Gezellige mama's of aanstaande mama's Zuid-Holland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Caroline80, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Jemig, wat een abracadabra zeg :p

Ik maak mijn taartjes heel simpel... Ik ga naar de bakker :)

Ik ben gewoon niet zo creatief en hoewel ik erg goed kan koken, horen desserts daar niet bij. Ik heb ooit een cake geprobeerd te maken. Die was zo hard dat je er een raam mee kon inkegelen. Tot zover mijn avontuur met desserts. Het enige wat ik af en toe maak zijn brownies (uit een pakje, heel makkelijk) en appelbuiltjes met spijs en bladerdeeg.

Heel veel succes met de taarten bakken allebei!

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Rolinka ook een cake kan je uit een doosje maken. Je hebt tegenwoordig hele lekkere simpele cake's hoor. Zelfs die waar je alleen maar water aan toe hoeft te voegen.
    En ik haalde ze ook altijd bij de bakker al vind ik t ook wel lekker om zelf een cake ofzo te bakken.

3. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    Hallo!

Mag ik aansluiten?
    Woon in rotterdam, 35 jaar en nog een maandje tot baby twee komt.

4. minon

minon Niet meer actief

Haha, doe het nu een tijdje en is super leuk. Mijn eerste taart zag er ook niet uit. Staafmixer door de jam zal ook prima kunnrn maar ff uitkijken voor de spetters :)
    Hier staan de twee taarten al af te koelem. Choco helaas een beetje ingezakt maar corrigeer het wel met botercreme.
    Geen ervaring hoe die van dr oetker smaakt maar zal vast wel goed zijn toch??

5. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Welkom Ikweetniks (bijzondere naam :D), leuk dat je ook komt meekletsen! Hoe bevalt je zwangerschap tot nu toe?

@Kibbeling, die cake was uit een pakje :p

Zien er goed uit Nijn! Nog proevers nodig???

Hier morgen naar het ortopedie centrum voor het aanmeten van dat helmpje en ik ben nu al wat zenuwachtig. Ik vind het nog steeds zo ontzettend balen!

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ikweetniks welkom!

Nijn ziet er nu al lekker uit. Ik heb besloten om toch maar ff cakejes te maken voor de traktatie erbij op t kdv. Had wel traktatie voor de kids maar niks voor de juffies. Denk dat ik morgen spam want ml heeft de laptop in beslag genomen.

Rolinka hahaha uit een pakje..hmmmm dan weet ik t niet. Dan maar naar de bakker idd. Ik bak al van jongs af aan. Ben begonnen met de boterkoek en vandaar uit verder. Ik was ook altijd wel in de keuken te vinden als mams hing bakken.
    Oh spannend morgen helmpje aanmeten. Bij ons gebeurde dat digitaal. Mocht stijn in een mooi stoeltje zitten met allemaal speeltjes rondom en middels een soort fotocamera werd er een scan gemaakt van zn hoofdje wat uiteindelijk een mal werd. Wel gaaf on te zien. Ik hoop voor je dat t je allemaal mee zal vallen. En voor eventuele vragen weet je me te vinden.

Hier eindelijk vakantie!! Mn laatste dagje overleefd (nacht en dag waren wel lang vanaf vanmorgen 4uur) Nu 3 weken heerlijk geen werk!!
    Stijn gaat morgen trakteren op t kdv en dan heeft hij ook vakantie.

7. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Geniet lekker van je vakantie Kibbeling! En veel plezier voor Stijn morgen, maar dat zal vast wel goed komen! Ik laat wel weten hoe het geweest is met het opmeten (volgens mij ook digitaal).

8. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Rolinka succes vandaag!! en bedankt denk dat veel plezier voor stijn wel gaat lukken.

9. minon

minon Niet meer actief

Zo.... De taart en cupcakes zijn af. Vanwege de warmte de banketbakkersroom niet gedaan. Nu nog een slagroom en kwarktaart maken.

10. minon

minon Niet meer actief

Cupcakes

11. minon

minon Niet meer actief

Hoe is het gegaan vandaag rolinka?

Lekker hoor vakantie. En leuk trakteren! Heb voor Marith eigenlijk niks gedaan voor bij de gastouder. Ben vergeten te vragen of ze dat wel wil en er is daar ook altijd een turks jongetje. Die mag natuurlijk niet alles.

12. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Nijn, nog van harte met je meisje! Hoe was het gisteren? Hebben jullie genoten van de taart en de cupcakes (die er echt geweldig uitzien!) En wat hebben jullie een superweer gehad! Hoe vond je dochter het?

Vrijdag is helemaal goed gegaan. Robin vond het allemaal reuze interessant en bleef heel geduldig rechtop (!!!) zitten toen de scan werd gemaakt. Hij heeft geen kik gegeven, zelfs niet met het opmeten met zo'n metalen ding en ook niet toen die mevrouw een soort sok/pantykousje om zijn hoofd heen knoopte.

Nu hebben we ook zijn waardes:
    ODDI (symmetrie van het hoofd) = 111,6 en dat moet tussen de 100 en 105 zijn;
    CPI (lengte en breedte van het hoofd) = 94%, dat moet het liefst rond de 85% liggen, maar onder de 90% in ieder geval.

Het is dus wel een fikse afwijking, dus ik begin steeds meer achter onze beslissing te staan, al is het wel even slikken als we straks ruim € 1000,- af moeten rekenen.

Alleen het vinden van dat centrum was een ramp! Het zit op zo'n zorgboulevard in Rotterdam-Zuid. We hebben rond gereden en uiteindelijk ben ik maar uitgestapt met Robin (maxicosi aan mijn arm, erg zwaar) om lopend het centrum te zoeken. Nergens aangegeven natuurlijk. Ik had de hoop al opgegeven toen ik ineens een naambord zag. Mijn man is ons later komen halen, want met de auto...

Nu weten we gelukkig wel hoe we er volgende keer moeten komen. Over 2,5 week moeten we terug en dan is het helmpje als het goed is klaar. Ik heb een patroontje met ruimtewezentjes gekozen, dus ik ben benieuwd.

Kibbeling, hoe bevalt je vakantie tot nu toe?

13. minon

minon Niet meer actief

Wat fijn dat het zo goed ging. Het is wel even een hoop geld maar met zn afwijking is het wel een goede keuze denk ik.

De verjaardag was helemaal super! Ze is schandalig verwend, en ze heeft heerlijk haar cupcake opgesmikkeld en net met het drinken nog eentje. Dat was overigens ook haar eerste keer echte koek als tussendoortje zegmaar en het beviel prima ;) 's avonds hebben we patatjes gehaald en ook dat was de eerste keer. Ze heeft een grote hand vol en 5 kipnuggies gegeten ;) In de middag heerlijk buiten gezeten en heeft ze in haar campinbedje lekker gespeeld met alle nieuwe dingen.
    Ze is echt schandalig verwend. Wij hebben een duplo doos gegeven met een hondje, huisje, autotje etc. Verder heeft ze een activiteitentafel gekregen van chicco met muziekjes en cijfers en letters enzo. Een boomhuis van nijntje. Een reuzendierenboek waar je alle platen uit kunt trekken en vouwen. Een jip en janneke boek. Mooiste vis van de zee puzzel. Een kassatje met boodschapjes (die zetten we maar weg voor later) Een emmer met schep, hark, gietertje etc. Duplo dierentuin doos met allerlei beestjes. Een ballenbak. Een zilveren armbandje met haar naam. Twee paar kleertjes met schuifjes voor het haar. En nog 30 euro aan geld voor haar spaarpot. Zei voor de grap al tegen mijn man dat ik nog nooit zoveel gekregen heb voor mijn verjaardag in waarde dan. Haha. Overigens was mijn schoonmoeder wel enigzins beledigd dat het cadeaupapier en de ballonnen die we aan haar kinderstoel hadden gehangen veeeeeel leuker waren dan het cadeau. Met die activiteitentafel staat ze nu heel vaak los zonder dat ze het door heeft zo grappig.
    Veel complimenten gehad over mn taarten. Viel erg in de smaak, maar met onze verjaardagen doe ik het even wat minder denk ik. Die slagroomtaart was erg lekker en heel makkelijk maar ga niet weer twee dagen in de keuken staan :)

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    he meiden,

Nijntje nog gefeliciteerd met je meisje! Klinkt als een gezellige dag gisteren. Je meid kan er weer even tegen aan met al haar cadeautjes.
    Kan me voorstellen dat je het met je eigen verjaardag wat simpeler doet.

Rolinka balen dat je zo moest zoeken naar het centrum, gelukkig toch nog gevonden. En idd de volgende keer weet je gelijk waar je heen moet. Het zijn nog best afwijkende waardes. Vooral de oddi is toch wel flink. Is zijn aangezicht ook niet symmetrisch? Dat viel bij Stijn op een gegeven moment erg op.

Ik geniet momenteel erg van m'n vakantie. Zaterdagochtend heeft ml de douchewanden weggehaald en zijn we in de middag naar de dierentuin geweest samen met zus, zwager, kids, oma en de kinderen van vriendin van ons (die sliepen bij zus). De kinderen hebben zich lekker uitgeleefd :)
    Vandaag ben ik met stijn samen even snel naar de Ikea geweest om een klein boekenkastje te halen voor op zijn kamer. Hij is er helemaal trots op, hij maar roepen mooi..mooi...
    Verder kwam zwager vanmiddag helpen om een opstaand randje te maken in de douche en de douchewanden weer op zijn plek te plaatsen.
    Daarna zijn we met z'n allen naar het pannenkoekenhuis geweest en hebben we lekker pannenkoeken gegeten.

15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Zo, die is goed verwend dus! Dat wordt nog een hele klus om te bepalen waarmee gespeeld moet worden! Die tafel van chicco wil ik ook gaan aanschaffen. Ik begreep alleen dat er een talenknop op zat, waardoor die kleintjes de gesproken dingetjes steeds in het frans horen :p Maar goed, ce n'est pas un problème, daar leren ze al vroeg frans van spreken :D

Fijn dat de taart en cakes ook in de smaak vielen, zeker ook omdat het behoorlijk wat werk was!

Kibbeling, ja, je ziet het ook in zijn gezicht nu tekenen. Zijn oortjes zijn niet symmetrisch en aan de linkerkant achter is het ingedeukt waardoor het aan de rechterkant voor nu uitgedeukt is. Verder zie ik dat zijn oogjes er nu ook langzaam aan meedoen (al is dat wellicht wat vertekend en zie ik spoken).

Lekker hoor, vakantie vieren! Ik heb de mijne nog niet vastgezet, maar in principe ben ik pas vrij met de laatste week van augustus en de eerste 2 weken van september. Even geduld dus nog... En we moeten nog wat boeken... Maar wat is dat moeilijk zeg!

16. minon

minon Niet meer actief

Heerlijk zo de vakantie. Lekker rommelig soms maar alleen al het geveol dat je niks moet is al heerlijk :)

Die chicco tafel (wij hebben de groene) die is niet heel veel meer te krijgen alleen nog bij bol.com. Ze vind het helemaal leuk en zitten een hoop muziekjes op. Wat ik wel jammer vindt is dat je de letters en cijfers niet in kunt drukken dat hij het dan opleest zegmaar. Dit zijn de knopjes van het Nederlands en Frans. Marith zet de franse de hele tijd aan want het rode lichtje is veeeeeel leuker :) en je kan hem omzetten van alleen muziekjes naar abc.
    Heb het nijntje boomhuis in de box gezet, de tafel gewoon in de kamer en een paar duplo dingetjes in de la van de box. Als ik kook speelt ze daar vaak. De rest allemaal lekker naar boven, dan kunnen we afwisselen. De babyspeelgoed nu maar weggehaald daar doet ze toch niks meer mee met die rammelaartjes.

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Rolinka dan krijg je denk ik helemaal geen spijt van de helm (hoezeer je dat ding soms zal gaan vervloeken als je bijvoorbeeld weer een kopstoot krijgt)
    Bij Stijn waren het ook zijn oren en op een gegeven zelfs zijn oogjes dus ik denk niet dat je spoken ziet. Wij zijn met de helm gestart met een oddi van 114%. Aan het einde was deze 108% maar je zag echt wel een groot verschil met toen we net begonnen met de helm.
    En ja een vakantie uitzoeken blijft lastig. Wij hebben dit jaar besloten gewoon lekker in nl te blijven.

Nijn grappig dat ze de speeltafel zelf op frans zet. En ach zo leert ze nog eens een andere taal idd.

Hier is de douche bijna weer op orde. Vanmorgen alle douchewanden en deur schoongemaakt kon er nu gemakkelijk bij :) Ml is alles nu weer goed aan het monteren. Ik heb samen met Stijn maar even bij een vriendin van mij (die woont 2 etages lager) gedouched. Wat ben je dan hulpeloos zeg als je niet normaal kan douchen. Verder hebben we vandaag niet veel op de planning.

18. minon

minon Niet meer actief

Vervelend zeg dat je even niet kon douchen. Dan mis je hem pas echt. Hier zit het ook weer niet mee. Mijn auto is niet door de keuring. Maar et duurt nog een paar maanden voor de nieuwe lesauto er is. Dus aan het kijken voor een goedkoop autotje van max 500 euro met een aantal maanden apk nog. Echt balen.

19. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Nijn das wel balen weet dat je hoopte dat je autootje het zou redden. Hoop dat je iets kan vinden voor die paar maandjes.

20. minon

minon Niet meer actief

Hebben nu een polo op het oog van 1996 met 284 op de teller. Diesel die kost 595 euro en apk tot volgend jaar februari. De bekleding is heel vies en daarom was hij zo goedkoop zei die man. Was wel een turkse man. Gelukkig heeft mn man redelijk verstand van autos en staat hij vlak bij apeldoorn. Daar gaan we dit weekend heen in een hotel dus dat komt mooi uit. Hopen dat we nog ongeveer 200 voor deze auto kunnen krijgen. Vorig jaar zomer een nieuwe turbo, distributieriem, spanrol en brandstofpomp ondergegaan en net een maand terug een nieuwe accu en dynamo. Jammer van doe grote kosten maar ja niks aan te doen. Hopelijk is het wat. Het is tenslotte maar tot hooguit oktober. De golf zeven uitvoering die we besteld hebben wordt volgende week in productie genomen en staan dus ergens op de lijst zegmaar. Niemand weet hoe lang dat gaat duren. Wel balen maar goed soms zit het mee en soms tegen.
    Positieve is dan wel weer dat we vandaag ook bij de gyn geweest zijn en we groen licht hebben voor een tweede zwangerschap. De kans dat we in LUMC komen achten ze in Gorinchem en het LUMC zelf ook erg klein. Als het al gebeurd denken ze aan maximaal 1 tot 2 van die wisseltransfusies. Zit zelfs een kans in op een normale vaginale bevalling.

Deel Deze Pagina