Gezellige mama's of aanstaande mama's Zuid-Holland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Caroline80, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
  2. minon

minon Niet meer actief

Nou een miskoop ook niet direct. We wisten dat het maar voor een maand of drie zou zijn dus geen hoge eisen. Motor is super goed en tank nu gewoon iedere week ff maakt me niet uit. Snelheid kan ik ook op de telefoon zien op navigatieapp. Kan er wel om lachen eigenlijk :)

3. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hehe, even druk geweest en ik moet meteen behoorlijk bijlezen!

@Kibbeling, hoe is het met Stijn bij de oogarts gegaan? En hoe gaat het met het verbouwen van zijn nieuwe kamertje? En wat een superleuk filmpje! Het is zo grappig om te zien dat Stijn helemaal meedoet! Wat leren die kids toch snel!

@Nijn, balen zeg van die auto, maar als je met een paar kunstgrepen (navigatie e.d.) het weet te redden tot september, denk ik dat het toch een redelijke deal was.

@Saffron, ben je al bevallen!?! Ik kan niet meepraten met overtijd lopen, want Robin kwam met 39+5. Ik was het ook wel heel erg zat. Ik had genoeg vocht in mijn lijf zitten om heel Zuid-Holland voor een lange periode van drinkwater te voorzien :p Tenminste, zo voelde het in ieder geval. Echt alles was opgezwollen. ;) Ik heb gelukkig toen ook goede afspraken met mijn VK gemaakt. Ik zou een uiterlijk met 40+5 getoucheerd worden en met 41 worden ingeleid. Dat was dus uiteindelijk allemaal niet nodig :)

Balen zeg van die jeuk! Ik had er ook wat last van, rond de 30 weken ofzo. Ben toen naar de VK geweest en die gaf aan dat het van de zwangerschap was en dat het vanzelf weer weg zou gaan ;). Mentholzalf wil nog wel eens goed helpen. Je hebt ook van die 'ice'tubes die je via internet kan bestellen (en denk ik ook wel kopen bij de kruitvat ofzo), die heel goed werken bij jeuk.

Afgelopen woensdag zijn we Robins helmpje wezen passen/ophalen en tot mijn verbazing heeft Robin bij het passen/inmeten van het helmpje niet ene keer gehuild. Hij heeft alleen een beetje gemopperd toen die mevrouw aan zijn oren zat, maar voor de rest heeft hij zich echt heel goed gedragen. Hij begon zelfs te babbelen tegen die mevrouw! We zijn supertrots op hem!

Hij doet het verder heel goed met het helmpje. Hij klaagt bijna niet, protesteert niet en vindt het allemaal best. Het enige waar hij denken we moeite mee heeft is dat ie, als ie moe is, niet op zijn bolletje kan krabbelen. Dan krabbelt ie op het helmpje en kijkt heel vreemd naar zijn handjes.

Al met al valt het me 100% mee. Het helmpje is lang niet zo enorm als ik me voorgesteld had en op en af doen gaat ook goed. Hij heeft het helmpje nu ca. 21 uur per dag op (23 is echt niet haalbaar!). Op 10 Juli moeten we terugkomen voor controle.

Wat wel enorm vervelend is, is dat het helmpje enorm gaat stinken! Echt enorm smerig! Elke dag dus aan het poetsen met alcohol en billendoekjes. En kroelen he, dat is gewoon heel moeilijk met zo'n helmpje :(

Ik heb een fototje geplaatst van Robin met zijn helmpje. Het is niet een heel duidelijke, want genomen door mij (ik ben daar zo belabberd in) en met de i-pad.

Verder eindelijk de tuin opgeruimd. Vandaag het tuinbedrijf bellen voor een meting en een prijs en dan hopelijk voor eind juli een prachtige tuin!

Bijgevoegde bestanden:

4. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Nijn fijn dat je met wat kleine aanpassingen toch kan rijden.

Rolinka hij ziet er wel hel stoer uit met zijn helmpje! Ik vond dat kroelen in het begin ook best lastig hoor en heb helaas ook wat kopstoten met de helm gehad... dat kan best pijn doen. We zagen er ook wel wat voordelen van want toen stijn echt ging kruipen kon hij zijn hoofd niet stoten :p Hij heeft ook een periode gehad dat hij steeds op dezelfde plek viel op zijn voorhoofd en wij zeiden had hij nou zijn helm nog maar :)
    Gelukkig valt het allemaal mee en 21 uur is al heel netjes hoor! Wij redden dat bij lange na niet. Hij kon er niet mee slapen in de nacht, dit gaf een hele heftige reactie met zijn huidje. Heel vaag.
    Lief dat je naar de oogarts vraagt. Hij heeft een kleine afwijking voor veraf, maar de arts wil eerst kijken of dit nog uit zichzelf weggaat of dat hij toch een brilletje nodig heeft. We moeten over 6 maanden (jan 2014) weer terugkomen. Dan horen we meer. Ml en ik zijn ook beide brildragend voor veraf dus ergens verbaasd het me ook weer niet.
    En ja het gaat zo snel al die ontwikkelingen. Het leuke is dan ook dat hij het zelf al een paar dagen aan het zingen was; sapen (handje onder zn hoofd), zwaaien (heel hard zwaaien) en dat zonder dat t liedje aan stond. En eerste snapte ik hem niet hahaha en ineens dacht ik aan de cd :D
    mama is ook blond he!
    De verbouwing verloopt rustig aan. Ml wilde de vloer er vd week uithalen bleek deze voor een deel aan elkaar gelijmd (we hebben kliklaminaat). Dus nog maar even gewacht ermee. Wel al verf en zo gehaald voor de kozijnen. Ik ga echter pas echt verven als de muren opnieuw zijn gestuukt. Als het meezit halen we vrijdag/weekend de gipsblokken en alles voor het wandje.

Hier is het gewone leven vandaag echt weer begonnen. Ml weer aan het werk, stijn weer naar t kdv, ik zometeen ook weer aan het werk. Wel alvast de mail vanuit huis even gelezen (dat was echt veeeeeel) hoef ik dat straks op werk niet meer te doen.
    Ik heb kleurige cupcakes gemaakt voor bij de koffie strakjes omdat ik weer terug ben.

5. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ja, dat hoor ik van iedereen dat ie er stoer uitziet :D Nou is het ook wel echt een kerel! Hij heeft van die brede schouders en stevige armen en benen.

Helaas is ie nu ziek en kan ie zijn helmpje niet op. Ik denk dat het de tandjes zijn, want hij heeft er alle symptomen van (koorts, diaree, blosjes, kwijlen, jengelen). Even afwachten dus wat het gaat doen.

Ik zou eigenlijk dit weekend weg gaan. Vandaag naar de sauna en morgen naar een festival, maar heb deze allebei afgezegd, omdat mijn man op dit moment ook hondsberoerd is (netelroos), dus dat wordt het even niet.

Even afwachten dus met Stijn en zijn ogen. Waren jullie ook al jong brildragend, of is dat later gekomen? Mijn broertje heeft wel een bril gehad (had een lui oog) en aan mijn vaderskant van de familie komt het wel voor, maar mijn man en ik allebei niet en aan zijn kant van de familie is het alleen op zeer latere leeftijd.

Hoe was het werken verder? Kon je er weer een beetje inkomen zo na je vakantie? Ik moet in ieder geval tot eind augustus wachten voor mijn vakantie. We moeten ook nog boeken, maar das nog steeds een probleem.

6. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    He balen dat je uk ziek is. Hoop dat tandjes zijn en dat ze dan maar snel door zijn. Het weer inkomen in mn werk ging sneller dan me lief was. De clienten waren de eerste dag super lief want ze hadden me allemaal gemist maar op de 2e dag was t weer helemaal als van ouds :)
    Ik heb mijn bril op latere leeftijd gekregen en ik geloof ml wel wat eerder. Maar we zullen t wel zien. Ik ga me er ook absoluut niet druk om maken. Als t zo moet zijn dan is het zo. En ach we hebben al zoveel met hem meegemaakt in zn 2jaar tijd dit kan er ook nog wel bij.

Balen trouwens dat je je uitjes moest afzeggen. Hoop dat je beide mannen snel weer opgeknapt zijn.

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Rolinka hoe is het met Robin? Is hij weer opgeknapt en kan hij zijn helm weer dragen? Zijn jullie al op eerste controle geweest? Stijn werd toen ook weer gemeten met dat ijzeren meetding en je zag gewoon al vooruitgang!

Hier gaat het allemaal goed. De afgelopen dagen druk aan het werk geweest en nu lekker 2 vrij (jammer dat t weer wat minder is....) Stijn zijn kamertje begint al op te schieten. Het weekend hebben ze de muur geplaatst en 1 kant is al door zwager gestucked. Het was zijn eerste keer en het ziet er wel netjes uit. We gaan dit weekend de electra en water verleggen en dan met een beetje geluk kan er zondag gestucked worden. Dan kan ik ook eindelijk aan de slag! Ik mag het kozijn verven, behangen en de muur verven. Ik heb er helemaal zin in :)
    Hahaha dat je zin in klussen kan hebben he?
    Hopelijk is na al dat klussen het huis ook weer een beetje aan kant en niet meer overal spullen.

8. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hier alles wel weer wat beter. Robin heeft sinds 2 dagen zijn helmpje weer op. We denken dat hij de zesde ziekte heeft/heeft gehad. Hij heeft 4 dagen hevige koorts gehad (tot aan 39.6 toe) en nu zit ie onder de rode vlekjes. Hij is wel beter en lijkt er geen last van te hebben.

We zijn gisteren voor controle geweest en het helmpje is iets bijgesteld. We hadden een andere orthopeed die zich afvroeg waarom we uberhaupt een helmpje nodig hadden ;) Hij zag namelijk niet zoveel en hij had ook wel een soort bult ofzo ;)

Ik aangegeven dat de afwijking toch wel vrij fors was en dat Robin, als jongetje wellicht in de toekomst kort haar zou willen. Dat begreep hij dan weer wel.

Maar goed, we hebben het maar zo gelaten. Volgens mij schoonmoeder zie je echt al veel verschil, maar ik wil zelf die conclusie nog niet trekken. Ik wil niet weer een domper zoals toen met de meting van de fysio.

Op 7/8 moeten we terugkomen en de controle erna wil ik vragen of ze een tussenmeting kunnen verrichten.

Het scanapparaat staat helaas alleen nog maar op locatie centrum Rotterdam, dus das wel balen, maar ach.

Fijn dat het zo opschiet met zijn kamertje! En dat je ook plezier beleeft aan het klussen :p Hier vorig weekend omdat Robin ziek was geen kluswerkzaamheden gehad en ik vond het heerlijk!

Balen van het weer. Heb je nog wel leuke dingen gedaan met je vrije dagen?

9. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Rolinka fijn dat t helmpje weer op kan. Die kinderziektes die weten wat he? Ja weet je als IK kan klussen dan betekent t dat t bijna klaar is :) hahahaha
    Ook wel eens lekker geen geklus om je heen. Zeker omdat jullie al zo lang bezig zijn.
    Meten ze niet bij je controle met zo'n soort ijzeren hoekmeetapparaat. Hoop dat je mn uitleg snapt? Daarmee konden ze ook zien hoeveel verbetering er was. En je ziet idd al wel snel verschil hoor. Dus beetje optimistisch mag je wel zijn.

Wij zijn vandaag samen naar zus gegaan en daar hebben de.jochies lekker van brooddeg wat leuks gemaakt. Stijn vond t geloof ik ook nog wel lekker smaken (zeker zout te kort ofzo?!) Na t bakken hebben ze ze geverfd. Het resultaat is leik geworden.
    Vanavond met een paar meiden taart versieren dus ook wat leuks op de planning. Morgen ga ik op stap voor behang en ik wil kijken voor de vloer.

10. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Toen we het helmpje lieten aanmeten, is Robin met zo'n ijzeren ding opgemeten. Ik hoop dat we de volgende keer gewoon weer die mevrouw hebben en dan zal ik haar vragen of ze daarmee ook een meting kan doen.

Dit afgelopen weekend lekker rustig aangedaan. Mijn schoonmoeder was een weekendje weg, dus heb ik mijn schoonvader te eten gevraagd. Was erg gezellig en hij heeft meteen een deur geschuurd en nog de luchtgaten in één van de ombouwtjes gefreesd (de beste man kan niet stilzitten). Verder is Robin een beetje aan het rommelen in de nachten. Hij wordt een aantal keer wakker en dan ineens ook heel vroeg in de ochtend. Vanochtend was het 5 uur :(

Ben je nog geslaagd voor het behang en de vloer?

Ik heb de tuinman nog gebeld, maar die is de hele maand juli op vakantie :( Inmeten dus pas in augustus. Ik baal echt als een stekker. Kunnen we nog niet in de tuin zitten en het is zo lekker bbq weer!

11. travelfreak

25 okt 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Zitten hier toevallig ook 30+ moeders uit Rotterdam die niet alleen willen mailen, maar ook real life contact willen? Zo ja, dan kan je me mailen op: nina77@zonnet.nl
    Of lees even mijn oproep: 30+ moeders Rotterdam

Groetjes,
    Nina

12. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Ohoh ik ben lang niet geweest zag ik!! *schaam schaam*

Rolinka dat ding bedoelde ik idd. Daarmee kunnen hun al helemaal zien of er al verschil is. Lief dat je je schoonpa vroeg om te komen eten. En haha grapoig dat hij dan toch weer wat in huis doet.
    Ik ben zeker geslaagd voor behang (simpel vliesbehang) en een laminaatvloer. We hebben hem bij de ikea gehaald. Is een beetje grijs heel mooi. Hij straks de mooiste kamer :)

Hier druk aan t werken en.klussen geweest. Moest 5 dagen achter elkaar werken en donderdag echt rustig aangedaan. Vandaag de muren van het washok in de voorstrijk gezet (slaapkamertje had ik al gedaan) en het raamkozijn geverfd. Het warme weer was wel handig want de verf droogde lekker snel. Ml heeft t plafond gewit en in t washok t plafond met antischimmelverf behandeld. Morgen ga ik mn mams ophalen en dan gaan we het kamertje behangen. Het gaat nu echt ooschieten gelukkig want ik wil toch wel erg graag mn huisje weer terug!

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wij hebben voor onze slaapkamer, de logeerkamer en die van Robin ook een laminaatvloer van ikea. Erg mooi, ook heel licht.

Hier verder vrij rustig. Genieten van het warme weer, al hoop ik wel dat het een paar graden gaat afkoelen. Slapen is echt een ramp zeg en werken met dat warme weer is ook niet lekker ;)

Morgen een dagje sauna, dus daar maar een beetje in de zon, beetje zwemmen en vooral smeren, smeren, smeren.

Robin is sinds 2 dagen op zijn buik aan het draaien en we staan echt doodsangsten uit, min of meer dan. Hij draait namelijk niet terug en aangezien hij in bed ook draait... Echt heel eng. Hij slaapt dus weer steeds bij ons en dat vindt hij helemaal niet erg :)

Ik ga er vanuit dat Saffron inmiddels bevallen is (nu ruim 43 weken zwanger anders), maar heb nog niets gezien. Heb wel een krabbeltje gestuurd, maar is ook even geleden. Hoop dat het allemaal goed met haar/kleintje is!

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Rolinka wat goed van Robin!! En haha die doodsangsten hoeven toch niet? Hij kan zeker ook zijn helm niet op met die warmte?
    Hier door t werken ff niks gedaan in het kamertje. Morgen weer dan ga ik de muur voor de 2e keer verven. pfff heb t al warm bij t idee....

Ik had ook al bedacht dat Saffron ondertussen bevallen moest zijn. Anders loopt ze wel erg lang door...
    Hoop dat t goed gaat en ze gewoon lekker aan t genieten is.

15. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Ooohw, ik ben nog veel langer niet geweest! *schaam*

Maar dan wel weer met een heeeel goede reden want op 1 juli 2013 heeft onze kleine meid helemaal uit zichzelf besloten om geboren te worden :D Met ruim 7 pond en een mooie lengte van 51 cm zit alles erop en eraan!

De bevalling is verder ook helemaal prima verlopen, helaas was mevrouw wel zo eigenwijs om in het vruchtwater te poepen, dus thuis bevallen zat er niet meer in. Gelukkig is het ziekenhuis ook prima bevallen en zijn we heel goed verzorgd! We mochten dezelfde dag ook nog naar huis, wat best een gek idee was. Je komt puffend en met een lege maxicosi en een stapel kleertjes binnen en je gaat naar huis met een klein hummeltje dat de kleertjes aan heeft en in de maxicosi ligt. Ze doet het erg goed, ze groeit goed en slaapt goed en ze huilt alleen wanneer ze honger krijgt of een schone luier wil. Ze heeft de afgelopen dagen wel wat last van krampjes dus we hebben ontdekt dat ze ontzettend smerig kan ruften ;)

Met mij gaat het verder ook goed! Ik ben vrij vlot met herstellen, al doe ik nog wel rustiger aan dan 'normaal'. Zeker nu met de warmte merk ik 's avonds dat ik toch wel erg moe ben. Gelukkig gaat bewegen en lopen verder prima.

Ik merk wel dat, ondanks dat zij 3-4 uur per keer slaapt, ik eigenlijk nergens aan toe kom op een dag. Dat had ik minder verwacht, maar ik ga evan uit dat dat binnenkort wel anders wordt als ik wat meer gewend word aan ons nieuwe ritme. We zijn nu ook met zijn tweetjes, vl is weer werken dus ik moet nu wat meer multitasken dan voorheen. Ondanks dat ik vrouw ben, kan hij dat een heeeel stuk beter ;)

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Saffron van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid! Fijn dat t allemaal goed gaat en je hebt een hele.goeie reden om afwezig te zijn!!!
    Wel lekker dat jullie snel weer naar huis.mochten.

Hier ga ik morgen weer aan t verven als ik me er toe kan zetten. Weet wel dat als er ooit weer geklust moet worden.dit in de winter gebeurd!

17. minon

minon Niet meer actief

Oh ik ben ook veel te lang weggeweest!!

Saffron gefeliciteerd! Ik had dat ook zo de eerste 8 weken ofzo. Was het soms zomaar 16:30 en was ik nog niet beneden geweest en zelfs nog niet gegeten. Echt erg eigenlijk. (Veel geklooi met borstvoeding hier en daar met 8wkn bij gestopt)

Hier hele drukke tijd achter de rug. Superdruk op de boot dus weinig tijd om hier te zijn. Vorige week werd Marith helemaal onder de pukkels met blaasjes wakker. Ik naar de dokter omdat ik waterpokken vermoedde. Blijkt dat ze allergisch is voor muggenbeten. Daar komen dus vochtblaasjes op en sommige komt er beetje pus uit. Echt zo zielig. Zitten er zeker 20 in haar gezicht. Vrijdag is er airco geïnstalleerd dus muggen zijn nu verleden tijd haha.
    Ga snel weer verder want ben eigenlijk aan het werk. :)

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Saffron, gefeliciteerd met jullie meisje! Fijn dat het allemaal goed is verlopen! En nu lekker genieten!

Arme Marith :( Hier geen allergie, maar ik word wel altijd geprikt, soms wel z'n vijftig stuks in totaal tegelijk, waar ik enorm ziek van word. En het zijn nog eens hele fikse schijven zodat ik helemaal bedekt ben, met name op benen en armen. Gelukkig verdrijft de airco die vervelende beesten. Mogen jullie er verder wat tegen gebruiken?

Haha Kibbeling, klussen met 33 graden is idd geen pretje!

Hier rustig. Robin draait nog steeds niet naar zijn rug terug, maar zijn tandjes zijn wel aan het doorkomen. Rechtsonderin staat er al een puntje omhoog en linksonderin volgt al snel. Boven voelen we ook al wat zitten. Ben heel benieuwd hoe hij er met tandjes uitziet! :D

19. minon

minon Niet meer actief

Oe wat naar. Ik ben zelf ook allergisch en krijg dan ook de reactie van schijven idd. Bij haar dus iets heftiger door de vochtbultjes. Heb van de huisarts een verdovende/verkoelende zalf gekregen. Ze mag het niet openkrabben want dan gaat het ontsteken met die pus enzo. Als ze eraf blijft droogt het in en worden het korstjes. Verder airco op levensgevaarlijk met de mepper achter gordijnen kasten en overal op en onder wapperen en kijken of er wat zit. Citronella stekker van vapona in het stopcontact. Meer kan ik ook niet doen helaas.

Grappig het die tandjes. Vond het zo schattig staan haha. Marith was net een vampier die had er twee middenonder en heel lang boven twee hoektanden gehad. haha.

20. minon

minon Niet meer actief

Deel Deze Pagina