mookiemous welkom bij de club! Roberta klinkt lekker je taart, ik hoop dat je werk iets goeds gaat opleveren voor je. Wat betreft fiets echt geen idee. Mendy meid een hele dikke knuffel! Ik kan je 1 ding zeker garanderen die sprong gaat over! (zal je nog maar niet lastig vallen met de peuterpuberteit enzo... ) Hier gaat alles gelukkig weer zijn gangetje. Stijn lijkt weer in zijn ritme te zitten en is weer gezellig. Alleen neemt hij momenteel erg veel gedrag van mn jongste neefje over. Gooien met dingen vooral terwijl hij best weet dat het niet mag. Dus dit vraagt weer veel engelengeduld van ons... De tassen zijn hier voor een groot gedeelte ingepakt, morgen de laatste dingen en dan op naar België!! Bumba here we come! Allemaal een heel fijn weekend.
Gisteren een intake gehad met de kraamzorg. En mijn schoonzus die vorige week is bevallen laat me realiseren dat het toch wel akelig dichtbij komt haha
Hoi allemaal! Ook ik sluit me hier aan, ben wonend in Den Haag (Leidschenveen). Mijn naam is Jeanine, ben 2 dagen geleden 27 geworden en ben vorige maand moeder geworden van mijn eerste kindje (zoon)! Groetjes!
Welkom Jeanine! En nog gefeliciteerd met je verjaardag en je kleine! En mookiemous ook welkom! Hoe lang ben je al zwanger? @Zonnebloem, spannend dan ineens he! Het lijkt zo lang te duren die negen maanden en dan ineens ben je over de 30 weken en lijkt je zwangerschapstest wel eeuwen geleden. Het blijft bijzonder! Geniet nog lekker van je zwangerschap! @Kibbeling, hopen dat je het een beetje leuk hebt in België! En dat het weer daar net zo lekker is als het hier zal worden (Zeggen ze ) @Roberta, wat een ontzettend leuke taart zeg! Kan me voorstellen dat je kleine er helemaal weg van was! Ik durf me niet aan toetjes/taarten te wagen. Ik kan echt wel aardig koken, maar desserts e.d. zijn gewoon niet aan mij besteed. Heb ooit een simpele cake geprobeerd te bakken en daar kon ik een raam mee in kegelen. De enige desserts die lukken zijn die dr. Oetker poedertjes. Beetje water erbij, in de koelkast en een uurtje later is er puddig @Mendy, hoe is het nu met Xavi? Hier is mijn schoonvader nog steeds aan het klussen. En de buren zijn ook aan het klussen... Dus ik heb nu een kind dat op is van de zenuwen... Timmer, timmer, zaag, zaag, boor, boor, klop, klop en dat de hele dag door :x Tis voor een goed doel, want die badkamer moet echt af, maar anders... Arme mannetje kan niet slapen, is heel erg druk en weet gewoon af en toe niet wat ie met zichzelf aan moet... Nu is ie ook weer bezig... En vannacht kwam ie ineens weer voor een nachtvoeding Ik hoop maar dat het incidenteel was... Morgen huishouden en waarschijnlijk lekker wandelen met Robin. Dan slaapt ie in ieder geval wat in de kinderwagen. Heel blij overigens met het warmere weer, al zag ik wel meteen weer een nadeel; muggen
Dankje! Nee hé, zijn de muggen er al? brrr.... Gelukkig heb ik ze hier nog niet gezien ...of gevoeld want ze moeten altijd mij hebben Hoe lang duurde het bij jullie voor de kleine 'doorsliep'? De kleine man is nu 5 weken oud en wordt nog 1 keer in de nacht wakker voor een kleine voeding (60cc), meestal zo rond 4 uur of zelfs al 4.30 uur.
Jah, ik zag er gisteren eentje voorbij komen, een hele dikke Robin slaapt nu sinds een week of 2 min of meer door. Hij gaat er dan rond 22:30 uur in en word dan pas na 06:00 uur wakker. 2 Nachten terug werd ie nog wakker voor een flesje, maar dat was dus incidenteel. Ff een foto'tje delen (eerste keer in een spijkerbroek ): Alleen balen dat al zijn mooie blonde haartjes uitgevallen zijn. Naja, die komen vanzelf wel weer terug Allemaal nog een mooie zondag!
@ Kibbeling, leuk zeg de peuterpubertijd, Hoe was je weekend? @ Zonnebloem, spannend het gaat nu steeds dichterbij komen, maak je je druk over je bevalling? Welkom Jeanine! En nog gefeliciteerd met de kleine, Xavi ging doorslapen toen die een week of 9 was.. Ik heb al lekker 2 dagen van het weer genoten, veel aan het fietsen geweest met die kleine achterop.. Vind het gewoon een soort van leuk terwijl ik altijd een hekel had aan fietsen... Sprongetje lijkt zo goed als over, hij is in ieder geval een stuk minder zeikerig, en loopt los!! Zo trots.. Zaterdag wordt die gewoon alweer 1 jaar. Kan het me gewoon nog niet voorstellen.. Vorig jaar liep ik te balen dat het kleine krengetje niet op tijd wilde komen, nu wordt die gewoon alweer 1..
Geweldige foto Rolinka! Gister was het inderdaad weer prachtig weer, heerlijk effe in het zonnetje gezeten. Noah heeft vannacht van 0.00 tot 7.00 uur doorgeslapen, we stonden versteld Alsof die mee aan het lezen was hier we zullen zien of het eenmalig was of dat het (hopelijk) doorzet @ Mendy de tijd gaat snel hé? 1 jaar alweer... geniet ervan!
Zwaaaiii! Welkom nieuwe meiden! Ik probeer alles te volgen, maar merk dat het me af en toe best moeite kost.. Vergeet jullie niet hoor! @Zonnebloem: Je loopt iets op mij voor zie ik, spannend! Waar wil je gaan bevallen? @Rolinka: Wat een lieve foto van je mannetje, stoer zo die spijkerbroek! @Mendy: Fijn dat Xavi al wat rustiger is, kan me voorstellen dat je apetrots bent dat hij losloopt, nou moet je hem helemaal goed in de gaten gaan houden @JNinex: Ik duim voor je mee dat het doorslapen nu een feit is @Hier: Rustig aan, gisteravond voor het eerst lekker buiten gezeten. Verder zijn we druk met het kamertje, de muren zijn eindelijk af. Nu nog wat aan de vloer opknappen en dan kunnen de meubeltjes erin. Die worden binnenkort bezorgd. Kan ik eindelijk het ledikantje op gaan maken en alle mini-kleertjes gaan wassen en een plekje geven Gelukkig nog geen muggen gezien, die moeten mij altijd hebben dus laat ze nog maar even een paar weekjes wegblijven! Het is hier nu ook prachtig weer, vanochtend regende het flink maar nu is het gewoon warm buiten in mijn winterjas. Lopen gaat vandaag niet zo lekker, dus ik heb heerlijk een rondje gefietst, dat was goed te doen en ik kon gelijk mooi mijn boodschapjes meepakken.
@Saffron, heerlijk hé kamertje opknappen, dan wordt het allemaal nog meer tastbaarder! Wassen heb ik pas tijdens mijn verlof gedaan mooi gezicht al die kleine mini kleertjes aan de waslijn ..en als dat allemaal af is kan het niet snel genoeg gaan de zwangerschap! Al zenuwachtig voor de bevalling?
Met wassen moet ik wachten tot mijn moeder en zus kunnen komen helpen, die vinden dat ook helemaal leuk Bij gebrek aan een wiegje en ledikantje heb ik wel alvast mijn kinderwagen opgemaakt met een leuk setje Ik vind de tijd nu ook wel langzaam gaan! Zwanger zijn is leuk hoor, maar ik ben gewoon te ongeduldig! Tegen de bevalling zie ik absoluut niet op, ik kijk er zelfs naar uit De zwangeren en mama's in mijn omgeving verklaren me voor gek 'want weet je wel hoe zwaar het kan zijn?!' Euh nee, want het is mijn eerste Ik heb geen idee hoeveel pijn ik ga hebben en hoe lang het gaat duren, daar maak ik me echt niet druk om. Ik kijk er juist naar uit om eindelijk te ween hoe ze eruit ziet en hoe we het gaan doen als papa en mama
He meiden, Ik ben weer terug van weggeweest! Rolinka we hebben heerlijk weer gehad! Wat een lekker manneke zeg in zijn stoere spijkerbroek Jeetje wat een kabaal zal het bij jullie zijn. Kan me voorstellen dat je ukkie daar niet blij van wordt. Nu al muggen gespot? Zonnebloem ineens lijkt het dan wel heel dichtbij te komen he? En dan ook nog van die mensen in je omgeving die dat je haarfijn laten weten JNinex welkom en nog gefeliciteerd met je verjaardag en de geboorte van je ukkie. En was het eenmalig of had je vannacht weer geluk? Mendy wat fijn dat de sprong zo goed als over is. En wat goed dat hij los loopt! Daar mag je ook heel trots op zijn! En alweer bijna 1, ik weet dat ik dat zelf heel erg vond want toen was hij echt baby af. Hihi mijn peuter wordt gewoon alweer bijna 2.... De tijd vliegt! Saffron fijn dat het opschiet met het kamertje. Haha uitkijken naar je bevalling. Zo erg is dat niet hoor en elke bevalling is anders. Dus laat je niet misleiden door de verhalen. De 1 voelt geen steekje pijn terwijl de ander voor haar gevoel bijna dood gaat. En het is juist goed als je er open minded in gaat. Mij heeft dat in elk geval wel geholpen. Hier een gezellig weekend gehad. Zaterdag naar Plopsa geweest, Stijn vond het helemaal geweldig. Hij kon ook al aardig vertellen wie iedereen was. Hij is op de foto geweest met "mima" (mega mindy) en verder lekker gespeeld en genoten. Zondag hebben we een dagje op het park rond gebracht, in de ochtend in de indoor speeltuin en in de middag heerlijk buiten in de zon gespeeld. Maandag op ons gemak naar huis gegaan. Gisteren helaas wel ziek van mn werk naar huis gegaan en nu nog niet helemaal in orde. Hoop dat ik zaterdag weer gewoon aan het werk kan. Dan na 5 dagen werken heb ik heerlijk 1,5 week vakantie!!
Hey meiden, Ik schaam me echt heel erg diep zeg! Ik heb destijds dit forum opgericht en vervolgens niets meer van me laten horen. Ik schaam me dood. Ik heb echter een hele periode niet lekker in mijn vel gezeten met als gevolg dat ik ook niet echt puf had om achter de computer te gaan zitten. Nu gaat het gelukkig weer beter, maar heb aardig wat bij te lezen! Mag ik uberhaupt nog wel met jullie meekletsen hihihihi? Nou, ik ga zo eens bijlezen en ik beloof dat ik weer gezellig mee ga kletsen. Groetjes Carola
Carolina tuulk ben je nog welkom!! Gelukkig gaat het nu weer wat beter met je. Hoop dat je gezellig mee kletst!
Welkom terug Carola! Pff, hier een lange dag gehad. Robin wilde steeds niet gaan slapen, helemaal overstuur. Echt heel zielig en morgen komt mijn schoonvader weer langs om de badkamer verder af te maken, dus dat wordt weer wat met Robin @Kibbeling, Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad. Ben je inmiddels alweer opgeknapt? En ga je nog wat doen in je aankomende vakantie? @Saffron, ik keek echt uit naar mijn bevalling. Ben er ook heel nuchter in gegaan (kleintje moet er toch uit ) en dat heeft mij ook heel erg geholpen. Ik heb echt een heel goede bevalling gehad! De tandarts vind ik erger dan bevallen, dus dat zegt genoeg Wij hebben eindelijk een vakantie geboekt! Van 21 t/m 24 mei gaan we lekker een paar daagjes naar CP. We hebben er nu al zin in! Eerst nog even een paar drukke weken doorkomen en dan even heerlijk er tussenuit!
Hoi, Rolinka heb je het weekend.overleefd.met Robin en de verbouwing? Ik ben zelf gelukkig weer helemaal opgeknapt en alweer aan t werk. Ik heb geen grote plannen voor.mn vakantie. Ga wel een dagje naar de sauna met zus en koninginnedag valt in die week. Verder nog geen idee. Hier t weekend weer moeten werken. Verder lekker buten geweest met het mooie weer en veel met stijn gespeeld. Ik ga zo lekker mn bedje.opzoeken want morgen een lange dag werken voor de boeg. Hoe gaat t verder met iedereen?
Hier is t redelijk gegaan, al heeft Robin zowel zaterdag als zondagoverdag heel weinig geslapen. Gelukkig slaapt ie de nachten goed door, dus het valt allemaal mee. Volgende week zijn mijn schoonouders een weekendje weg, dus dan even geen gezaag en getimmer en om eerlijk te zijn, zie ik daar echt wel naar uit! Heerlijk, de sauna! Ik hoop in mei weer een dagje te gaan met mijn schoonmoeder, beste vriendin en haar moeder. De badkamer gaat overigens wel heel mooi worden! Het toilet en badmeubel hangen nu en bijna alle muren zijn getegeld. Nu de douchecabine nog en de vloer en dan is er weer een deel van ons huis af. Rest ons dan nog wat kleine klussen in de woonkamer en de tuin.
Hier nog al zo eentje die het ernstig heeft laten sloffen. Reden: Heftige tijd achter de rug. Zakelijk wat minder en prive nog minder. Ik ben rhesus negatief en heb een rotbevalling achter de rug 10 maanden geleden. Ons meisje had door een lek in de placenta een bloedverlies naar mij toe van 437 cc (een baby heeft maar 500 ongeveer) Nu zijn we vollop in de medische molen om uit te zoeken of ik nog antistoffen heb en zo ja wat dit voor ons in gaat houden. Gisteren te horen gekregen dat ik erg veel antistoffen heb. De enigste kans is nog als mijn man rhesusnegatief is dan kunnen we nog zwanger worden. Als dat niet zo is en de adcc test een percentage geeft van 80% of hoger (wat zeer waarschijnlijk is) raden ze het af om nog een keer zwanger te worden. Dit omdat de kans op een doodgeboren kindje of een gehadicapt kindje dan te groot is. Het bloed wordt dan sneller afgebroken dan ze kunnen bijbenen. Heel heftig allemaal. Maar goed ik ga een stukje teruglezen en mn best doen weer meer te reageren.
Welkom Sammie! En Nijntje, wat een heftig verhaal zeg! Ben je de bevalling inmiddels lichamelijk al wel te boven? En jullie meisje, gaat het daar nu ook goed mee?