Gezellig praten over zwanger worden.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Esmaraldaa, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Balen! Kan me voorstellen dat je enorm baalt van zo'n lange rondes... Ik weet niet wat je kunt doen om die te verkorten... Misschien wel een idee om de volgende ronde te gaan ovutesten of tempen? Dan weet je in ieder geval wanneer je eisprong is geweest en wanneer je dus ongeveer ongesteld zou moeten worden. Denk dat dat meer rust geeft, en minder teleurstelling bij negatieve testen...

Maar het zou natuurlijk nog steeds kunnen! Moed houden! Ik duim voor je!

2. Maria87

Maria87 Niet meer actief

bedankt voor de lieve reacties!
    Op zich valt de teleurstelling nu wel weer een beetje mee, het is echt die eerste paar minuten na het aflezen van een negatieve test dat ik flink baal. Maar nu kan ik ook de voordelen wel weer een beetje zien: eind deze week gaan we met vrienden een weekendje weg, wel leuk dat ik dan een wijntje kan drinken. Maar ja, leuker was het geweest als ik dan zwanger zou zijn.

ben idd van plan om te gaan tempen of ovu-testen (ik ben er nog niet uit welke van de 2 ik ga doen, iemand voorkeur voor 1 van de 2?). En als de volgende ronde ook weer zo lang is ga ik de dokter opbellen, want hier word ik wel een beetje gefrustreerf van op den duur, haha

Toen ik daarnet de test weggooide keek ik er nog even naar, toen was er ineens een licht 2e streepje! Wel 2 uur na testen, dus niet betrouwbaar, maar vond het toch wel leuk, haha. Nu weer even relativeren. Woensdag test ik opnieuw, ik hou jullie op de hoogte!

3. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Mmm blijft spannend dus!

Ik heb afgelopen maand gekozen voor ovutesten en niet voor tempen. Lijkt me makkelijker en minder gedoe. Anders elke ochtend de wekker zetten. Natuurlijk kun je dan weer doorslapen maar toch... Ik weet nog niet wat ik komende maand ga doen als het niet raak is. Heb afgelopen maand de piek gemist met de ovutesten, is vorige week zaterdag ergens geweest. Dat heb je dan wel weer, dan moet je al twee keer per dag gaan testen, en dan zit je op je werk te klooien... Als ik ook getempt had had ik natuurlijk zeker de eisprong gezien. Maar met tempen zie je het pas na de eisprong he, dus dan kun je daar geen actie op ondernemen, haha. Das meer voor inzicht achteraf. En het schijnt zo te zijn dat een positieve ovutest geen garantie geeft dat eitje ook echt springt, dat weet je met tempen pas echt zeker. Kortom: heeft allebei voors en tegens. We hopen gewoon dat het niet nodig is om daar nog over na te denken!

4. Maria87

Maria87 Niet meer actief

ahh, allebei voor en nadelen dus... ik neig nu het meest naar temperaturen, ook ivm kosten. En met zo'n lange cyclus moet je er anders wel heel veel ovutesten voor gebruiken. Dat lijkt me zo zonde! Alleen idd wel jammer dat temperaturen alleen inzicht achteraf geeft. maar ja, dat is al meer dan wat ik nu weet: nu weet ik in feite niks, haha

Ik hoop dat je volgende ronde geen temperaturen of ovutesten meer nodig hebt en dat het gewoon hartstikke raak is voor jullie!! ;)

5. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    idd 2 uur na die tijd niet meer kijken ;) ookal heb ik dat ook wel eens gedaan hoor.

Ik zou eerst ovu testen gaan gebruiken als ik jou was. Dan weet je wanneer je ong zou moeten klussen met tempen is dat pas achteraf dat je weet wanneer je ei is geweest.

6. Maria87

Maria87 Niet meer actief

haha, nee, ik ga proberen niet meer na zo lang nog te kijken, dan zit ik mezelf alleen maar gek te maken, haha

Fijn om te lezen waar jullie voorkeur naar uit gaat: tempen of ovu-testen. Dan kan ik ook wat beter bepalen wat ik zal doen...

Aan de ovu-testers: nog voorkeur voor bepaalde testen?

7. Bolleke83

Bolleke83 Fanatiek lid

23 mrt 2013
    1.352
    2
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel lief van je!

Ik heb ovutesten besteld van Sensitest via internet, 24 stuks. De gewone, niet de gevoelige. Bevallen prima maar heb dus wel de piek gemist. Ik kan nog een maand vooruit, als ik er dan nog nodig heb ga ik denk voor de zwanger en kids, daar hoor ik nog betere verhalen over. Zijn ook allebei redelijk goedkoop.

8. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hmm, geen positieve testen meer zie ik in een snelle blik. Jammer! Hier ook niet, zie mijn banner. Fijne pasen nog allemaal vandaag!

9. Rph1989

Rph1989 Actief lid

24 mrt 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maria, wat een klote bericht, ik zou als ik jou was woensdag weer testen inderdaad.
    Ik heb wel op internet gelezen als je cyclus over een bepaald aantal dage is dat je dan de huisarts moet bellen want zo kan je je eige eisprong nooit berekenen..
    Misschien een idee om zo ie zo even te bellen en het aan de assistente voor te legge. Misschien weet zij iets voor je!!

10. Rph1989

Rph1989 Actief lid

24 mrt 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer je een cyclus hebt langer dan 6 weken is het verstandig naar de huisarts te gaan. De kans op zwangerschap is op deze manier vrij klein.

Haal dit net van internet af!

11. Maria87

Maria87 Niet meer actief

Dankje, rph1989. Ja, ik denk dat ik woensdag maar eens ga bellen... dit is nu de derde lange cyclus... Ik heb wel van andere meiden hier gelezen, die net zo'n lange of nog langere cyclus hebben, dat ze wel gewoon zwanger zijn geworden/kunnen worden, dus probeer me nog niet al te veel zorgen te maken, maar dat is soms best wel lastig :(

12. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Maria87, balen zeg!! Ik zou het ook even voorleggen aan de huisarts van die lange cyclus! Ik heb de ovutest van clearblue gebruikt. Rib uit mijn lijf maar wel heel duidelijk en betrouwbaar. Tis een digitaal ding, een rondje is een negatieve uitkomst en een smiley dan is het positief! Werkte bij mij als een tierelier.

13. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Maria87, ik ben sinds deze cyclus aan het tempen. Op zich is deze methode niet geschikt om te vrijen op de goede dag, maar je kunt zo wel zien of je een eisprong hebt gehad en wanneer (na de eisprong gaat je temperatuur namelijk omhoog zo'n 0.3-0.5 graden, of je nu zwanger bent of niet). Als je regelmatig ongesteld bent heb je meestal wel een eisprong, maar bij lange cyclussen soms niet. Als je dan na 3 maanden bv merkt dat je temp steeds constant blijft, kun je dus al wat eerder naar de huisarts.

Ik ben er nu bv achtergekomen dat mijn eisprong op cyclusdag 21 was, en op cdag 31 ben ik ongesteld geworden. Mijn luteale fase was deze keer dus maar 10 dagen, wat aan de korte kant.

ovulatietesten heb ik nooit gebruikt. deze meten de LH-piek in je urine. dat hormoon zorgt ervoor dat je eitje gaat springen. Helaas heb je met een positieve ovu-test nog geen zekerheid dat het eitje ook daadwerkelijk gesprongen is (al lijkt me dat wanneer je een vet positieve test hebt, er een grote kans is dat je daadwerkelijk een eisprong hebt).

Succes! Je kunt het natuurlijk ook beide doen.

14. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik bedoel natuurlijk dat je met een positieve ovu-test nog geen zekerheid hebt dat je eitje echt gaat springen (vaak waarschijnlijk wel natuurlijk), en bij tempen gaat je temp altijd omhoog na het springen van je eitje (moet wel minimaal 3 dagen lang).

Dus.. wil je weten of je uberhaupt een eisprong hebt, dan zou ik gaan tempen. Wil je weten op welke dag je het beste kunt vrijen, dan zou ik ovulatietesten gaan gebruiken.

15. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Het is een hele eigen keuze wat je wilt gaan doen.

Ik zou idd de ha even bellen en voorleggen wat hun zeggen ivm de lange cyclus.
    De ovu testen zou ik idd van sensitest gaan doen. Ookal heb ik ook goede ervaring met 123ovutesten.nl maar dat is niet iedereen.

Stiertje balen van je ongi meid. Zal het op de lijst veranderen.

16. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Zwanger worden:

- Lavendelmeid (26 jaar) 1e kindje NOD: 27 Maart
    - Maria87 (25 jaar) 1e kindje NOD: 31 Maart
    - Bolleke83 (29 jaar) 1e kindje NOD: 8 April
    - Yezz (28 jaar) 1e kindje NOD: 9 April
    - mootje1982 (30 jaar) 1e kindje NOD: 10 April
    - Guusje 82 ( ? jaar) 1e kindje NOD: 23 April
    - wondertjeinmaak (24 jaar) 1e kindje NOD: 24 April
    - Esmaralda (23 jaar) 1e kindje NOD 24 April
    - Daantjuh85 (27 Jaar) 1e kindje NOD: 25 April
    - Miranda88 (24 jaar) 1e kindje NOD: 28 April
    - Rph1989 (23 jaar) 1e kindje NOD: 29 April
    - Stiertje88 (24 jaar) 1e kindje NOD: 29 April

Zwanger:
    - Lb1985 (?? Jaar) 1e kindje, jongen/meisje/verrassing! uitgerekend op 7 December

17. Maria87

Maria87 Niet meer actief

dank jullie wel voor de reacties! Heel fijn!
    Ik ben in eerste instantie vooral benieuwd naar of ik uberhaupt een eisprong heb, dus dan is temperaturen begrijp ik het handigst. Ovutesten vind ik niet zo heel erg nodig omdat mijn lief en ik al om de dag vrijen, dus wanneer die eisprong dan ook is: we klussen vaak genoeg (hoewel het er wel eens bij in schiet, maar dat is incidenteel).

@ wondertjeinmaak: wil je mijn NOD veranderden in 15 april?

18. lb1985

lb1985 Actief lid

2 feb 2013
    109
    0
    0
    Ik run een eigen zaak. Groothandel en opleidingsin
    balen! heb gehoord dat shatvari goed helpt, ik heb het nu 1 maand gebruikt en ben wel zwanger. verhoogd de vruchtbaarheid maar ook zorgt het voor regelmatige cyclus.
    ik heb me inmiddels ook aangemeld bij moeders voor moeders.. vind het een heel goed concept.

ik zie trouwens in de lijst vraagtekens bij mijn leeftijd staan, ik ben 27 ;)

19. Maria87

Maria87 Niet meer actief

die shatavari capsules, mag je die gewoon je hele cyclus slikken of alleen voor of juist na je eisprong? En waar zijn ze te koop? Ben me een beetje aan het oriënteren :)

20. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    shatvari, nog nooit van gehoord. Wat is het?

Deel Deze Pagina