Hier wil man naar Turkije maar ik niet.. Be zoieso niet zo'n held in vliegen en onbekende steden hihi. Wij hebben over. 4 weken vakantie dan trouwt mijn zusje en dan kijken we even of we nog een last minute boeken of dagjes weg doen.. Ik ken helemaal niks in roosendaal weet de winkels te vinden maar dan houd het ook op terwijl ik er toch alweer 5 jaar woon nu ach jaaa..
Rosada vind ik ook niet zo leuk... Maar ik ben er al heel lang niet meer geweest... Maar in het centrum is het ook niet veel meer... Etten leur schijnt ook leuk te zijn om te winkelen. Althans dat heb ik gehoord. Ben er nog niet geweest...
Ik woon in Etten-Leur en op zich kan je er best winkelen! Al ga ik zelf graag naar de Sting en V&D, dus gs ik vaak nog naar Breda
Misschien kennen Lisa en je zoontje elkaar wel . Lisa ging tot haar vierde verjaardag op maandag en vrijdag naar Donkie.
Wauw, wat is er veel gepost! Paar hectische dagen achter de rug dus ben maar weinig online geweest. Gezellig, leuk dat er zoveel uit de buurt komen Nee dat kan kloppen, zo snel als het bij onze 1e ging zo lang duurde het voor mijn gevoel bij de 2e. Uiteindelijk net voor de echte mmm toch zwanger geraakt na zo'n 17 maanden. Ik herken de foto's in je onderschrift, we zijn elkaar hier dus vast vaker tegen gekomen op het forum. Grappig dat we dan uit dezelfde woonplaats komen @mamakuh; ik woon nu in de Tolberg, pas sinds een paar maanden. Hiervoor hebben we ruim 8 jaar op de van Leeuwenhoeklaan gewoond, dat is de wijk naast het ziekenhuis. @ winkels/shoppen; ik vind de binnenstad ook maar duf hier in Roosendaal hoor... Zo weinig leuke winkels, zowel voor mijzelf als voor de kids. Rosada vind ik echt 3x niks, ik ga er een keer in de zoveel tijd heen in de veronderstelling dat er dan vast iets leuks bijgekomen is. Helaas, iedere keer weer teleurgesteld tegenwoordig shop ik veel online voor de kinderen. Mijn zoon zat trouwens bij Dribbel van kober. Toen we hoorde dat deze locatie zou gaan sluiten hebben we besloten om direct voor een andere locatie te kiezen, onze dochter was toen namelijk nog niet bij dribbel geweest. Het leek ons ook beter om ze samen op dezelfde plek te hebben en daarnaast wilde ik niet dat onze zoon een paar maanden voor hij naar school moet ook nog van kinderdagverblijf zou moeten wisselen. Uiteindelijk ging dribbel ook eerder dicht als er in eerste instantie verteld was. Gelukkig hebben ze het op de nieuwe locatie ook heel goed naar hun zin! Wel jammer van de leidsters bij Dribbel, mijn zoon was zo gek op zijn vaste juffies! Hij raakte er thuis niet over uitgepraat @school; wij zijn rond zijn 3e verjaardag rustig gaan kijken naar scholen. Uiteindelijk zijn we bij 5 verschillende scholen gaan kijken en hebben we een goede 2 maanden geleden pas een definitieve keuze gemaakt we waren ook zo laat mede door onze recente verhuizing. Dit was trouwens geen enkel probleem, zoals wij begrepen hebben veel scholen last van terugloop in leerlingen. Geen van de scholen had dan ook een wachtlijst.
Oh Vanilla ik woon ook in de tolberg! we wonen hier sinds april dus nog heel kort. Voorheen woonde we ook al in roosendaal maar helemaal aan de andere kant (vlakbij de redband en parklaan) maar hier bevalt het me toch wel beter! Vooral met kinderen is dit een leuke buurt! in welke berg woon je? Wij gaan in turkije naar Lara en heb er op gelet dat we niet lang meer met de bus hoeven, dat vind ik echt niets vooral met een kind is dat niets. We zijn wel eens vaker naar Turkije geweest, toen waren we nog met zijn tweeen en toen was die busreis 3,5 uur pffff afzien! heb ik wel van geleerd en let nu altijd goed op Naar welke school gaat jou zoontje nu vanilla? ik ben ook al aan het rond kijken en bij ons zitten 2 scholen dichtbij. Wingerd of lavoor maar ben er nog niet over uit welke het wordt. Wil toch in september al wel gaan kijken welke het wordt zodat we haar kunnen inschrijven, is wel vroeg maar toch hoor ik om me heen dat je dat het beste wel vroeg kan doen.. geen idee of dit klopt maar ja. Zitten jou zoontje en dochter nu nog op het kdv van kober? Rosada vind ik ook 3 x niets, kom er nooit. stad wel, maar loopt echt leeg inderdaad. Vond van der ven altijd wel leuk, die kleertjes van bakkaboe vind ik altijd erg leuk, jammer dat die weg is! Moet zeggen bestel ook aardig wat online als je werk heb je echt zo weinig tijd vind ik
Volgens mij zijn er niet echt meer wachtlijsten bij basisscholen. Leerlingenaantallen lopen meestal terug... Maar wel verstandig er nu al mee bezig te zijn. Ik ben ook aan het twijfelen tussen 2 scholen. In het nieuwe schooljaar wil ik er ook afspraken maken en er langs gaan. Is alleen wel moeilijk omdat mijn man en ik door de week nooit op dezelfde dag vrij zijn... Moet nog even kijken hoe ik dit ga doen...
Zat ook te denken ja, wat stil hier. Ik geen vakantie, maar werkloos, dus een hele lange vakantie... Vanaf 25 augustus ML wel vakantie, dus dan leuke dingen doen. Gaan niet weg, moeten een babykamer klaarmaken, haha! En was de bedoeling al niet dat we weggingen, zijn in maart een weekje weggeweest. We willen namelijk ook de woonkamer opknappen, nieuwe vloer en de muren schilderen. Dat was het eigenlijke plan, tot ik zwanger raakte. Nu nog een projectje erbij dus.
Hier nog een mama uit 0165 dus ik haak in als dat mag?! Zal even kort het 1 en ander vertellen over mezelf. Ik ben 26, heb een dochter van nu 7,5 maand en de tweede is op komst (nu bijna 20 weken zwanger), best snel achter elkaar dus. (3 maanden na bevalling weer zwanger geworden ) Oorspronkelijk kom ik uit Bergen op Zoom en ik woon nu iets meer als 2 jaar hier in Roosendaal. Ken hier verder weinig mensen, en sowieso heb ik geen vriendinnen met kinderen. In het verleden veel meegemaakt en weinig vrienden overgehouden en soms mis ik dat wel. Zeker nu ik moeder ben geworden, je kunt nergens even aansluiting vinden. Misschien komt dat ook wel omdat ik niet het type ben van zwangerschapscursussen enzo, maar goed wel leuk om met anderen uit deze omgeving te kletsen! Oja ik ben trouwens 26, voel me soms ook erg jong vooral omdat ik er jonger uitzie dan dat ik ben (waardoor mensen me soms weer zielig aankijken ). Ik werk op het moment niet, vind het heel fijn om lekker bij mijn dochter thuis te zijn en vooral nu er ook een tweede aankomt. Zo kan ik haar veel aandacht geven, en de tweede straks ook. Maar ik begrijp waarom veel vrouwen (weer) gaan werken.
Ik ben wel op vakantie geweest, het weer viel wel tegen, ik had Vanseveren gekeken toen was het zonnig maar wij hebben helaas veel regen gehad maar desondanks een heerlijke vakantie gehad Hopeforyou dus jullie zijn druk aan het klussen thuis? Wanneer ben je uitgerekend? Hoe gaat de zwangerschap Pluisje88 Welkom, altijd leuk als er meer mensen bijkomen Ohh dat ken ik van er jonger eruit zien, ik ben 30 maar ik lijk ook jonger waardoor mensen ook altijd zo kijken als ik met mijn 2 kinderen loop of ik hoor mensen fluisteren die zijn jong begonnen In het begin dat ik kinderen had vond ik contact maken ook lastig maar nu mijn oudste naar school gaat is het een stuk makkelijker
Jammer dat het regende op vakantie! Voor degene die werken, wat doen jullie voor werk? Zelf ben ik leerkracht op een basisschool.
Mamsie2010: we zijn een en ander aan het versjouwen ja. Hebben een kledingkast die niet op onze slaapkamer past (in vorige huis grotere kamers, maar geen zolder en ook daarom verhuisd) dus hadden nog een grote kast die in vorige huis op 1 kamer stond (3,50 lang). Die staat nu half op een computer/hobbykamer (2meter) en de rest staat op zolder. Nu hebben we die van 2 meter leeggehaald (ik eigenlijk, aangezien ML wel werkt) en op onze slaapkamer gezet. Nieuwe inrichting erin (is van ikea, dus laatjes en kledingroede) en die hebben we dus gister afgemaakt. De oude kledingkast gaat naar m'n ouders, een mooi ding, maar kan echt nergens anders staan omdat ie niet in een hoek kan. Dan op de kamer waar die kast stond, nieuwe kastjes gekocht, wat in die kast stond is vooral boeken en mappen, fotoalbums en zooi. Dus dat moet nog geruimd worden.... Als de kast naar m'n ouders is, is de toekomstige babykamer al leeg (echt, verder staat er niks behalve een strijkplank, haha) en kunnen we dus daar beginnen. Behang wat er op zit is nog mooi, ML vind het niet nodig wat anders te doen, maar ik wil toch wel iets baby-igs hebben. Tis leuk behang, maar niet baby achtig zeg maar. Maar goed, hele plannen dus, maar het valt op zich mee qua groot werk. Ik ben nu 17 weken, maandag 18, voel me verder prima en ook bijna nergens last van. Wel een zwaar gevoel in m'n buik maar geen idee wat het is. Ben 18 januari uitgerekend. Janneke00: als ik werk zou hebben ben ik verzorgende-ig.
Nee hoor nog geen vakantie, vond t ook aardig stil hier ik werk nu 3 dagen bij een bedrijf en daar doe ik de financiele administratie. Vanaf novemver ongeveer ga ik daar weg (weten ze nog niet) en dan ga ik hetzelfde werk doen voor mijn vriend zijn webshop! Lekker vanuit huis, kan ik zelf me dagen in delen etc. Mijn dochter zit nu 1 dag in de week dan op t kdv maar dan gaat ze daar af en gaat ze naar de psz, scheelt ook zeker wat in kosten! Balen dat weer zo is tegen gevallen op je vakantie mamsie t is nu echt helemaal niets, van mij mag de zomer wel weer komen!
Ik ben verzorgende ig Hopeforyou: inderdaad hele plannen zeg maar wel dingen die moeten gebeuren dus. Ik moet me er altijd toe zetten om zulke dingen te gaan doen Fijn dat je je prima voelt dat maakt een zwangerschap toch makkelijker en leuker Van mij mag de zomer ook terug komen.
@aardbei. De kosten voor een psz zijn tegenwoordig ook omhoog gegaan. Heb je je kindje al ingeschreven, want er zijn hele lange wachtlijsten... Of heeft je kindje een indicatie, want dan ben je wel snel aan de beurt.
Ja ik weet t janneke. maar toch zeker nog goedkoper dit jaar is t nog goedkoop en volgend jaar inderdaad duurder, maar nog te overzien. kinderdagverblijf is echt niet grappig meer... Ja heb me dochter al een paar maanden geleden ingeschreven zodat ik zeker op tijd ben pas geleden belde ze al dat ze ook al vanaf sept kon komen, maar dat gaat niet omdat ik dan nog bij me huidige baan werk! Zit jou oudste op de psz janneke?
Aardbei, daarom is mijn man minder gaan werken. Eerst ging de oudste naar het kdv. Toen ik zwanger was van de tweede hebben we besloten dat mijn man een dag ouderschapsverlof op zou nemen. Dit zou in kosten namelijk niet veel schelen Omdat ik het wel jammer vind dat hij nu nergens meer heen gaat (ja naar de oppas en naar oma), heb ik hem ook ingeschreven op de psz. Ik vind dit goed voor zijn ontwikkeling! Hij mag als het goed is in september beginnen. Ik moet nog een intakegesprek krijgen en voor zover ik had begrepen, zal dit begin nieuwe schooljaar plaatsvinden zodat hij in september kan starten. Het is inderdaad wel goedkoper dan het kdv, anders had ik het ook niet gedaan. Maar de prijzen zijn wel behoorlijk gestegen!!