11 maanden en opeens weer 's nachts wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lieve sophie, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    hallo allemaal,
    onze dochter van 11 maanden die altijd s nachts heeft doorgeslapen en erg makkelijk is/was wordt sinds een week iedere nacht huilend wakker. Ze wilt dan alleen nog op onze borst slapen (wij zitten dan in een stoel op haar kamer) Als we haar dan weer in bed leggen gaat ze gelijk huilen dit duurt meestal 2 uur en dan is ze zo moe van het steeds wakker worden dat ze wel in haar bed verder slaapt tot de volgende ochtend.
    We hebben haar nu ook paar keer een flesje s nachts gegeven (ik wil s nachts geen bv meer geven omdat ik met 12 maanden volledig wil stoppen) dit drinkt ze dan gulzig op en dan gaat ze ook weer slapen maar ik ben zo bang dat ze daar dan een gewoonte van gaat maken.
    Aan de andere kant honger is honger.
    Overdag is ze gewoon haar vrolijke zelf. Nou denk ik dat dit ook met een sprongetje te maken heeft maar ik wilde graag weten wie dit ook herkent want je maakt je toch ook wel zorgen omdat het nu echt al een week duurt

groetjes

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel had dit ook met 11 maanden (en met 13 en 15 en met 17) en wij gaven ook 's nachts een fles. Ik ben ook wel eens bang geweest dat ze dan nooit van die nachtfles af zou komen. Maar.....het gaat weer over. Ik merkte wel aan haar dat ze graag wilde doorslapen, maar dat het gewoon niet ging. Na een week of 5-6 (ja sorry zo lang) ging het ineens weer als vanouds (om dan rond 13 maanden weer te beginnen). Na alle sprongetjes is het nooit meer voorgekomen dat ze 's nachts wakker werd voor een fles of voor wat dan ook. Dus mijn idee is dat ze zelf wel graag willen doorslapen en dat ook echt wel doen als ze verder nergens last van hebben....

3. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    dank je wel voor je reactie ik heb ook het idee dat ze echt wel wilt slapen want ze houdt ook haar oogjes dicht. Zodra we haar uit bed tillen dan gaat ze in een soort foetus houding tegen ons aan.
    Je bevestigt in iedergeval mijn vermoeden dus dat is fijn:)

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ach, heb je de sprongetjes weer. Mijn zoontje heeft het ook wel eens, buiten de sprongetjes om. Is iedere keer vanzelf weer overgegaan. Ik hoor het overigens van erg veel moeders :)

5. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Sophie heeft dus nooit last van die sprongetjes gehad dus vandaar dat ik me toch even afvraag hoe het komt. Daar hebben we dit forum toch ook voor om even te checken ookal heb je zelf ook het gevoel dat het gewoon een fase is;)
    Vanacht hebben we gelijk een fles gegeven en dat hielp fles bijna leeg en meteen weer verder slapen.

6. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    vanacht was het weer feest ze is gewoon om kwart voor vijf klaar wakker en wilt niet meer slapen. Wij weten niet zo goed meer wat we moeten doen je kan toch moeilijk zo vroeg al op gaan zitten.
    Herkent iemand dit en zo ja hoe doen jullie het?

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Het ligt aan de datum! Lotte (18-11-2008 )8) is ook elke morgen tussen 4 en half 5 klaar met slapen. Inmiddels kan ik alleen maar hopen dat het ooit voorbij gaat! Maar hier is het nooit goed geweest...

8. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Nou dat is wel toevallig ja haha. Ik hoop ook dat het weer vanzelf overgaat. Gelukkig slaapt ze overdag wel goed dus dan haal ik op mijn vrije dagen de uurtjes wel weer in.

Deel Deze Pagina