Gezellige mama's of aanstaande mama's Zuid-Holland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Caroline80, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Welkom Rolinka!

Ik vind het zoooo moeilijk om een leuke meisjesnaam te verzinnen.. Het is ook wel een hele verantwoording, je kindje een naam geven. Het is iets wat hij/zij de rest van zijn/haar leven meedraagt en dan moet het natuurlijk wel passen! Mijn vriend en ik hebben ook een totaal andere smaak, dus ik ben benieuwd of we het ooit helemaal eens gaan worden ;) Sommige namen zijn schatiig als ze klein zijn, maar om je als volwassene nou met een beetje "kinderachtige" naam voor te stellen staat ook weer raar. En sommige volwassen namen vind ik dan weer zo zwaar voor een baby'tje. Oohw, al die dilemma's! ;)

De vrienden van Amstel Live wil ik ook graag nog een keer heen, lijkt me erg gezellig! Wie weet volgend jaar :D

2. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Dames, ik kom ook uit rotterdam zuid.
    Ik ben alleen niet zo heel goed in topics bijhouden hoor, maar vind het altijd wel gezellig.
    ik ben overmorgen 26 jaar en mama van een dochtertje van ruim anderhalf.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Flowergirl: Welkom!

Mbt namen: 't is moeilijk, maar tegelijkertijd ook zóóó leuk! Vond ik tenminste. :) Wij hadden ook best een heel verschillende smaak, maar zijn er uiteindelijk toch twee keer (en beide keren ook voor een jongen) uitgekomen. :D :)

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wij hadden met een meisjesnaam geen probleem. Wel met een jongensnaam. Daar hebben we echt ons hoofd over gebroken! Uiteindelijk waren we er na de 20 weken echo uit. Daar was ik zo blij mee!

Voor een meisje heb ik nog steeds twee namen in mijn hoofd, mocht het er ooit van komen :) Een van die namen zou het dan worden.

5. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind jongensnamen ook veel lastiger. Ik heb zelf ook nooit een jongensnaam geweten, die ik aan ons kindje zou willen geven. Wel weet ik nu al een meisjes naam voor onze evt. 2e dochter.

6. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    welkom flowergirl!

Wij vonden een jongensnaam ook lastig.. Toen we hem eenmaal hadden ook niet meer vanaf gestapt voor een meid hadden we meerdere opties..

zo dag 1 van het werken zit er weer op, nog 2 te gaan en dan ben ik weer lekker 4 dagen vrij.. Kijk er nu alweer naar uit.. :D

7. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ondertussen hebben we een naam gevonden!! Werken? In het weekend? Wat doe je dan?

8. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Ik kom er ook gezellig bij. Wel even inkomen met alle namen haha.

Ik ben Linda, 32, zoontje van bijna 2,5 (heeft ruim 2 jaar geduurd om zwanger te worden, liepen in zkh) en nu zwanger van nr 2! (na ook weer ruim 2 jaar en in mmm). Ik kom uit Zoetermeer

@Rolinka, wat leuk om iemand met die naam te zien. Mijn moeder heet zo en ik heb verder nog nooit iemand met die naam gezien.

9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    @muts008, spannend! Ik vond het een fijn gevoel toen de naam eindelijk vaststond.

@Linda, leuk! Ik ben verder pas twee keer iemand tegen gekomen met dezelfde naam. Spannend je tweede zwangerschap. Jammer dat het met de mmm moest, maar nu toch zwanger!

Robin is net 5 weken oud. Nummer twee (als die er ooit komt) laat zeker nog wel even op zich wachten.

10. Amann

Amann Actief lid

22 jun 2012
    312
    8
    18
    Vrouw
    Zuid holland
    Hoihoi
    Vanaf nu probeer ik wat actiever mee te kletsen hihi..:D

Namen: Ik vond meisjes namen lastiger om te verzinnen! Dat had ik echt niet gedacht.
    Vanaf het begin hadden we 3 jongensnamen,waarvan eentje het uiteindelijk is geworden :)

11. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Welkom nieuwe dames, gezellig groepje wordt het zo al :D

Ondertussen hebben we 2-3 namen die we mooi vinden en eentje daarvan is mijn favoriet. Of dat die het ook definitief gaat worden zijn we nog niet over uit. Waar ik bang voor ben is dat we dadelijk een naam hebben en dat we dan vlak voor de bevalling nog een mooiere naam tegenkomen en gaan twijfelen ;)

Afgelopen weekend hebben we de knoop doorgehakt voor de kinderwagen. Het is de Joolz Fab editie geworden. Vanaf het moment dat ik die zag was ik er helemaal weg van en gelukkig vindt VL hem ook erg mooi! We hebben ermee door de winkel geraced en ik zie mezelf er al helemaal mee lopen :D Hij was op voorraad dus ik hoop dat we hem van het weekend al kunnen halen. Welke wagen(s) hebben jullie?

Vanochtend controle gehad en de kleine meid doet het erg goed. Ze verstopt zich wel altijd voor echo's en dopplers, net als mama is ze een beetje verlegen ;)

12. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb een transit, van mutsy. Een heerlijke wagen. Heel wendbaar, heel gemakkelijk te monteren/demonteren en helemaal compleet voor € 400,-.

13. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Ik heb ook een joolz, heerlijke wagen..
    Ik lig ziek op bed altijd fijn op je vrije dagen ziek zijn..

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    @Amann: Herkenbaar, dat de meisjesnamen uiteindelijk toch lastiger waren. :D Bij jongens is de keus gewoon beperkter en daarmee wordt het uiteindelijk toch makkelijker, vond ik. Al hebben we natuurlijk nooit echt een jongensnaam hoeven kiezen, want we wisten beide keren dat we een meisje kregen, maar we wilden voor de zekerheid toch een jongensnaam achter de hand hebben.

@Saffron: Fijn dat de echo goed was!

Wij hebben een Childwheels kinderwagen. We wilden geen 800+ euro aan een kinderwagen uitgeven en dit was de enige goedkopere wagen die allebei fijn vonden rijden (man is een stukje groter dan ik), dus was de keuze snel gemaakt.

15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Beterschap Mendy!

16. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Onze waggel is binnen, dus we gaan hem van het weekend halen :D

We hebben getwijfeld tussen de Stokke en de Joolz, uiteindelijk is het de Joolz geworden omdat we hem net iets mooier vinden en hij ook net wat makkelijker in ons koekblik-autootje past.

Beterschap Mendy! Ik sluit me bij je aan, lig ook al 2 dagen ziek thuis te hangen en kan geen lekkere houding meer vinden :( Balen dat je nou precies vrij bent!

Andere dames nog leuke plannen voor het weekend? Hebben jullie nog iets leuks/romantisch voor Valentijn gedaan?

17. Caroline80

Caroline80 Actief lid

9 jan 2011
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik schaam me diep! Heb al een tijdje niets van me laten horen. Ben echt zo ziek geweest, dat ik de puf niet had om te reageren.

Heb nu net alles gelezen en beloof dat ik van het weekend reageer!

Groetjes Carola

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hehe, net terug uit een hotelletje in Bergen, NH. Gisteren heerlijk sushi wezen eten in Alkmaar. Onze soort van huwelijksreis :p

Zometeen kleintje ophalen bij mijn schoonouders en dan verder het weekend helemaal niks doen.

Voor valentijn hebben we niets gedaan, maar de dag ervoor getrouwd en nu dus dat hotel. Vond het wel weer romantisch genoegd :D

Allemaal beterschap, voor diegenen die ziek zijn!

19. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Goede morgen allemaal. Beterschap voor de zieke!

Wij hebben een Quinny buz 3 alles op en aan. zelf zou ik nooit zoveel geld uitgeven voor een kinderwagen, maar we hebben hem gekregen van mn schoonmoeder en haar vriend. En heb gekozen voor neutrale kleur zodat nr 2 er ook lekker in kan ongeacht geslacht.

Rolinka: gefeliciteerd met je huwelijk!

20. Amann

Amann Actief lid

22 jun 2012
    312
    8
    18
    Vrouw
    Zuid holland
    @NiekeKris
    Het is inderdaad wel zo handig om een extra naam achter de hand te hebben,je weet het nooit :p

@Saffron
    Mooi dat de echo goed was! Leuk dat je wagen binnen is :D
    Ik ben op valentijn in ondertrouw gegaan met mijn vriend,de datum kwam toevallig zo uit (maand van tevoren) want ik ga op 14-03-2013 TROUWEN!!!!!

@Rolinka
    Nog gefeliciteerd met je huwelijk:)

Wagen; Wij hebben ook de transit van mutsy..rijd heeerlijk :D en het is ook niet zo'n overdreven groot ding voor in de auto.

Deel Deze Pagina