Heeft iemand ervaring met zwanger zijn en kamperen? Was dit een succes of viel het erg tegen? Ik ben momenteel 20 weken zwanger, als we zouden gaan kamperen dan ben ik ongeveer 26-28 weken zwanger. Persoonlijk denk ik dat dit helemaal niet fijn/comfortabel is maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.
Als je met kamperen bedoelt, op een matje op de grond slapen zou ik dat niet kunnen, maar dan lig ik nu met 20 weken ook al niet comfi meer in mijn eigen bed. Dus in mijn geval zou ik het niet doen. echter zijn er dames die het wel prima vinden. Als je wel in een caravan of vouwagen slaapt zou ik het nog wel overwegen.
Met die termijn ben ik nog wezen kamperen (tent, op een dun matje slapen, etc.). Kon prima! Maar goed, ik had nergens last van en had volgens mij met 40 weken ook nog wel kunnen gaan kamperen. Voordeel van kamperen is dat je op het laatste moment je plannen nog kunt beslissen. Ik zou dus kijken hoe je je op dat moment voelt.
Ik zou ook gewoon kijken hoe je je voelt. Als je vaak naar de wc moet 's nachts is het misschien niet zo fijn.
In een tent lijkt me niets. ik ben nu 28 weken zwanger, ik heb snel last van mijn heupen en rug s nachts en wil dus wel een goed bed hebben. En daarnaast een eigen wc. En stacaravan ofzo lijkt me prima. Maar het is maar net hoe je je voelt. Bij mijn eerste zwangerschap had ik daar veel minder last van een hoefde ik ook niet snachts te plassen Waar ga je heen? En wat versta je onder kamperen?
Wij hebben in november al geboekt, in februari bleek ik zwanger Ik zal als we op vakantie gaan naar Frankrijk 24 weken zijn, het is een autorit van totaal 12 uurtjes en eigenlijk wouden we door rijden, Maa nu dus zwanger, wij gaan nu in de middag rijden, een uurtje of 5-6 dan een hotelletje pakken en daar lekker eten en spelen en dan naar bed, dan gaan we de volgende ochtend ontbijten en verder rijden weer een uurtje of 6 Op de camping zelf zitten wij in een bungelo tent met echte bedden, hoe het gaat heb ik zwanger nog geen ervaring mee maar wel met 26 weken aan een zwembad zitten en het strand ( Turkije 2 jaar geleden ) en dat ging prima, ik verwacht overdag niet veel in de tent te zijn alleen om te koken en te slapen.
Gedaan met 24 weken en ging prima. In 1 ruk naar Italiƫ gereden, ook dat was goed te doen. Enige lastige was dat ik vaak moest plassen midden in de nacht. Euhm een emmer is dan je beste vriend haha.
ik was ruim boven de 20 weken zwanger toen we in italie gekampeerd hebben in een ingerichte tent. het ging prima. lekker rustig aan doen.
Hier ook vorig jaar rond 25 weken zwanger gekampeerd. Luchtbed vond ik lekkerder liggen dan mijn eigen bed, omdat in ons luchtbed van die kuilen zitten en nu kon ik mijn buik in zo'n kuil planten zodat ik weer heerlijk op mijn buik kon liggen. Thuis ook nog een week op gelegen, maar was toch een beetje raar om dat thuis te doen. Hier ook een emmer als beste vriend . En wij reden 1200 km in twee dagen, lekker rustig aan!
Ik heb tijdens mijn 4e zwangerschap 5 weken gekampeerd in de zomervakantie. Ik was toen begin nov uitgerekend, dus ongeveer 6 mnd zwanger. Ik vond het prima te doen. Eerste 2 weken waren in NL , andere 3 weken in Italie. Ik sliep op een slaapmat van Human Nature met een extra foamhoes er omheen. Zeer comfortabel! Ook gewoon normale stoelen en tafel,dus wel wat comfort. Ik vind het dan prima te doen.
Ik heb ook eens gekampeerd totoen ik zwanger was en bekkenklachten had. Ik sliep eigenlijk heel goed op een luchtbed, bijna beter dan thuis en dat ik geen trap hoefde te,lopen was ook handig
Ja ervaring mee.. Ik was 6 maanden zwanger van mijn zoon toen wij naar Slagharen gingen voor een dag en daar bleven wij ook logeren. In een bestelbus met dun matras. NOOIT meer. Dat lag echt niet lekker en daarbij moest telkens plassen!!! Dus weer in die bus klimmen en er weer uit. Wel zou ik het doen met een normaal matras of goed luchtbed maar toch elke keer in dat busje en weer uit dat busje pffffffffffff.
Ik denk dat kamperen goed moet kunnen.. Maar het ligt er natuurlijk aan wat dat is.. Inderdaad op een matje op de grond slapen lijkt me niet erg comfortabel maar als je een caravan/camper hebt met een vast bed of een ingerichte tent huurt moet het wel kunnen.. Wij willen als ik 27 weken ben ook nog 2 weekjes gaan kamperen, maar niet in een tent!
Als je in een tentje slaapt, zou ik echt wel gaan voor een fatsoenlijke matras / luchtbed / ... Anders heb je gegarandeerd heftige rugpijn nadien. En let ook op voor onhandige mummie-slaapzakken . Maar voor de rest ... waarom niet?
Ik ga het ook doen, ik ben dan 28-30 weken zwanger Wij gaan waarschijnlijk alleen onze bestemming aanpassen, we wilden naar de bergen maar misschien zijn dat soort zware wandelingen wat minder handig Ik zie niet op tegen het luchtbed, en de tip van de emmer ga ik meenemen Ik ben wel benieuwd of ik in mijn slaapzak pas
kan zeker zolang je geen gekke klachten hebt, heb net deze week op luchtbedje geslapen met 27 weken. Je moet zorgen dat je het zelf zo fijn mogelijk hebt, warm, goed liggen en makkelijk kan plassen bijvoorbeeld in emmer. Dan is het echt heel leuk. En zo te horen krijg je een matras, met echt bed, heerlijk! doen! geniet er lekker van en zorg dat je randvoorwaarden zo zijn dat je er niet tegenop ziet.