Gezellige mama's of aanstaande mama's Zuid-Holland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Caroline80, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Nijn wat een drukte ik moet er echt niet aan denken haha op onze trouwdag hadden we ongeveer 30 mensen in huis en ik was blij dat iedereen weg was :D Was ook wel 33 weken zwanger moet ik erbij vermelden :)

Rolinka wij liepen Westland Orthopedie. Super lieve en meedenkende mensen. Onze fysio had hun aanbevolen omdat je ook geen kinbandje hebt. Stijn heeft de helm maar 4 maanden gedragen, hij heeft hem in de nacht ook maar 2x opgehad. Hij kreeg onwijze uitslag ervan en toen hebben wij besloten het niet meer te doen. En hij ging van 110 naar 108. Maar we begonnen ook rond de 106 toen we met fysio startte.
    De osteopaat doet middels zachte bewegingen spieren en/of gewrichten op zijn plaats. Bij stijn bleek zijn nekje geblokkeerd en we zijn wel een paar keer naar de osteopaat geweest. We merkten wel duidelijk verschil als we geweest waren. Mocht je interesse hebben dan kan ik je wel de gegevens van onze osteopaat doorgeven. Ik heb het ook weer van iemand gekregen en zelfs mn zus is naar hem toe geweest met mn jongste neefje.

Hier zit stijntje ondertussen aardig onder de waterpokken. Die dingen zitten echt op de gekste plekken. We smeren ons een ongeluk met mentholpoeder. Hij weet al helemaal hoe het moet. Houdt ie zn handje op en dan beetje poeder erop en dan smeert ie zn buikje in :)
    Hij is er ook niet helemaal van in orde, eet wat slechter en slapen gaat ook niet je van het. Hoop dat hij er snel vanaf is.
    We hebben zelfs de afspraak in het oogziekenhuis er voor moeten verzetten.
    Ik mag zelf nog een weekje werken en dan vakantie!!! Oh wat heb ik er zin in zeg! 3 weken geen werk aan mijn hoofd :p
    Eerst mn drukke werkweek maar zien te overleven.

2. minon

minon Niet meer actief

Lekkerrr vakantie!!! Vervelend die jeuk maar grappig dat hij het al zelf smeert ;)
    Hou eigenlijk ook niet van verjaardagen maar ja drie van de zes zijn mijn man, ik en Marith dus kan aan de bak :).
    Hier nog of weer oorontsteking maar er komt een kies aan dus die is de boosdoener denk ik. Zit een mega bult op haar kaak en zo te voelen is ie voorlopig nog niet door ook. Vandaag weer werken dus maak het niet te lang :p
    Helaas is het mooie weer weer over :(

3. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Zooo, wat hebben jullie druk gekletst :D Ik hoop dat ik niks/niemand vergeet!

@Kibbeling: Fijn dat het leuk was in de Efteling! Klinkt als een heerlijk dagje als het zo rustig is. In de rij staan hoort er helaas vaak bij, vind het altijd jammer want dan blijft er minder tijd over om nog een keer overal in te gaan :p Zo te horen was dat bij jullie gelukkig niet zo! En tussen de buien door even naar binnen duiken is gelukkig goed te doen. Goede reden om even uit te puffen ;)

Vervelend dat Stijn de waterpokken heeft.. Gelukkig kan hij zelf meesmeren, ondanks dat het eigenlijk sneu is, klinkt het wel heel grappig ;P Krabt hij er verder veel aan? Hopelijk knapt hij snel op!

@Rolinka: Jammer dat jullie slecht weer hebben gehad met jullie vakantie! Hoe is het nu met je keel? Al wat opgeknapt?
    Wat jammer dat Robin het zwemmen niet zo leuk vond. Je hebt het in elk geval geprobeerd!
    Dierenpark Emmen vonden wij erg leuk, vooral het feit dat je tussen de winkels door naar het andere deel moet lopen. Je hebt helemaal niet het idee dat je in een dierentuin loopt dan. Toen wij er waren regende het enorm hard, dus de vogelshow werd ingekort en een aantal voederpraatjes gingen niet door, maar verder vonden we het een erg mooie dierentuin. Hebben jullie daar wel een beetje mooi weer gehad of zijn julie eruit gespoeld?

Ik kan me goed voorstellen dat je het somber inziet met Robin zijn afplatting. Ik heb er (geukkig) (nog) geen ervaring mee, maar ik kan begrijpen dat je baalt als je veel moeite doet en het niet lijkt te helpen. Ik zou ook niet weten hoe het voor zo'n uk is om met een helm te moeten lopen/slapen. Het is inderdaad wel een hoop geld in één keer, maar als je het niet doet krijg je er later misschien wel spijt van.. Of hij vindt het zelf vreselijk.. Mijn moeder heeft (wel met een hele andere reden) goede ervaringen met het Centrum Orthopedie in Rotterdam. Ik lees in meerdere topics over Osteopaten, volgens mij wordt het ook vaak (gedeeltelijk) vergoed, dus misschien is dat inderdaad ook wel de moeite waard!

@Nijntje: Spannend, je dochters eerste verjaardag! Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden! Hier met neefjes en nichtjes wordt het altijd in het weekend gevierd, 's middags na het slaapje. Of ze gaan tussendoor gewoon even naar bed als ze erg moe worden. Zeker als ze zo klein zijn, krijgen ze het 'jarig zijn' nog niet helemaal mee, dus dan is het al gauw erg druk en een beetje raar dat het hele huis vol zit. Gelukkig maakt de visite er nooit een probleem van als het even duurt voordat ze kunnen feliciteren en cadeautjes kunnen geven. Ze begrijpen dat het voor zo'n uk erg druk is en dat ze daarom even in bed liggen om bij te tanken.
    Eten is vaak een broodje/soep/patatjes of poffertjes voor de kleintjes/gefrituurde snackjes enz. Gewoon iets wat snel klaar te maken is en dat iedereen beleg of een snack kan kiezen die hij/zij lust. En natuurlijk een mooie taart met print voor de jarige :D

@Hier: Gaat alles rustig aan. Nog een maandje ongeveer en dan hopen we haar eindelijk te kunnen knuffelen! Ik moet zeggen dat ze van mij wel eerder mag komen. Lichamelijk gaat het allemaal nog wel, iedereen vindt zelfs dat ik nog teveel doe ;) Het is wel lief, al die bezorgdheid, maar ik ben echt niet van plan om de komende vier weken op mijn kont te gaan zitten, dan gaat het erg lang duren vrees ik. Mijn moeder komt wel graag helpen met de laatste wasjes en met het huis nog een keer flink aanpakken. Ze is helemaal verliefd op alle kleertjes, dus ik laat 'r lekker tutten en strijken :p Volgens mij hoopt ze stiekem ook gewoon dat ze er net toevallig is als mijn bevalling op gang komt. Ik vermoed dat ze zenuwachtiger is dan ik haha. Ik kijk er echt naar uit, begin echt ongedudig te worden.

Helaas is het inderdaad weer slecht weer, gisteren liep ik nog heerlijk zonder jas buiten in het zonnetje om wat boodschapjes te doen, nu is het amper 10 graden en regent het.... Mijn zomerse topje is vervangen door een trui, dikke sokken en een vest. Ik had nog wel een nieuwe droogmolen in de tuin gezet gisteren, die wilde ik vandaag uit gaan proberen...

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Robin heeft geen last van zijn nekje. Hij kan gewoon heel goed naar links en naar rechts kijken en draaien, hij doet het alleen niet. Hij had in het begin enorm last van een voorkeurshouding. Die is nu weg, maar ja, het gevolg daarvan is nu dus een flinke afplatting.

Ik heb vanochtend gebeld en we kunnen 7 juni terecht. Ik heb gekozen voor orthopedie centrum R'dam, omdat die ook in IJsselmonde zit en das voor ons heel dichtbij. We hebben op 7 juni eerst een intake en dan hoop ik dat we eind juni met de helm kunnen starten. Wel moeilijk hoor, arm manneke...

Lief dat Stijn helpt met smeren! Arme kereltje! Die waterpokken zijn drie keer niks! Succes met je laatste week! Hebben jullie plannen met de vakantie?

Gaat het met Marith al een beetje beter? Staat die oorontsteking niet in verband met het doorkomen van die kies? Ik heb altijd als ik problemen heb met mijn kiezen, ook meteen last van mijn oren, tot aan oorontstekingen toe.

Nu gaat het opschieten Saffron! Ik kan me nog maar heel weinig herinneren van die laatste 4 weken. Ik had ook de feestdagen in die periode en alles is echt voorbij gevlogen. Dat is het laatste moment waarin je nog echt met z'n tweetjes bent! Ik zou zeggen, neem het ervan! Geniet lekker met uitslapen, want dat zit er voorlopig niet in :p

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Nijn vervelend dat je moppie last van haar oortje. Zo irritant die doorkomende tanden en kiezen. Stijn moet zijn laatste kiesjes nog krijgen (ik hoop stiekem dat ze er gewoon ineens zijn)

Saffron het was geweldig in de efteling. Juist omdat t zo stil was konden we heel veel doen.
    Stijn heeft helaas wel jeuk aan zijn waterpokken. Vooral rondom zijn bips is het heel erg. We hebben vandaag ander spul gehaald van kidsclin en dat lijkt wel heel goed te helpen. Het echte vurige rood is van de pokjes af.
    Hahaha ben jij zo'n bezige bij? Ik had het zelfde hoor met einde van mijn zwangerschap (lees ik liep met 41 weken nog vrolijk in blijdorp te waggelen) kon ook niet echt stil zitten en erop "wachten". Dan duurt t ook alleen maar langer.
    Wel lief dat je mams er zo vaak is en dat ze het bijna nog spannender vind dan jij. Wil je eigenlijk thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Rolinka spannend hoor toch de helm. Ik moet je eerlijk bekennen wij hebben er geen moment spijt van gehad. Met helm zag hij er ook heel stoer uit namelijk :D
    Het was juist op een gegeven moment wennen als hij hem een dag niet op kon ivm koorts. En dat knuffelen komt ook wel goed hoor. Alleen uit kijken voor kopstootjes (die komen iets harder aan). Het heeft ook wel zijn voordelen want toen stijn ging kruipen kon hij zijn hoofd niet stoten :p
    We gaan trouwens een weekje naar limburg in de vakantie en we moesten de afspraak bij de oogarts verplaatsen en we kregen vandaag de brief met nieuwe afspraken en die vallen precies in de 1e en 3e week van onze vakantie. Dus we kunnen niets anders meer bijboeken. Maar geeft niet de gezondheid van mn kleine boef is belangrijker.

Hier merken we toch echt wel dat hij bijna 2 is!! En dan ook nog eens die pokken waardoor hij toch niet helemaal lekker in zijn vel zit. Ml heeft hem gisteravond van ellende zijn speentje gegeven met het slapen. Hij was zo overstuur en niets was goed. Vanmorgen moest hij hem wel gelijk weer inleveren. Verder heeft hij er niet meer omgevraagd en is nu ook weer zonder gaan slapen. Heb hem tot nu toe niet gehoord. (ik klop het even af: klop klop!!) Ik ga zo mn bedje opzoeken morgen weer vroeg dag en een gezellige dag. Ik ga na mn werk naar een vriendin toe helpen met verhuisdozen inpakken, daarna mn ukkie en neefje van kdv halen, die blijft bij ons logeren en dan het weekend weer werken. Ik zeg dus alvast allemaal een heel fijn weekend!!

6. minon

minon Niet meer actief

Die oorontsteking komt idd door die kies denk ik. Het is nu redelijk over alleen de avondfles huilt ze nog steeds. Geef ze dus in de avond nog een kleine zetpil van 120 gram en dan gaat het goed.
    Ben ook weer helemaal blij want onze pc is na een jaar (erg heh) weer gemaakt dus kan weer lekker filmpjes kijken vanaf de bank. Gisteren top avond gehad. Tupperware party bij mijn vriendin en met haar zussen dikke lol gehad. Verder vrij weinig te doen dit weekend. Zaterdag ga ik een begin maken om te schuren en dan gaan we ons huis schilderen. Met de restjes verf van de boot :) super lak is dat dus dan zijn we er voor een hoop jaar vanaf. Mijn vader doet dat ook altijd en blijft heel lang op kleur in de zon. Kan niet stil zitten op het moment. Maandag de uitslag van het bloed prikken dus wordt steeds zenuwachtiger.

Vervelend zeg die waterpokken! Hopelijk gaat het snel weg en wordt hij weer de oude.

Safron. Spannend die laatste loodjes! Ik was ook heel druk op het einde ookal mocht het eigenlijk niet meer. Ben toen maar gaan borduren :)

Ben benieuwd of het aanslaat de helm! Hopelijk wel en mag hij er snel weer zonder.

7. minon

minon Niet meer actief

Regent het hier vanmorgen :( niet schilderen vandaag maar lekker bankhangen.

8. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Nijn fijn dat t met haar oorontstekingbeter lijkt te gaan. Balen dat t regende. Hier geen regen gezien.

Hier een relaxte dienst gehad die snel voorbij was. Daarna ff snel boodschapjes voor vanavond gedaan en door naar huis. Stijn en papa zijn lekker samen op stap geweest. Eerst ff langs de bouwmarkt spullen voor de badkamer halen en ze zijn nog ff naar driebruggen geweest. Daar hadden ze dorpsfeest maar t was erg klein zei mark. Dus op tijd weer thuis voor t tukkie en om mama op te halen :)
    Vanavond weinig op de planning.

9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hier nog steeds keelontsteking en Robin een fikse verkoudheid. Wel vandaag even naar het CB geweest.

Onze man groeit goed! Hij is nu 7010 gr en 66,4 cm! Het is echt een beer aan het worden :p Hij heeft geen babyvet, maar wel spierballen :p

Kibbeling, hebben jullie trouwens al een cadeautje voor Stijn bedacht? Ben wel benieuwd wat je een 2 jarige kan geven :)

Nijn, is de kies al door? De oorontsteking al over?

10. minon

minon Niet meer actief

Nou de kies laat op zich wachten ;)
    De bult is weg nu voel je een vierkante verdikking in de kaak zegmaar. Zal dus niet heel lang meer duren. De oorontsteking is wel over maar je merkt dat ze vooral in de avond wel last krijgt van pijn. Met dentinox gaat ze lief slapen dus zit vooruitgang in.
    Verder druk dagje gehad vandaag. Boot terug gekomen en schoongemaakt (leek net alsof er varkens op gezeten hadden brrrrr...), boodschappen voor de verjaardag in huis gehaald en veeeel was weggewerkt. Verder een belafspraak gehad met de gyn en de uitslag was positief! Het kwam er op neer dat mn man dubbel D heeft dus we altijd een baby krijgen met een positieve bloedgroep. Het zal dus altijd een probleemzwangerschap gaan worden. Dat was het negatieve. Het positieve is dat ze de titertest hebben gedaan met mijn bloed en na 8 keer verdunnen worden er geen antistoffen meer gevonden en dat is (naar omstandigheden) erg weinig! De gyn zei dat we hiermee een gunstige start hebben bij een zwangerschap. A.s. maandag bij hem op het spreekuur komen en dan legt hij alles nog eens uit en horen we ook de mening van het LUMC over een volgende zwangerschap. Wat onze kansen gaan zijn en hoe en wat. Ben echt heeeeeel blij nu :D:D:D
    De antistoffen zijn natuurlijk niet weg en kunnen ook in de zwangerschap gaan stijgen maar het eerste begin is nu positief.

11. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Nijn, wat een goed nieuws zeg! Dit zal, na heel lang tobben, toch wel als een soort van bevrijding voelen!

12. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    he meiden,

Rolinka we hebben wat duplo voor de kleine man gekocht en nog 2 toettoetauto's die de oude collectie (ondertussen al een nieuwe serie van bijgekomen) compleet maken. Wat ik van veel mensen hoor is dat ze een loopfietsje kopen maar ja daar hebben we er al 2 van staan en ook een driewieler. We vragen ook gewoon geld aan mensen dat we straks dingetjes voor op zijn nieuwe kamer kunnen kopen. En ik weet echt nog wel van vorig jaar dat meneertje met het kleinste cadeautje bijna het blijdste was :D

Nijn wat een super goed nieuws van jullie waardens!!! Kan me voorstellen dat het als een opluchting voelt :)
    Wel balen dat er een aantal varkens op de boot hebben huis gehouden.

hier gaat het steeds beter met de waterpokken. We hebben vooral veel korstjes die er 1 voor 1 vanaf vallen. Ik hoop zo dat hij volgende week met zn verjaardag weer helemaal schoon is (al is het maar zijn toetje!)
    Ik zelf mag nog 1 lange werkdienst draaien en dan heb ik vakantie!! OOOh heerlijk 3 weken niet werken! Als het weer blijft zoals vandaag vind ik het prima.

13. minon

minon Niet meer actief

Haha nou. Het smerigste was nog dat ze het toiletpapier niet doorgespoeld hebben maar in de prullenbak ernaast gedaan hebben..... Ieuwwwww....
    Fijn dat het beter gaat met de waterpokken. Hopelijk houdt hij er geen littekens aan over! Voorlopig blijven de voorspellingen gunstig voor het weer!
    Hier vandaag en morgen werken. Donderdag met Marith naar de logopedie voor de reflux, mn nieuwe bril ophalen en alvast de twee taarten en cupcakes gaan bakken. Bekleden en decoreren doe ik dan vrijdag. Vakantie heb ik vandaag vastgezet voor de laatste twee weken van augustus. Of we weg gaan weten we nog niet.

14. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hey meiden,
    Ik zou ook graag mee schrijven als jullie dat goed vinden.
    Ben nu 17 weken zwanger van de eerste. Ken helaas weinig (bijna geen) meiden in mijn omgeving die zwanger zijn of een kindje hebben, dat mis ik best wel!
    Ik ben 26 en woon in Gouda, zijn er hier meer uit Gouda e.o.?
    Lijkt me iig leuk om hier mee te kletsen!

15. minon

minon Niet meer actief

Welkom!!
    Woon zelf in Leerdam dus ik hang op het randje van Zuid-Holland ;) Als ik naar de andere kant van de stad rijdt zit je in Gelderland.

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ohhh Nijn gatver!!! Ik weet dat je het in sommige landen een soort van "verplicht" bent..maar jakkie!!
    Wanneer is je mopke jarig? Komend weekend of vrijdag al?
    Stijn is volgende week vrijdag jarig. Vandaag langs de markt gegaan op zoek naar een vlinder pons voor stijn zijn taartje. Heb er wel 1 gevonden maar die is echt klein heb hem wel meegenomen voor die 0,80 euro. Nog even gezocht tussen mijn eigen spullen maar geen vlinderpons. Ach ik zou nog langs de hobbywinkel kunnen gaan als ik daar tijd voor ga vinden.
    En wel leuk dat je tegen gelderland aan woont.

Lilotje welkom bij ons!! Gaat het goed met je zwangerschap en weet je al wat het wordt of wil je het niet weten? hahaha gelijk een vragenvuurtje :p

Hier mijn laatste dienstje vandaag. Hoeraaa!! Wel een hele lange dienst. Mag om 15 uur beginnen en dan door tot morgenochtend 7 uur, maar daarna........VAKANTIE!!!!
    We hebben al aardig wat dingen gepland staan in de vakantie. De eerste week de kinderoogarts voor stijn, stijn zijn verjaardag zelf en vieren, 2e week gaan we lekker naar limburg toe, 3e week gaan we naar de efteling, de kinderoogarts met stijn en moet de auto voor apk naar de garage (dat laatste is dan weer minder en kost geld.. maar wel nodig).
    Zo mijn slaapspulletjes in pakken en dan langzaam richting werk.

17. minon

minon Niet meer actief

Ja brrr dat was echt smerig. A.s. zaterdag is ze jarig. Ga dus morgen twee taarten vast bakken en cupcakes (heb één pak cakemeel dus zie wel hoeveel ik eruit haal). Moeten morgen ook naar de logopedie met Marith en mn nieuwe bril ophalen. Dus dan is de dag al wel om denk ik. Tijdens de baktijden vast opruimen en schoonmaken enzo. Vrijdag dan van 1 taart een slagroomtaart maken en de andere met marsepein. Dat wordt een chocoladecake. Cupcakes ook met marsepein en vullen met vanalles en nog wat.
    Ik heb mijn vlinderpons bij de action vandaan! 3 maten voor 1,50 geloof ik. Kwaliteit is niet heel super want van de grootste is al een randje afgebroken maar is prima bij te werken met een mesje. Zit op een gunstige plaats. Geen idee of ze ze nog steeds hebben. Ga een Nijntje taart maken met bloemetjes eromheen in roze en wit alles dus we zien het wel wat voor inspiratie er nog meer komt ;) Wat ga jij maken?
    Eigenlijk wonen we hier op en drieprovinciepunt :p (Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland)
    Hier moet mijn auto maandag voor de apk maar ik vrees voor het leven van mijn kanarie. (Heb een knalgele seat ibiza) Hopelijk keurt ie hem goed want eind dit jaar krijgen we de nieuwe lesauto en ga ik in de huidige lesauto rijden.
    Lekker zeg zo lang vakantie en dan ook lekker weg en de efteling! Ben van plan om in onze vakantie naar de dierentuin te gaan. We zijn er nog nooit geweest met Marith maar de eendjes vind ze wel altijd leuk. Waarom moet Stijn naar de kinderoogarts als ik het vragen mag?

18. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    nijn ga je dan je chocotaart met marsepein versieren? Klinkt wel leuk een Nijntje taart. Krijg ze een eigen meptaartje of niet?
    Ik wil een bumbataartje gaan maken. Heb via de taart site (zal de link maar niet noemen :p) een how to gevonden dus ik ga ervoor. Ik was bij de action hier en daar hadden ze dus alleen het kleine vlindertje en ik had juist gezien hoe je van eetpapier (auwel) een toffe vlinder kan maken op een simpele manier. Daar is dit ponsje dus te klein voor. Maar kan nog bij de andere action kijken, lang leve een grotere stad. Ik heb gekozen voor rolfondant, wordt mn eerste taartje dus ben erg benieuwd. Heb al wel een keer een proefbodem gemaakt en dat was goed gelukt. Ik heb als vulling slagroom en ik denk dat het aardbeienjam gaat worden. Die moet je dan toch eerst zeven voor de stukjes?

Nu ga ik echt snel mn tas inpakken voor vannacht. Fijne dag!

19. minon

minon Niet meer actief

Gooi de jam altijd in mijn Philips Avent Blender (dat is een blender waar je in kan stomen en blenderen voor babys) Komt er perfect glad uit :D Ik maak de taart altijd met wolkencake omdat iedereen biscuit hier niet lekker vindt. Wolkencake zit er een beetje tussenin en lekker smeuïg. Doe dus nu de cacao door het hele beslag ipv de helft en die bak ik dan zodat je chocoladecake krijgt. Botercreme 1:1 (250 gram roomboter en 250 gram poedersuiker) en daar ga ik hazelnootpraline doormixen. Hoeveelheid op gevoel totdat het nog wel stevig is maar ook een lekker smaakje heeft. De vulling komt van die ene website de webshop :p. Dan snijd ik em door, beide kanten besmeren met de botercreme en een dijkje spuiten. En dan viervruchtenjam ertussen. Helften weer op elkaar zodat de jam opgesloten zit tussen de botercreme en dan rondom ook afsmeren met de botercreme. Tip: maak je mes warm onder de hete kraan, afdrogen en het gaat als een trein!. Dan marsepein goed doorkneden, uitrollen en eroverheen. Fondant lust ik niet. (Heb een siliconen bakmat waar ik op uitrol zodat ik geen poedersuiker hoef te gebruiken en mn houten deegroller rol ik in huishoudfolie. Siliconendeegroller staat op mn verlanglijstje voor mijn verjaardag ben de 15e jarig)
    Slagroomtaart laat ik de cacao weg uit het beslag en smeer ik hem rondom af met slagroom met klopfix. Ertussen aardbeienjam op dezelfde manier als bij de andere taart dus tussen een dun laagje slagroom. Bovenop een heleboel verse aardbeien. Cupcakes hol ik een beetje uit met een appelboor en die ga ik vullen met aardbeienjam, banketbakkersroom, de restjes pralinevulling en viervruchtenjam. Heel dun botercreme erover smeren zodat de marsepein goed plakt. Ik denk dat ik voor Marith een cupcake maak. Groot genoeg en ze snapt er verder toch niet veel van nog. Madammeke heeft een hekel om met haar handen te eten :D Van de week voor het eerst patat gegeven en ze vertikt het met haar vingers te eten, moet met een vorkje :D

Wat een verhaal weer :)

edit: weet het niet heel zeker maar volgens mij moet je er klopfix door doen als je met slagroom vult? Omdat het anders wegloopt zegmaar?

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Nijn klinkt lekker allemaal. Ik had idd ook al klopgix gehaald omdat ik dus ook dacht dat t anders weg zou lopen. Ik heb botercreme van dr oetker gehaald dacht is misschien ook lekker. En ach het wordt mn eerste taartje dus ze doen t er maar mee. Mocht t mislukkrn ren ik naar de appie en haal ik een taart :)
    Zou ik de jam ook gewoon met een staafmixer kunnen bewerken? Lijkt me wel toch?

Deel Deze Pagina