@simmy Wow wat spannend zeg! Dat is inderdaad heel erg snel! Ik hoop voor je dat de volgende test ook positief is. Dan wordt het nog een 2013 kindje! Succes!
Hallo Dames Ik klets ook gezellig mee. Ik ben bijna 25 jaar en mijn vriend is 40. Wij zijn bezig voor ons 1e kindje. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar dat is moeilijk. Heb afgelopen maand voor het eerst ovutesten gedaan en had vorig weekend een duidelijke knaller. Nu sinds 3 dagen af en toe steken in me lies en bij me schaambot. Zou 1e paasdag ongi moeten worden. Dus het zou een leuk paaskado zijn als dit weg blijft. Maarja ga er niet te veel vanuit anders is de teleurstelling alleen maar groter. Hoop dat we elkaar dalijk allemaal kunnen feliciteren met een Posi test.
@Miranda88: spannend, hopen dat het raak is! Lastig he, er niet te veel mee bezig zijn... Kwam de positieve ovutest toen je hem verwachtte? Welke dag van de cyclus? En liepen de streepjes op of had je ineens een knaller?
Hoi Ladies, Ik kom ook graag meelezen en kletsen. Ik ben 28 jaar, en ben in augustus 2012 gestopt met de pil. Ik zit nu dus in ronde 8. Ben momenteel met ovu testen in de weer maar heb mn ei nog niet gespot.
Hoi allemaal, Vind het super interessant om jullie verhalen te lezen want veel komt me bekend voor. En aangezien ik nog erg onbekend ben in de wereld van zwanger worden deel ik graag ook mijn verhaal. Ik ben 30 jaar en mijn man 40. Ik heb 22 februari mijn mirena eruit laten halen en we gaan proberen voor het eerst zwanger te worden. Ik heb vanaf mijn 18 de pil geslikt en de laatste 2,5 jaar de mirena gehad. Ik werd na 3 dagen direct ongesteld en na 2 weken al weer. Ik merk dat mijn hele huishouding de kluts kwijt is en ik dus ook totaal geen ritme in mijn cyclus heb. Zo te lezen komt dat bij een aantal ook voor. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat er een beetje ritme in zit en wanneer ik zwanger mag worden. Iedereen suc6 hier!
@bolleke83. Ja inderdaad lastig vooral de week voor nod. De eisprong kwam iets later dan ik zelf verwachte. Ik had de hele week maar 1 streepje en op zaterdag opeens een tweede lichte streep en zondag 2 strepen even donker. Maandag nog 1 gedaan en toen was die 2e streep weer heel licht. Daarna niet meer getest.
Ik had eergister dus ook een tweede streep maar nog niet positief. En gister was ie dus ineens weer heel licht... Vreemd. Test nog maar ff door, hopelijk komt ie snel. Test wel maar 1 keer per dag, 2 keer vind ik zo'n gedoe... En dan drink ik veel te weinig terwijl ik vaak blaasontsteking heb... Dus kleine kans dat ik m gemist heb misschien? Even afwachten maar...
Hoi dames, Ik zou graag mee willen kletsen. Ik ben helemaal nieuw op deze site dus begin maar gewoon. Wij zijn eind februari gestopt met de pil om zwanger te worden van ons eerste kindje. Ik ben 23 en mijn man is 27, wij zijn afgelopen oktober getrouwd. Ik heb ruim 9 jaar de pil gestikt waarvan de laatste 4jaar heel veel doorgeslikt nadat ik dat heb overlegt met de huisarts. Aan het begin had ik erg last van me buik nadat ik gestopt ben, nu bijna eind van de maand heb ik last van me borsten/tepels is dat normaal? Ik hoop dat ik hier veel kan 'leren' over zwanger worden en zijn.
Welkom rph1989! Spannend, he! Ik ben nu ongeveer 2 weken actief hier en heb echt al ontzettend veel geleerd Die klachten herken ik: had en heb ik ook sinds ik met de pil gestopt ben. Ben je al een keer natuurlijk ongesteld geworden sinds je gestopt bent met de pil? Na hoeveel dagen? Heel veel plezier en succes met zwanger worden!
Ik denk niet dat het een natuurlijke ongesteldheid was. Op 25 februari laatste pil genomen en de 28ste werd ik ongesteld maar of dat dan al een natuurlijke is dat weet ik niet. Heb net bijna alles doorgelezen maar ik moet er nog wel goed inkomen wat sommige afkortingen betekenen.
Ik zou ook graag met jullie willen mee kletsen, wij zijn ook bezig met ons 1e kindje. Wij zijn 24 en 28 jaar oud. We zitten nu in ronde 4 en mijn NOD is woensdag.
@ bolleke83. Ik deed de ovutest ook maar 1 keer per dag maar probeerde wel de zelfde tijd aan te houden. Ik drink ook heel weinig. Maar bij mij was tie toch wel heel duidelijk. Misschieb komt tie bij jou nog. Of dat was hem. Heb je wel voor de zekerheid rond die dag of op die dag geklust. Ik de dag van deichte streep en op de dag van de knaller. Dacht 1 keer extra kan nooit kwaad . Ik hoop voor je dat je ook een knaller krijgt.
Hoihoi, Zo, ik heb alles weer bijgelezen hoor! Ik had lekker veel afleiding de afgelopen dagen, en niet eens meer aan testen gedacht. Denk ook niet dat het nodig is, ik voel he-le-maal niets... dus denk dat ik gewoon weer ongi word binnenkort.. Dus zal wel ronde 3 ingaan! 3x is scheepsrecht...?
Gezellig dat er steeds meer aansluiten! Fijn om er samen over te kletsen, van ons weet niemand officieel dat we bezig zijn dus dan kan ik het hier een beetje kwijt! @Miranda88: ik doe de ovutest ook elke dag rond 17.30-18.00u. Dan kan het lekker thuis en hoef ik niet op mijn werk te gaan zitten klooien... Vanavond was het tweede streepje bijna niet zichtbaar... Dus komt inderdaad nog of heb net de piek gemist. Ik blijf gewoon doortesten. We hebben wel geklust ja, was veel te bang om mijn eitje te missen... Gister geklust en 2 dagen daarvoor.
O ja, en over stoppen met de pil gesproken: ik ben dus begin september gestopt. Weinig gekke dingen gehad daarna, alleen: PUISTJES!! echt niet normaal. Wel de laatste twee maanden ervan overtuigd geweest dat ik zwanger was, vooral de afgelopen maand: moe, veel afscheiding, hoofdpijn, misselijk met vlagen, nog meer puistjes... Ik weet niet of dat nog ontpillen was of teveel ermee bezig zijn. Werd dus dag 31 alsnog ongesteld .
Hoi, nee dat is dan niet je natuurlijke menstruatie maar nog een onttrekkingsbloeding van de pil (zoals je eerder als je aan de pil bent ook stopweken hebt). Nu ben je voor het eerst begonnen met een pilvrije cyclus. Dan kan het even duren voordat je lichaam weer op orde is (soms wel een jaar). Zie ook topics op dit forum over ontpillen voor meer ervaringen daarmee. Ik hoop voor je dat je snel een regelmatige cyclus te pakken hebt!
Bolleke83. Bij ons weet alleen 1 vriendin het en zij wees mij ook op deze site en op de forums om verhalen te delen en te praten of hoe en wat. Marie87. Zo iets dacht ik al, hoor wel veel mensen om me heen die gelijk zwanger waren. Maar we wachten het af. Kan niet wachte tot ik een test mag/kan doen.
Wij zijn ook bezig voor ons eerste kindje, nu aan t eind van ronde 3! Voel me nie zwanger, al weet ik natuurlijk niet goed hoe dat voelt! Mijn man is bijna 27 en ik bijna 23 Vind t zo spannend
Fin hè zo'n forum. Zeker in de week van de NOD. Het is lastig om dit net mensen om je heen te delen. En tja mannen... De mijne wordt er gek van 😃 hij geeft wel dat engelengeduld! Waar zitten jullie qua cyclus? Ik ben bijna bij mijn NOD. Afgelopen vrijdag een korte bloeding gehad, verder voel ik niets ... Vanmorgen een test gedaan, natuurlijk negatief.. Cross our fingers
Hey dames hier! Ik heb nog een korte vraag; mijn cyclus is gemiddeld 30 dagen. Hoeveel dagen na de menstruatie moeten we beginnen met klussen? Ik denk tussen de 7 en 16 dagen na menstruatie? Heb nog nooit in mn leven een ovu test gebruikt...