hallo dames! jullie kennen elkaar al even, ik prop mezelf er gewoon ffies tussen! ik ben maaike, uit Zwijndrecht, en zwanger van de 1e. vandaag 12w 1d. het is allemaal erg nieuw en spannend pff leuk jullie belevenissen te lezen ook! liefs
Hoi allemaal! Ik meld me ook even! Lees ook wat pagina's terug zodat ik iedereen een beetje leer kennen. Ik ben 34 jaar, kom uit Rotterdam, maar woon in Vlaardingen, heb een zoontje van 2 jaar en 4 maanden en ik ben 24 weken zwanger van zoontje nr. 2. Groetjes!
Welkom alle nieuwe dames! Hier alles zn gangetje. Af en toe stevige driftbuien maar dan laat ik ze even of afleiden werkt dan het beste tot nu toe. Verder nog steeds de boot fulltime weg dus daar ook lekker druk mee. Marith begint nu ook heerlijk te kletsen en te kroelen vooral. Eerder was ze helemaal op papa gericht en als ik knuffelde met haar dan vechtte ze zich letterlijk weg. Daar wilde ze niets van weten. Gelukkig trekt dat nu eindelijk bij. Geniet er echt volop van haha. Ze heeft nu ontdekt dat als ze met haar tong heen en weer gaat dat je dan zo blublublu kan doen zegmaar alleen gaat dat heel langzaam en klinkt supergrappig haha. Verder al aan het oriënteren voor de sint (jaja echt waar!!!) maar dan kan ik het lekker uitsmeren over de aankomende maanden. December is al duur genoeg haha. Ik zag een magisch tekenbord maar met potloodjes doet ze ook nog niets en verstoppertje met nijntje spelletje. Valt me op dat er voor baby en kleuters heel veel speelgoed is maar voor peuters niet zoveel. Ze is nu 15,5 maand. Ze heeft wat duplo en een houten puzzel vormenstoof etc maar ze doet er allemaal niets mee.
Mw (mag ik t afkorten?) welkom en gefeliciteerd met je eerste zwangerschap. Voel jeje wel goed? Caelis jij ook welkom. Leuk dat je zwanger bent van ukkie 2. Onze ukkies schelen niet zoveel met elkaar. Stijn is van 14juni 2011 en een heerlijk (soms erg ondeugend niet luisterende) peuter. Hahahah zal je vast w iets van herkennwn. Nijn lastig lijkt me dat als ze helemaal niet wilde kroelen eerst. Gelukkig dat dat nu wel beter gaat. Jeetje jullie zijn druk met de boot. Hier gaat t momenteel allemaal erg lekker. Stijn is vandaag naar t kdv geweest en vanavond zowaar weer wat gegeten, al hebben we hem w wat voorgezet waarvan we wisten dat hij het zou eten. Dat blijft hier soms slecht gaan hoor. Morgen mag hij weer met mama mee naar t werk (voor de nieuwkomers normaal past mn mams op maar die is op vakantie) en dan komt papa hem weer halen.
@kibbeling, geen probleem mw is de afkorting die ik altijd gebruik (voor- en achternaam), ook op werk ed., dus weet meteen dat je mij ermee bedoeld ik voel me wel ok, veel last van mijn onderrug alleen (VK adviseerde zwangerschapszwemmen, hebben jullie dit wel eens gedaan), verder slaap ik slecht en ben ik heeeeeeel de dag moe gelukkig alleen maar een misselijk gevoel gehad maar niet gekotst. en hoofdpijn. zijn dat herkenbare dingetjes? hierbij trouwens een foto vd echo (kan het niet laten dit was 11w 3d):
Ik maak er ook maar mw van haha Leuk zn echo! Begint hier af en toe wel te kriebelen voor een tweede maar voorlopig kan het helaas niet ivm de risicos voor kind en mij ook. Zwangerschapszwemmen heb ik ook een tijdje gedaan en vond het we prettig. Moe is ook heel herkenbaar haha. Ja kon ook eerlijk gezegd niet echt van haar genieten omdat ze zo afstandelijk was. Was heel logisch want man heeft de eerste weken in het ziekenhuis veel bij haar geweest en de verzorging gedaan. Ik kon alleen toekijken vanuit mn bed. Mocht ook maar twee keer per dag erheen met bed omdat ze op de nicu lag dus wel logisch. Eten doet ze wel goed alleen wil ze nu alles zelluf doen haha. Nu ook weer paar nachten gehad dat ze krijsend wakker wordt. Helemaal ontroostbaar en niks helpt. Maar goed gaat ook wel weer over.
Welkom nieuwe dames, leuk dat jullie mee komen kletsen! Caelis, gefeliciteerd met je zwangerschap! Mw, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier heb ik aan gewoon zwemmen proberen te doen, maar ik ben van de 40 weken er ongeveer 35 misselijk geweest, dus was zwemmen helaas uitgesloten. Als je niet misselijk bent, gewoon lekker doen! De belasting op je lichaam in water is minimaal. Na het eerste trimester (tussen wk 12 en 14) namen bij mij de vermoeidheidsklachten wel af. Wat een mooie en duidelijke echo trouwens! Hier is het al een week hommeles met slapen! Robin heeft een intern klokje ontwikkeld. Dat klokje gaat elke nacht om 02:00 uur en in de ochtend om 05:45 uur. Das echt heel erg fijn als je moet werken. Ik loop echt op mijn tandvlees op dit moment! Heeft allemaal te maken met de 2 boventandjes die eraan zitten te komen (zijn al een heel stuk door) en daarnaast toont ie signalen van verlatingsangst. Als ik mijn kont keer, gaat ie brullen. Heel vermoeiend als je dingen moet doen. Gelukkig gaat het nog goed als ik naar mijn werk ga, maar als ik thuis ben, dan ben ik nummer 1 en nummer 1 schikt zich helemaal naar wat meneer wil... @Nijn, Robin maakt ook de vreemdste geluiden! We lachen ons er een breuk om want hij maakt ook geluiden die wij zelf niet voor elkaar krijgen en waarvan we geen flauw idee hebben hoe hij dat doet Hij maakt die geluiden ook als ie boos is. Dan hoor je m jengelen en dan tussendoor ineens pffflgsch en lulululu. Nou, probeer dan maar eens serieus te blijven @Kibbeling, is Stijn altijd al een moeilijke eter geweest? Hier hebben we daar gelukkig geen problemen mee. Robin eet nu voor een groot gedeelte met de pot mee (behalve als wij makkelijk eten, of pittig eten) en hij eet net zo makkelijk zuurkool (uit het vat!), spruiten, witlof of andere van dat soort groenten. Het enige wat ie niet lekker lijkt te vinden zijn sperziebonen. Ik heb ze weer gehaald, dus wat ik nu eens ga proberen is een heel boontje te geven zodat hij zelf kan knabbelen. Wat hij verder niet lekker lijkt te vinden is chocolade... Wat dat betreft lijkt ie niet op zijn moeder
Mw ohhh wat schattig die echofoto! Gelukkig dat je niet aan t spugen bent. Dat heb ik haas w veel gedaan vooral de eerste 3 maanden tot een week of 13/14. Ik was wel heel moe idd. Dat bleef wel lang aanhouden. Ik kon soms echt om 19uur denken oh mag ik al naar bed. Hahaha werd wel wat minder maar ja in 3e semester dacht ik het weer. Nijn jeetje ook geen leuke kraamtijd voor jou als je zo weinig naar je kleintje kan en je zelf.zo beperkt bent. Ik snap dan idd wel dat M meer naar ml toe trok dan naar jou. Heb je niet ergens het gevoel dat je wat gemist hebt? Ik heb dat gevoel wel nog altijd een beetje omdat ik naar de OK moest vanwege de placenta. Rolinka hahaha nee we hebben nooit geen problemen met eten gehad. Pas sinds hij 2 is! Hij at hiervoor alles wat we hem voorzette. Maar zodra hij 2 werd begon de ellende. Ik denk maar zo het is een fase die weer overgaat. Al begreep ik wel van mn zus dat deze fase.een jaar duurt Balen dat Robin in een ware mamafase zit. Ik duim dat t snel wat minder wordt. Vooral die verlatingsangst die kan echt hartverscheurend zijn. Wij hebben dat een.periode gehad bij het wegbrengen naar t kdv. Dan voel je je schuldig hoor omdat je moet werken. Hier is Stijn vandaag meegeweest naar mn werk. Alle.clienten vonden hem helemaal geweldig! Allemaal hem roepen en willen bekijken, nou hij bleef mooi dicjt bij mama! Voor de verandering heeft hij wel wat mihoen gegeten vanavond. En daarna nog bij papa vlees gebietst en toch maar een boterham gegeven. Normaal ga ik niet overstag daarvoor maar hij had al wat gegeten dus vooruit. Na t eten samen met papa naar huis gegaan. Ik heb een rustige dienst gehad. Ze waren allemaal moe en lagen er om 22 uur al in. Nog wqt administratie kunnen doen en toen naar huisn aar bed.
@rolinka Fijn heh die ingebouwde klokjes. Hier was het gisterenavond ook weer raak. We zijn nu toch aan het proberen of er iets in het eten zit waar ze niet tegen kan want ze laat ook ontzettende scheten dan. Gebruik sinds kort andere wokolie dus is even gokken. Dit gebruik ik ook bij gerechten waar sambal en knoflook inzit maar hier heeft ze eerder nooit last van gehad (de sambal en knoflook dan) Ze eet verder alles met duidelijke voorkeur voor macaroni en gehaktballen haha. Ze is ook vooral gek op schuim van de cappuccino haha. @Kibbeling Ik heb idd wel het gevoel een gedeelte te hebben gemist. Na een week moest ik ook naar huis en na ks mag je zelf niet rijden en dat kon ik ook niet een half uur heen en half uur terug dus waren we er alleen s avonds even. De eerste jaar was voor mij ook meer verzorgen dan genieten eigenlijk. Kan het niet goed verwoorden haha. Ze is vandaag een dagje bij schoonmoeder. Dus vanavond zal ook wel drama met slapen want schoonmoeder is nogal druk. Maar vooruit ze vind het super leuk dus doen we het eens in de zoveel tijd een dagje haha.
Nijn ik snap je gevoel wel. Nu kan dan eindelijk het genieten beginnen nen weet je ze worden steeds leuker (negeer mijn berichten over mijn dwarse peuterpubertje!!) Lief datjullie haar wel een dagje naar je smoe doen als je al weet dat t mogelijk problemen op gaat leveren vanavond. Hier is kleine man naar t kdv en mag mama vanavond weer werken. Daarna heerlijk 4 dagen vrij!!
Haha dat dwarse hebben we nu al wel hoor af en toe haha. Maar wordt idd steeds leuker Wat hebben jullie voor speelgoed voor de kids? Heb niet zoveel (wat duplo, houten puzzel en theeserviesje) verder aantal knuffels en zn ding van Nijntje dat hij zegt wat ze in moet drukken maar daar doet ze helemaal niks mee. Ze speelt vooral met folders, touwtje, bakje, lepeltje, mijn schoenen etc en wil graag wat leuk speelgoed. Kleurpotloden al geprobeerd doet ze ook nog niks mee alleen op de tafel tikken. Vormenstoof ook niet. Ja de vormpjes in de bak gooien en er weer uitvissen.
Wij hebben veel (lees heeeeel veeeel) duplo/duplotrein, auto's, little people dierentuinboom met dieren, puzzels, boekjes en toettoetauto's. Ook hebben we nog een fiets, driewieler en step voor hem. Het populairste is toch wel de duplo. We zijn nu aan het bedenken wat we voor sint en kerst gaan kopen voor hem. Die vormenstoof is wel hee lang populair geweest bij stijn.
Hier zijn plastic sleutels van de prenetal favoriet. Ik kocht die dingen eigenlijk voor het nichtje van mijn man, die had een zoontje gekregen, maar toen ik bij de kassa stond vond ik het maar een miezerig cadeautje. Bij de kassa lagen stoffen blokken, die heb ik toen gepakt. De verkoopster had die sleutels al aangeslagen en die vroeg ik ze nog wilde hebben. Ik zei "ach voor die 3 euro, doe maar". Thuis uitgepakt en aan Robin gegeven en die was er meteen fan van. Hij speelt er nu al 5 maanden mee
Rolinka grappig dat een toevallige koop dan zo uitpakt he? Hier hebben we voor sint/kerst de bouwllaats en wegdelen van toettoet gekocht via bol in de bulkweken. Scheelde toch.
Daar ben ik ook naar aan het kijken! We zijn in ieder geval nog op zoek naar een goed cadeautje voor Robins eerste verjaardag.
Ben er nog steeds niet uit. Ik heb nog een kassatje boven staan met boodschapjes maar daar is ze nog te klein voor denk ik. Verder voor sinterklaas de Nijntje verstoppertje gekocht. ik ben benieuwd! Voor mezelf een citruspers gekocht (die ik al in gebruik heb ook shame on me! haha) De peuterpubertijd is hier nu echt goed aan de gang. Ik ga de kinderstoel maar op de gang zetten en ze daar iedere keer een time-out geven. Ze is ook echt alleen bij mij driftig en niet luisteren. Bij mn man is ze poeslief de slimmerd. Zo zit ze bij mij in de vaatwasser (staan geslepen koksmessen in dus levensgevaarlijk) in de kastjes met schoonmaakmiddel, pakt ze kaarsjes van tafel, sneakt ze de trap op als ik niet kijk etc etc etc. Als ik het verbied en haar weghaal gaat ze op de grond liggen huilen en met het hoofd op de grond bonken. Ga nu beginnen om als ze driftig is of niet luisterd in de gang te zetten tot ze rustig is en dan weer de kamer in. Hopelijk helpt het dat er consequenties aan verbonden zijn als ze negatief gedrag vertoont. Slapen is ook weer drama. Vannacht was ze om 2 uur wakker en kletsen, lachen en giebelen, later huilen en om 4 uur sliep ze pas weer....
Jeetje nijn dit is geen toffe periode volgens mij heb je een pittige dame. Stijn is momenteel olk niet altijd even leuk. Hij is aan t slaan (zelfs op t kdv waar hij net 1,5 week heen gaat!!) en heeft mij vd week gebeten. Dus we zijn momenteel ook erg consequent voor hem. Hoop dat t snel overgaat. Hij heeft gelukkig ook wel zn leuke en vooral lieve momenten zoals wanneer hij bij mij op de bank kruipt en lekker tegen me aan komt liggen.
Ja het is er een met heel veel pit. Op zich vind ik het ok niet erg anders was ze er nu waarschijnlijk niet geweest zonder die pit en eigen wil maar af en toe plak ik ze met liefde achter het behang. Haha. Idd de knuffelmomenten zijn er ook zeker of samen een boekje lezen op de bank etc. Ze is vandaag bij mn moeder geweest en ook heel lief geweest. Ze is ook zonder mopperen gaan slapen dus wie weet