erbij in lijkt mij t beste... Ik kwam deze tegen: Omdat mama de eerste dagen nog recupereert, en papa het gevecht met de papflesjes trotseert Om onze gebroken nachten een beetje te verzachten willen we met bezoek eventjes wachten. Daarna nodigen we groot en klein uit op ons geboortefestijn