Gezellig praten over zwanger worden.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Esmaraldaa, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het even opgezocht op predictor.nl. en hier zeggen ze iets over wel of niet elke dag vrijen:
    Vrijen met beleid
    Wanneer je de zwangerschapskans wilt verhogen en eventueel al een langere periode zwanger probeert te raken, is het handig om te vrijen met beleid.
    De eerste week van de menstruatiecyclus (als je menstrueert) vrij je weinig. De kans om zwanger te worden is zeer klein en daarnaast blijft zo het sperma krachtig.
    De tweede week van de menstruatiecyclus vrij je om de dag. Dit houd je vol totdat je zeker weet dat de eisprong achter de rug is. Bij een regelmatige menstruatiecyclus betekent dit dat je ongeveer 10 dagen om de dag zult vrijen. Zo ligt er altijd een voorraadje vers sperma klaar, mocht de eisprong wat vroeger of later uitvallen. Daarnaast loop je niet het risico een maand mis te lopen doordat je te laat in je menstruatiecyclus begint met vrijen.
    Je kunt de kans op zwangerschap nog meer verhogen door de frequentie op te voeren vlak voor de eisprong en dan elke dag te vrijen. Na de eisprong is vrijen minder effectief. De eicel blijft na de eisprong immers maar tot 12 uur in leven en omdat je niet precies weet wanneer de eisprong plaatsvindt, is het vaak al te laat. Wanneer je voor de eisprong vrijt, heb je meer zekerheid dat het lukt om zwanger te worden dan wanneer je na de eisprong vrijt.

Dus elke dag vrijen rondom je eisprong is prima. Zo kun je je piek niet missen.
    Grappig genoeg heb ik het met mijn man heel weinig gedaan rond die tijd (4 dagen voor mijn LH piek, 1 keer op de dag van mijn LH piek, wist alleen niet of mijn ei al was gesprongen en toen 5 dagen erna pas weer).

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Thnx... Dat is wel handig om te weten.
    Dan vanaaf gewoon weer aan de bak :)

Mja wat je zegt mootje! Je hebt eigenlijk maar 1 lucky shot nodig ;)

3. Rph1989

Rph1989 Actief lid

24 mrt 2013
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Handig om te weten dit!!

4. CynthiaB

CynthiaB Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.241
    1
    0
    Secretaresse
    Vlaardingen
    Nuttige info! Zit nu op dag 10, dus uitgaand van een cyclus van 28 dagen zouden we vanaf nu om de dag moeten seksen. Hmm...uitdaging....

5. Maria87

Maria87 Niet meer actief

ppfff meiden, ik doe erg mn best, maar ik kan het niet meer bijhouden/bijlezen! :$
    Blijf mn best doen!
    Maar dan verklaart dat mijn soms wat lange afwezigheid, haha

6. Jezz

Jezz Actief lid

3 sep 2012
    353
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bestaat het lijstje nog steeds?
    Of was dat niet in dit topic?

7. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ja maar een pagina is zo snel op hè... Dus die staat wat verder terug denk ik.

Hier in ieder geval niets bijzonders, lekker om de dag aan het seksen en tot zover houden we dat goed vol....

8. moppie1982

moppie1982 Bekend lid

2 mei 2007
    830
    0
    0
    ik ben ook heel nieuwsgierig. ik sta smorgens op met jullie en ga savonds naar bed met jullie hahaha :D:D:D

9. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    gaat echt snel hier inderdaad! Ik kijk in de ochtend en de avond. Ben ook mega nieuwsgierig.

Heb trouwens mijn ovu testen binnen! vanaf morgen kan ik testen stond erop, dat is mijn 4e dag van de menstruatie.

Daarnaast heb ik vandaag aan mijn moeder verteld dat wij bezig zijn om haar oma te maken ;).
    Ze reageerde heel leuk! Ik was een beetje zenuwachtig of ze ons niet te jong zou vinden. Maar dat vond ze totaal niet.
    Nu nog mijn vader en schoonouders... en verder hoeft niemand het nog te weten behalve dit forum ;)

10. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Hier weet behalve 1 vriendin niemand van ons dat we bezig zijn. Wil niet iedere maand de vraag krijgen.

11. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw

Ja er is een lijstje maar volgens mij nu 25 pagina's terug haha. Zal straks ff zoeken ;) Nu eerst ff met de hond uit.

12. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Wij ook niet, maar wilde het wel aan de ouders vertellen, omdat wij ook moeten kijken of er iets te regelen valt qua oppas.
    Zou het fijn vinden als ik 1 of 2 dagen kan blijven werken. Daarnaast heb ik een fotografie bedrijfje maar dat is maar net of het aanbod er is en die dagen kan ik plannen als mijn vriend (onregelmatige werktijden) thuis is.

En nu weet ik dat ik in ieder geval 1 dag kan blijven werken. ;)

13. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Hier weet toevallig 1 vriendin het omdat we het laatst over kinderen hadden en zij vroeg van: je bent nog niet met de pil gestopt, of wel? en toen het te lang duurde voor ik antwoord gaf, wist ze natuurlijk al genoeg.
    We hebben het onze ouders niet verteld, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ze het weten. Ze weten in ieder geval dat ik heel graag 'jong' kinderen wil, heel veel vrienden, (schoon)zussen etc hebben dit jaar of afgelopen jaar een kindje gekregen, en we zijn dit jaar 10 jaar samen, 2 jaar getrouwd en ons huis is klaar. Ik denk dat zij dat wel op kunnen tellen.
    Sowieso hadden wij veel vrienden die zeiden: jaja, als jullie huis maar eens klaar is, dan zal het wel niet lang meer duren....:)

14. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    #974 wondertjeinmaak, 10 apr 2013
    Laatst bewerkt: 10 apr 2013
    Zwanger worden:

- mootje1982 (30 jaar) 1e kindje NOD: 10 April
    - Maria87 (25 jaar) 1e kindje NOD: 15 April
    - Guusje 82 ( 31 jaar) 1e kindje NOD: 23 April
    - wondertjeinmaak (24 jaar) 1e kindje NOD: 24 April
    - Esmaralda (23 jaar) 1e kindje NOD 24 April
    - Daantjuh85 (28 Jaar) 1e kindje NOD: 25 April
    - Miranda88 (25 jaar) 1e kindje NOD: 28 April
    - Rph1989 (23 jaar) 1e kindje NOD: 29 April
    - Stiertje88 (24 jaar) 1e kindje NOD: 29 April
    - Bolleke83 (29 jaar) 1e kindje NOD: 3 mei
    - Lavendelmeid (26 jaar) 1e kindje NOD: ?? April

Zwanger:
    - Lb1985 (27 Jaar) 1e kindje, jongen/meisje/verrassing! uitgerekend op 7 December
    - Yezz (28 jaar) 1e kindje, jongen/meisje/verrassing! uitgerekend op ?? December

Zo weer naar voren gehaald, de dingen veranderd die ik zo wist.
    Als je er op wilt of iets moet wijzigen zet maar ff in kleur dan zal ik het aanpassen.

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier weet bijna iedereen het.

Ik ben inmiddels 28 jaar :(

16. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Heb het veranderd.

17. mootje1982

mootje1982 Bekend lid

24 mrt 2013
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, zojuist mijn zusje verteld ze was heel blij. Zij wist dat we bezig waren. Verder vertellen we het niemand en wachten we tot de 12 weken echo mocht alles goed verlopen komende weken. De blijdschap begint langzaam te komen.

@ wondertjeindemaak wil je mij aanpassen op de lijst :)

18. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    @ cynthia ja zeker leuke buurt.

Wij proberen vanaf deze week om de dag te seksen elke dag gaat hier niet lukken mij wel maar manlief niet. Maar dat geeft ook niet. Ik heb nu 2x een cyclus van 29 dagen gehad dus ik zou zondag een knaller ovutesten moeten hebben en dan maandag me eisprong ben nu dus ook aan het tempen omdat ik nooit me eisprong voelt.

19. Maria87

Maria87 Niet meer actief

fijn dat de blijdschap begint door te komen nu!! Lijkt me heerlijk! en gewoon als je daar behoefte aan hebt regelmatig een testje blijven doen om bevestiging te krijgen (zou ik in ieder geval doen, denk ik :D)
    Leuk dat je zusje zo blij reageerde :)

20. Neffie

Neffie Actief lid

8 apr 2013
    263
    0
    16
    Mootje: Lijkt me zo'n fijn gevoel! Geniet ervan!

En ik kan ook op de lijst hoor. ben druk aan de klus!

Deel Deze Pagina