Ik denk dat ze het lastig vinden om erover te hebben. Wil niet zeggen dat ze het niet zouden kunnen proberen Dikke knuf!
Ik begrijp je gevoel heel goed Nijntje, klets maar lekker van je af hoor! Toen wij begonnen met zwanger raken heeft het ook 1,5 jaar geduurd. In de tussentijd raakten er veel stellen heel makkelijk zwanger, waar ook 'ongelukjes' tussen zaten die eigenlijk helemaal nog niet zo welkom waren. Wat steekt dat zeg! Vooral als je dan FB opent of gebeld wordt en allemaal foto's, filmpjes en verhalen voorbij hoort en ziet komen. Regelmatig heb ik huilend in bed gelegen omdat ik echt stikjaloers was! Waarom andere mensen wel zwanger terwijl ze het eigenlijk nog niet wilden en wij niet? Ik probeerde blij voor ze te zijn, maar dat werd met de keer moeilijker... Uiteindelijk lukte het ons om zwanger te raken en ik merk wel dat ik nu minder snel aan mensen vraag of ze een kinderwens hebben. Omdat ik bang ben om ze pijn te doen, wie weet gaat het niet zo makkelijk en raak ik een pijnlijke plek... De één vindt het fijn om erover te praten en de ander niet, dus ik merk wel dat ik het lastig vind om er zelf over te beginnen. Ik weet niet of dat voor jouw familie ook geldt en in hoeverre jullie het hele traject waar jullie in zitten delen. Ik kan me voorsellen dat ze het misschien moeilijk vinden om ernaar te vragen omdat ze jullie niet onnodig op de feiten willen drukken en misschien ook wel omdat ze het lastig te begrijpen vinden waar jullie mee bezig zijn. Als je ff lekker van je af wil kletsen, doe het gerust hier Daar hoef je jezelf echt niet voor te verontschuldigen, als het jou oplucht is het alleen maar fijn! Dikke knuff!
He moppies! Delta welkom! Klets lekker met ons mee. Saffron als je blijdorp zelf al geweldig vind dan moet je het helemaal doen. Stijn is ook helemaal gek op diertjes (fijne bijkomstigheid als je een abbo op een dierentuin hebt) Schrijnend lijkt me dat idd als je zo graag zwanger wilt worden en het lukt niet en de mensen om je heen worden zo "gemakkelijk" zwanger. Zeker als t dan ook nog eens minder gewenst is op dat moment. Gelukkig ben je nu wel in verwachting van een mooi ukje. Nijntje we hebben het potje nu ongeveer een klein half jaartje, stijn was 1,5 ongeveer. We hebben hem gewoon in de woonkamer gezet en hij heeft er eerst mee gespeeld. Hij is 2delig. En geloof dat we hem er in jan/feb voor het eerst op hebben gezet. En sinds een maandje of zo zit hij er intensiever op en geeft zelf ook aan plassen op het potje. Soms zit hij er op maar komt er niks en soms zijn we net op tijd. Hij heeft sinds gisteren dus ook geen rompertje meer aan maar een onderbroekje en een hemdje. ohhh hij wordt ineens zo groot!! Het lijkt me wel heel moeilijk hoor Nijntje met je schoonzussen, ik snap je gevoel wel. Zeker omdat je nog minstens 3 jaar zou moeten wachten tot je eventueel weer zwanger mag worden wegens gezondheidsredenen. Het is helemaal lastig als ze kort iets vragen en er dan snel overheen praten. En net wat Saffron zegt bij ons mag je altijd je hart luchten! En gelukkig heb je een heel mooi lief en gezond meisje. Hier heb ik ineens een binkie wat geen speentje meer heeft!! Gisteren voor het eerst zonder geslapen en afgelopen nacht door gepakt hierin. Vanmorgen was het even huilen omdat hij zijn speentje kwijt was. Hij was vergeten dat hij zonder was gaan slapen. Dus hij zocht al naast/onder zijn bed tot ik hem vertelde hoe het was. Op het kdv ook zonder geslapen en nu vanavond ook weer zonder naar bed. Ben zo trots op hem
hallo dames ik meld me ook gezellig aan voor deze groep. mijn naam is chantal en ben 25 jaar jong ik woon zelf in gouda en heb een dochter van 2 en half jaar oud we zijn op dit moment bezig met een 2de wel heb ik vorig jaar een miskraam gehad maar nu gelukkig een vast contract op mijn werk waardoor we er weer voor gaan. wel vind ik het soms moeilijk om andere mensen zwanger te zien of een pas geboren baby te zien want in mijn gedachte blijft in december zou mijn 2 kind geboren zijn wat niet het geval is. aankomende maand gaan we weer voor ronde 4 hopelijk lukt het snel je wilt er niet erg mee bezig zijn maar automatische doe je dit dus wel.
Chaneef welkom bij de club. Ik denk ook dat het altijd bij je zal blijven. Ik hoop dat t snel je snel zwanger raakt. Hier al 2 dagen een.speenloos kind!! Heel af en toe vraagt hij er nog wel om maar na zeggen dat hij weg is dan is t goed. Hij ligt nu lekker te slapen en ik ga zo naar werk toe. Fijne dag allemaal!
Welkom! @kibbeling heerlijk dat het goed gaat met het speentje! Hier heeft ze nooit een speentje gewild tot ongeveer 8 maanden. Nu zijn ze onafscheidelijk en gaat ze niet slapen zonder speen. Heb eindelijk geshopt!!! Bij de v&d een tuniek met aan de voorkant rood met zwarte print en achterkant effen zwart met een basic rokje en een zwarte legging eronder. Bij de miss etam deze: Jurk print groen - Miss Etam Weet alleen nog niet wat ik daarbij ga dragen (mag geen blote armen op mn werk) Iemand tips?? Ben er helemaal blij mee en ook een nieuwe bril bestelt bij de hans anders. En wat is het weer heerlijk weer heh buiten!
Leuke Tuniek Nijn! Wat erop kan: Vest crème - Miss Etam Ik heb dat jasje gekocht via de wehkamp in het wit en in het mintgroen en hij zit echt heerlijk! Je kunt ook kiezen voor een jasje met korte mouwen, een bolero of een spijkerjasje. Balen dat je er even doorheen zit! Kan me het wel heel goed voorstellen. Het is niet niks in welk traject jullie zitten! Dat moet wel een zware wissel op jullie trekken. Balen dat je schoonzussen er zo weinig rekening mee houden, maar misschien vinden ze het gewoon heel moeilijk om het erover te hebben, zoals Sammie ook al zei. Toch zou het fijn zijn als ze iets meer rekening met jullie zouden houden. En als je je hart wil luchten, doe dat dan lekker! Niks geen klaagzang! Hopen dat de onderzoeken goed uitpakken! Ik duim voor jullie! Ik ben wel snel zwanger geraakt en daar zijn we nog elke dag heel blij mee. En we beseffen ook heel goed dat dit niet iedereen gegund is. Ik heb er in het begin, voordat we er mee bezig waren wel angst voor gehad, omdat eigenlijk alles op rolletjes liep. We hebben een goede financiële basis, waren bezig met een ander huis, al bijna 14 jaar een stabiele relatie, geen gekke dingen en dan spoken er toch andere dingen door je hoofd... Heel onrealistisch, maar je hoort het zoveel om je heen. @Kibbeling, dankje voor de info over blijdorp. Ik denk eraan om een abbo aan te schaffen als Robin rond de 9 maanden is. 4x per jaar gaan moet toch wel lukken! Goed dat Stijn zijn speentje laat liggen en op het potje gaat! Wat gaat het dan ineens snel he! Robin heeft wel een speentje, maar is er nog niet echt gehecht aan. We geven m alleen als ie moe is en niet wil gaan slapen. Dan wordt ie er rustig van. Welkom Delta! Woonde je eerst ook in Rotterdam? En welkom Chantal! Vervelend dat je een miskraam hebt gehad zeg Kan me heel goed voorstellen dat je daar nog vaak aan denkt! Hopen dat jullie snel een tweede kunnen verwelkomen! Hier zijn we nu in de omdraai-fase beland. Tenminste, hij doet er pogingen toe Verder blaast ie de hele dag op zijn tong, dus alles zit onder het kwijl en is ie idolaat van zijn voeten. Ook begint ie te schaterlachen; echt geweldig @Saffron, hoe is het met de zwangerschap? Houd je het nog vol? Het gaat nu echt opschieten! Verder hier een vrij druk weekend gehad. Vrijdag naar een buikdansoptreden van mijn beste vriendin geweest. Heel erg leuk! Alleen was er eerst een workshop en daar heb ik aan mee gedaan. Heb nu nog spierpijn Zaterdagochtend vroeg ging mijn telefoon. Ik had meegedaan met een wedstrijd van de primera en de staatsloterij en nu blijkt dat ik een koninklijk weekend voor 2 heb gewonnen Echt heel erg leuk en had ik ook nooit verwacht! Na mijn vakantie ga ik langs en dan volgt er een officiële uitreiking met iemand van de staatsloterij. En dan kan ik een weekendje in een kasteel of landhuis gaan boeken! Zaterdagmiddag met 2 vriendinnen naar een dancefestival geweest. Dat was de eerste sinds mijn zwangerschap. Even wennen weer hoor! Maar we hadden gelukkig het weer mee (geen regen en aan het einde van de dag een heerlijk zonnetje), de muziek was leuk, de sfeer goed! Al met al echt een geslaagde dag. En vandaag... Vandaag was het pyjamadag Morgen gaan we t ook rustig aan doen. Ik moet nog even naar de praxis voor wat badkameraccesoires en daarna een fijne strijk wegwerken (zucht...) en dan alvast de tas inpakken voor onze vakantie! Eindelijk een paar dagen eruit!
Hahahahaha je zou het bijna denken he Nijntje?? Wij in elk geval niet,. Druk geweest met veel werken dus dan iets minder hier. En ik wilde vd week reageren en toen kwam er weer wat tussen... Maar ik ben er nog! Leuke kleding heb je gekocht. Rolinka wat super dat Robin zich al aan het omdraaien is! Toch stiekem een mijlpaal. Hoe gaat het trouwens met zijn bolletje? Nog altijd fysio of niet? Hier druk geweest met werken. Stijn doet het gelukkig helemaal super al merken we wel steeds meer dat hij echt bijna 2 is... Weet ook niet of we daar wel heel blij mee zijn?? Maar ja het hoort erbij en ik zou me ook grote zorgen maken als hij alleen maar poeslief en aardig was. Morgen gaan we met een client van mij naar de efteling toe. Hij is ook helemaal gek op stijn en vroeg zelf of ml en stijn mee wilden. Hoop dat t weer een beetje redelijk zal zijn.... Duim Duim Duim
Hoe gaat het bij iedereen? Hier gaat het op zich goed. We hebben een gezellig weekend achter de rug. Afgelopen vrijdag met een cliënt van mij naar de efteling geweest. ML en stijn mochten ook mee. We hebben allemaal een geslaagde dag gehad. Het was op een paar kleine buitjes na droog en helemaal niet druk. Zaterdag zijn we bij vrienden op visite geweest. Hun kleine meid werd alweer 2. De kids hebben gezellig samen gespeeld en geravot. Vandaag een rustig dagje en ontdekte we dat Stijn de waterpokken heeft. Hij begon met 2 kleine vlekjes en intussen zit hij al aardig vol!! Mijn kleine manneke.... ze zitten ook op de gekste plekken en das wel sneu.. 2 tussen zijn billetjes en 1 op zn balzakje. Vandaag dus maar even mentholpoeder voor kids gehaald en begonnen met smeren. Lekker tegen de jeuk. Hij lijkt er nog geen last van te hebben, hoop dat t zo blijft.
Hallo allemaal! Hier vrijdag terug gekomen van een paar dagen centerparcs (waar het erg koud, erg nat, maar ook erg leuk was) en nu weer aan het werk, maar van harte gaat het niet. Ik denk dat ik een (beginnende) keelontsteking heb, dus zometeen maar even een doosje strepsels kopen in de hoop dat het werkt. Eindelijk ben ik voor het eerst wezen zwemmen met Robin en dat was niet echt een succes Het was babyzwemmen vanuit centerparcs geregeld en er waren iets van 8 baby's (7 meisjes en 1 jongen, Robin). Het begon er al mee dat ie meteen een pruillip trok toen ik m op een mat zette en we het water in gingen. Na 2 liedjes en wat zogenaamde zwembewegingen kwam de badjuffrouw naar me toe omdat we wat vreemde vlekjes op zijn benen zagen. Ik hield het even in de gaten en zag toen dat ons mannetje langzamerhand in een ijsklontje aan het veranderen was. Ben er meteen met m uitgegaan en in het bubbelbad gaan zitten, waar het heerlijk warm was. Met een kind dat standaard een temp van 37,3 heeft, had ik dit toch niet verwacht . De volgende dag ben ik met mijn man samen geweest en hebben we het weer geprobeerd. Robin vindt het zwemmen niet leuk, maar ook niet niet leuk. Hij vindt er gewoon niks van en hij kreeg het weer koud, dus er maar weer uitgegaan. Voorlopig dus even wachten tot we weer gaan zwemmen. Verder zijn we nog naar dierenpark Emmen geweest wat ook wel leuk was en hebben we, voor zover het weer het toeliet, een beetje gewandeld. @kibbeling, arme Stijn! Gelukkig heeft ie er nog geen last van. Zo sneu altijd om die kleintjes zo te zien. Hopen dat ie er wel vanaf is met zijn verjaardag! Hebben jullie al plannen voor de grote dag? Leuk hoor de efteling! Ik heb net nog gebruik kunnen maken van de actie van de AH en 4 kaartjes met korting kunnen kopen. Wij willen ergens in oktober met mijn man en schoonouders gaan. Verder heb ik met Robin nog steeds fysio, maar ik zie het somber in. De afplatting was eerst 110,8 en al onze inspanningen ten spijt is het nu 112. Robin wil niet op zijn buik liggen (gaat spugen, klagen, zwembewegingen maken) en blijft nog steeds veel op die linkerkant liggen. Dat draaien was maar van korte duur. Hij draait dus nog niet en dat zie ik ook niet gebeuren. We hebben er dus geen vertrouwen meer in dat het nog vanzelf goed komt met zijn koppie voordat ie zes maanden is. A.s. woensdag heb ik weer een afspraak bij de fysio en dan ga ik het over zo'n helmpje hebben. We willen er dan z.s.m. aan beginnen zodat we er hopelijk met onze vakantie (eind augustus) vanaf zijn, als dat mogelijk is. De kosten zijn alleen erg hoog; tot nu toe is de goedkoopste 1050,-. erg balen dus. Verder met iedereen alles goed?
@ rolinka Vervelend de afplatting! Kun je het ook echt goed zien? Bij Marith zag je het van voren niet maar aan de achterkant wel heel duidelijk. Gelukkig wilde ze wel op haar buik onder van die bogen (babygym) maar geeoon in de box ook niet. Ze spuugde dan ook veel maar dat had ik er wel voor over. Bij haar zat de afplatting rechts dus legde ik haar in de box met haar rechterkant naar de muur en al het speelgoed links. Dat ging op zich wel goed want de muur is natuurlijk niet zo spannend. Hier zat ze net op het randje voor de categorie dat ze een helmpje zou moeten, maar de fysio gaf aan dat er nieuwe studies zijn waarin blijkt dat kinderen met een afplatting op hun 16e een gewoon recht hoofd hebben. We hebben er toen voor gekozen het nit te doen en met zeven maanden was het helemaal weg. @kibbeling Vervelend zeg de mazelen! Is ie er niet voor ingeent? (Geen idee of ze ervoor inenten want wij enten niet vandaar. werk in die branche en als ik zie hoe ze dingen maken en hier bij het bureau omgaan met de opslag dan ga ik dat dus echt niet aan mn kind geven) Meest locaties in Nederland volgen de regels en is er niks aan de hand maar hier dus niet Hier ook weer druk geweest. Afgelopen week met Marith naar de hap geweest omdat ze vreselijk aan het krijsen was de hele avond. Bleek ze oorontsteking te hebben. Nu geen last meer van gelukkig. Volgende week wordt ze 1 dus alvast het een en ander aan boodschappen in huis gehaald. Van het weekend gaat de boot ook weer weg dus daar druk mee en dan ga ik alvast de taarten bakken voor haar verjaardag. In datweekend zit de boot ook vol dus anders kom ik in tijdnood. Doe ze dan wel in de diepvries en dan de vrijdag voor haar verjaardag uithalen en vullen en bekleden. Dan kunnen ze niet opnieuw in de vriezer denk ik maar die gaan wel op. Maak er voor de zekerheid wat cupcakes bij op vrijdag die kan ik dan wel weer invriezen. Volgende week dus lekker druk met allerlei hapjes maken enzo. Gevulde eieren en bladerdeeghapjes etc en dan zien we wel hoe het gaat lopen. De week daarop ben ik zelf jarig en gaan we met zn tweetjes een weekendje naar Apeldoorn. Gewonnen bij de Vorsten met entree voor paleis het Loo en ontbijt en diner. De week daarop manlief jarig maar wij vieren het dan samen ergens begin jui ofzo. Weten we nog niet precies. Drukke maand dus Hoe vieren/hebben jullie de 1e verjaardag gevierd?? En wat voor hapjes ed doen jullie dan? Houden het n principe de hele dag dus vindt het lastig inschatten hoeveel ik moet maken. Neem aan dat je om 12 uur geen warme hapjes gaat uitdelen? (wil kipsate pakketjes maken)
@Nijntje, ja de afplatting is heel erg te zien. Het zit aan de linkerkant en zijn koppie is echt helemaal ingedeukt. Zijn oortjes staan daardoor ook minder symmetrisch en aan de voorkant (voor ons niet te zien) is het iets uitgedeukt. Wij leggen m nooit op zijn linkerkant, hij heeft een zijligkussen, we letten erop met voeden en dragen, we stimuleren zijn rechterkant etc. etc. etc. maar toch heeft het tot op heden nog geen verbetering geboden. Voor zover ik nu begrepen heb, valt Robin in de categorie waarbij het niet waarschijnlijk is dat het vanzelf over gaat. We zijn ook echt in dubio; de natuurlijk zijn werk laten doen of een helmpje aanschaffen en geen risico nemen. Waar ik echt heel bang voor ben is dat we er voor kiezen om geen helmpje aan te schaffen en dat het dan niet wegtrekt. Je hebt natuurlijk maar een beperkte tijd om de boel te herstellen. En als we nu niet voor zo'n helmpje gaan kunnen we niet over een jaar alsnog zeggen 'we willen het toch wel'.
Dan zit je wel in een ergere categorie dan Marith zat! Dan zou ik het ook heel moeilijk vinden. Wij zeiden wel tegen elkaar van ze is een meisje en als echt niet wegtrekt zie je er met lang haar toch niks van, maar bij een jongentje is het toch weer anders.
Dat is dus ook één van de dingen die we laten meewegen. Leuke naam heeft je dochter trouwens! Leuke spelling ook!
Dank je! Ze is naar mn moeder vernoemd die Marjan heet. En de h erachter vonden we net wat volwassener staan zegmaar voor over een jaar of 20
Rolinka jadmmer dat t zwemmen geen succeswas. I weet nog we dat we met stijn oo a ongeveer 10 min uit t water konden om op te warmen. Naarmatewe vaker gingen leerde hi zich wel warmer houden. We kregen als tip vd zwemleraar on t badwater steeds een graad of 2 minder warm te doen. Zo unnen ze er oo aan wennen. Wat ontzetted balen dat de fysio niet veel lijkt te helpen. Geloof dat wij ook op een afpatting van 112 uit kwamen. Stijn had ook assymmetrie in zijn gezicht. Oortjes niet recht en ook zn oogjes stonden niet gelijk. Wij hebben wel gekozen voor de helm. Zeker omdat ml al vroeg kaal was (familiekwaal helaas) en ja srijn dat waarschijnlijk dus okk zal hebben. Dan wil je wel dat hij een ooi boetje heeft. Gelukig werd t bij ons nog voledig vergoed. Het is een duur iets maar oet zeggen zo het zo weer doen. Ben je ook al bij een osteopaat geweest et robin? Nijntje wat een drukke periode komt eraan zeg. Wij hebben de verjaardag van stijn na zijn middagslaapje pas gevierd. Hij was heerlijk uitgerust en dus gezellig. Ze doen al zoveel indrukken op die dag. Wij hadden taart bij de koffie en ee groot deel bleefeten. We hadden heel simpel broodjes met van alles erop. Iedereen heeft lekker gegeten en rond 19 uur is Stijn weer naar bed gegaan en om 20uur ongeveer was het huis weer leeg! Hier zagen we dat stijn vanmorgen nog meer waterpokken (geen mazelen nijn hij wordt wel geënt) bij waren gekomen. Gelukkig is hij wel gezelig en vrolijk. Hij is nu logeren bij oma want ik moet morgen weer vroeg op en oma past op iop dinsdag. Excuses voor de spelfouten zit op mn foon en die is eigenwijs vandaag
Ow dacht dat ze voor waterpokken ook werden geënt... Hier doenw e het van 10-12 en van 16:00 tot dr laatste weggaat. ze slaapt meestel van 12-14 of van 13-15 uur dus dan hebben we speling. Mijn schoonfamilie kennende staan om 15:30 al op de stoep als ze smiddags komen tis echt druk ja. Mn zwagers zijn ook in juni jarig dus hebben bij elkaar zes verjaardagen
We zijn nog niet naar een osteopaat geweest met m. Ik heb er ook niet zo'n goed beeld van wat een osteopaat doet. Hier in de fam geen kaalheid aan de kant van mijn dan, dus als t een beetje meezit, heeft ie daar geen last van, maar toch. Ik meen nu ook wat aan de voorkant van zijn hoofd te gaan zien en dat baart me echt zorgen. Morgen naar de fysio en dan leg ik het meteen voor. Wellicht dan toch maar zo snel mogelijk aan t helmpje beginnen. Hoelang heeft Stijn zijn helmpje gehad? En, als ik vragen mag, waar zijn jullie geweest en hadden jullie daar goede ervaringen mee? Ik heb een bedrijf gevonden in R'dam, Centrum Orthopedie Rotterdam. Een andere keuze is Livit. Poeh, wat een dilemma zeg. Ik vind het zo moeilijk! Je hoort zoveel verhalen van dat het wel goed komt... En waar ik ook mee zit is dat we nu de zomer in gaan. Ook niet leuk voor hem als ie de hele zomer met zo'n helmpje zit. En dan niet/zo goed als niet kunnen knuffelen Aan de andere kant is t wel een jongetje en is het niet waarschijnlijk dat ie heel lang haar zal hebben. Dus als het niet vanzelf goedkomt...