Ja hoor natuurlijk mag dat! met de zwangerschap gaat goed, net terug van een 30 weken groei echo. En het zag er goed uit, kindje weegt 1800 gr dus ben even aan het googlen wat het gemiddelde is. Volgende week maar me VK overladen met vragen. Van de echopiste zag het er goed uit!
Izza wat fijn dat alles er goed uit zag. En die gewichten zeggen nu ook nog niet alles hoor. Bij mij werd op het einde gezegd ongeveer 3600 gram maar dat was garantie tot aan de deur. Ik heb doorgelopen tot bijna 42 weken en kleine man woog maar 3035 gram.
izza, fijn dat alles goed was. gewicht is idd een schatting die naar mijn idee vaker mis dan goed geschat wordt. mijn jongste is geboren met 34+4 en voor de bevalling is er een echo gemaakt. hij zou bij geboorte hooguit net 2000gr wegen, waarschijnlijk zelfs minder. maar hij woog heel netjes 2305gr. voor ons dus heel positief. de jongste is nu 3 maanden en kreeg vandaag weer zijn prikken. hij woog nu 5210gr en was 55cm. hij doet het heel goed voor zijn termijn en ben super trots op hem!
Jerami fijn dat je kleine binkie het zo goed doet. Hier gaan we morgenochtend naar de kapper. We hebben zaterdag ochtend een fotoshoot en zijn krullen groeien weer dat zodanig dat zijn haar niet meer echt geweldig zit. Vandaag eerst maar eens werken zo.
Robin werd + 3500 geschat, maar was uiteindelijk 3070 en ik ben met 39,5 bevallen. Ik had gewoon vrij veel vruchtwater en daarnaast was mijn placenta groot en gezond (ik had zelfs extra mini placenta's aangemaakt en die nemen ook ruimte in beslag en wegen ook wel iets). Het is en blijft een schatting. Fijn dat het goed gaat Izza en lekker je vragen blijven stellen bij de VK. Daar zijn ze ook voor. Jerami, hoe zijn de prikken gegaan? Heeft je mannetje nog last gehad? Robin moet 2 december weer. Dat is de laatste serie DKTP. Ik ben benieuwd, want alle andere keren was er wel iets. Hier morgen naar de fysio en eindelijk hebben we weer wat nieuws te melden, want Robin is eindelijk aan het tijgeren geslagen! We zijn zo trots op hem! Kibbeling, succes bij de kapper! Heeft je zoontje echt krullen, of slag? Bij Robin weten we nog niet wat het gaat doen. Hij heeft een soort van joodse krulletjes over zijn oren en overal groeit het alle kanten op. Mijn haar heeft enorm veel krullen, maar dat van mijn man is zo stijl als het maar zijn kan.
rolinka, Goed dat hij tijgert! Maar zo laat is dat toch niet? Mike tijgerde met 10½ maand pas. Met de prikken is alles goed gegaan. Hij heeft enkel wat slechter gedronken en veel geslapen. Geen koorts en gewoon lekker vrolijk.
Rolinka wat goed van Robin!! Das een mooi nieuwtje om te vertellen. Stijn heeft echt de krullen van papa (al is papa nu hartstikke kaal). Als zijn haar wat langer wordt dan zit het ook zo lekker wild. Maar nu heeft hij weer een mooi koppie. Jerami fijn dat het met de prikjes goed gegaan is. Hier vandaag een druk dagje en Stijn hobbelde gezellig met mama mee. Eerst, de kapper, langs oma, langs de schoenmaker en bij een vriendin heeft hij gespeeld en ik samen met haar taartje gemaakt. Hij was nog niet helemaal klaar toen ik wegging maar wel voor een groot deel. Morgen gaat ze hem afmaken omdat ze er een foto op gaat doen en een Nijntje.
Wat goed dat hij gaat tijgeren leuk!!!! Gewicht... Ferre werd bij ons op ongveer 4 kg geschat. Ben toen met 40+4 bevallen en hij woog 3550 dus zegt idd niks. Schattingen zijn vaak verkeerd heb ik gemerkt bij iedereen
@Jerami, Volgens de fysio liep hij achter met de grove motorische ontwikkeling. Hij had al moeten tijgeren volgens haar Nou ja, ik laat me er niet al te veel door leiden, maar we zijn aan het oefenen geslagen en nu gaat ie de kamer door. De volgende stap is kruipen. Ben ook benieuwd hoe snel hij dat oppakt. En hoewel het weer niet al te fantastisch is; wat ziet het er buiten mooi uit! Ik houd van de herfst!
@rolinka; Ieder kind heeft zijn eigen tempo en daar hou ik me aan. Leroy zal ook niet de snelste zijn. Bij hem moeten we alles corrigeren op uitgerekende datum. Mike Heeft trouwens maar een paar weken getijgerd en daarna over gegaan in kruipen. Moet zeggen dat het daarna heel snel ging. Met 11½ maand ging hij langs de tafel lopen en met 15½ maand liep hij los. Hier 2 niet fitte kinderen. Mike steeds heel moe en snotterig. Soms klinkt hij weer wat benauwder (hij is astmatisch). Gelukkig de ventolin nog niet nodig gehad. Leroy is al 3 dagen aan de diarree. Ook aan het aftellen tot mn verlof eindigt. Over 2 weken weer aan het werk. Kan niet wachten!
Ik houd me daar ook wel aan hoor, maar door Robins voorkeurshouding in het begin zien we gewoon dat ie bepaalde dingen wat langzamer oppakt dan zijn lftgenootjes. Met tijgeren gebruikt ie bijvoorbeeld de linkerkant veel minder dan de rechterkant. Overigens is er helemaal niets mis met zijn fijne motoriek hoor, dus die grove zal ook wel bijtrekken. Beterschap met de mannetjes! Wel grappig dat je niet kan wachten om te gaan werken Ik had er echt heel veel moeite mee in het begin. Na de zomervakantie (3 weken thuis geweest) was dat eigenlijk nog veel erger!
ohh mijn verlof kon me niet lang genoeg duren haha... maar vond het ook wel weer fijn om aan het werk te zijn toen ik eenmaal weer aan het werk was. vandaag hebben we 3d echo van onze kleine meid gehad... was weer zooo gaaf om te zien. heb de foto's naast de 3d foto's van ferre gelegd en het mondje is bij beide echt hetzelfde... ze hebben wel wat trekjes van elkaar zo leuk... ben heel erg benieuwd nu haha
Rolinka best kans dat de fysio jullie weer tips zal geven voor zijn linkerkant. Jerami haha grappig dat je nu al uitkijkt naar weer werken. Hoop dat je beide knullen snel weer opknappen. Vind het altijd zo zielig als die kleintjes ziek zijn. Pheline leuk een 3d echo. Helemaal grappig dat je nu al vergelijkingen ziet bij de kleintjes. Hier afgelopen nacht slaapdienst op werk gehad en daar nog wat gaar van. Vanmiddag stijn opgehaald van het kdv en lekker met hem gekroeld. Hij was vandaag niet helemaal in zijn hum. Hadden we thuis ook al ontdekt. Hij was vanmorgen ook uit zijn bed gevallen en papa had juist gisteravond bedacht dat hij wel zonder matrasje naast zijn bed weg kon. Hij was dus ook nog eens hard gevallen. Na het eten hebben we hem weggebracht om te logeren bij mn zus waar mn mams morgen oppast. Ik moet om 7 uur beginnen en ben als het goed is op tijd klaar. Dan ga ik lekker lang en heerlijk met hem kroelen (tot hij er na 1 minuut genoeg van heeft )
Gisteren naar de orthopeed geweest ivm Robins helmpje. We begonnen op een waarde van 112,3% en zitten nu op 106,5%! Dat is echt een enorme verbetering! Tussen de 100 - 105% is normaal en ze adviseren een helmpje pas vanaf 108% Ook de lengte-breedte gaat de goede kant op. Nu nog 2 maandjes te gaan! Hoe is het verder met jullie?
Rolinka dat is super goed nieuws!! Je had er nog wel een hard hoofd over in. Hier gaat t momenteel redelijk. Stijn is zwaar verkouden en aan het hoesten. Daarbij dus ook niet te genieten en dan ook nog zn puberteit feest is compleet dus. Vanmorgen om 4uur was hik aan het huilen en wilde alleen maar bij mama liggen. Ik heb dus niet echt meer geslapen. Hoop dat t komende nacht beter gaat.
Fijn Rolinka!! Ondanks dat je het somber inzag dus toch goed nieuws. Hier ook een en ander weer meegemaakt. M. Voor het eerst in haar leventje ziek geweest (buiten periode na geboorte dan) en ze deed het gelijk goed met een oorontsteking en pseudo kroep. Nu gelukkig nog maar ca 2 aanvallen per dag. Slapen doet ze ineens smiddags niet meer waarschijnlijk omdat ze het benauwd heeft. Toch morgen maar xylo huppeldepup neusspray kopen ipv zoutoplossing dan slaapt ze hopelijk wel. Daardoor is ze vanaf uurtje of twee niet meer te genieten. Ik heb die griep/verkoudheid ook meegepakt dus kan al niet veel hebben. Maar ja even doorbijten nog. Eten en drinken doet ze ook niet overtuigend maar wat dat betreft heeft ze spekjes genoeg.
Nijn jeetje das niet niks zeg. Hoop dat ze snel helemaal opgeknapt is en jij ook. Erg he als je kleintje ziek is en je niks kan doen? HIer nog altijd een mannetje wat verkouden is. Gelukkig hebben we vanacht beter geslapen en werd stijn pas om 7:50 wakker. Zelf lag ik al even te draaien omdat ik al wakker was
Jemig, jullie allebei beterschap met de kinders! Robin is ook niet helemaal in orde, maar dat heeft met name met zijn doorkomende tandjes te maken. Met dat nieuws over het helmpje was ik echt heel erg blij! Ik zag het inderdaad nogal somber in, terwijl ik normaal altijd positief gestemd ben. Gelukkig is het allemaal meegevallen en ik hoop dat we nog wat resultaat zullen boeken in de laatste 2 maanden!