Gezellige mama's of aanstaande mama's Zuid-Holland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Caroline80, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendy

mendy Bekend lid

27 jul 2010
    629
    0
    0
    op de Rijn...
    Succes met je drukke dag sjudith..
    Kibbeling is lekker naar ballorig geweest, en moest zelf ook klimmen en klauteren.. :D

He bah bubbels wat een narigheid allemaal.. Vooral voor die kleine..

Amman, dat zou best eens kunnen hoor, Xavi heeft al vanaf 4 maanden 6 tanden.. En daar blijft het bij denk nog geen andere tand te zien!! Komt vanzelf wel denk..

Zo ik heb voorspelbare gave denk, zat hier te voorspellen dat het een lange dag werd, en dat is het ook geworden.. Avonddienst onverwacht ziek dus heb ik na me dagdienst nog even een avonddienst gedraaid, er was echt niemand te vinden.. Ik had 1 voorwaarde dat ik vandaag dan vrij wilde zijn en dat mocht!! Nu helemaal geradbraakt, maar wel lekker vrij.. Ga vanmiddag denk even zwemmen met me kleine jongen..

2. Amann

Amann Actief lid

22 jun 2012
    312
    8
    18
    Vrouw
    Zuid holland
    @sjudith ja idd besloten anders kan alsnog iedereen meekijken haha.

@bubbels Lijkt me zeker schattig met de eerste twee tandjes! ik wacht het af..

@kibbeling haha dat kan! :p
    Ohh ik kan niet wachten tot ik met de kleine naar ballorig kan dat is zo leuk!!

@mendy Oke dat is aardig vroeg ja. Had Xavi last van bepaalde dingen,of kwamen zn tandjes bijna uit het niets??
    Geniet van je vrije dag met je kleine man :D

3. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Jemig, das balen zeg! Die testen voor koemelk zijn pittig, hoorde ik.

Mendy, ben je nog wezen zwemmen? Ik wil volgende week voor t eerst met Robin gaan zwemmen.

Hier een drukke dag. Eerst met Robin naar mijn vader geweest, toen hem afgezet bij mijn schoonouders, daarna een fiets op wezen halen en toen in dit weer naar huis gefietst. Het was 6,8 km, ik heb voor het laatst 5 jaar geleden gefietst, het hele stuk was open, geen gebouwtje om me heen en ik had alleen wind tegen ;) Ik ben echt op en dan moet ik zo ook nog uit eten :p Robin slaapt vannacht bij mijn schoonouders, dus kan gelukkig wel een nachtje doorslapen. Ik hoop alleen morgen geen spierpijn te hebben :p

Ik heb geen facebook. Had ooit hyves, maar werd er gek van. Steeds berichtjes waar ik dan weer op moest reageren, wat ik vergat, steeds boze mensen ;) Facebook nooit aan begonnen. Ik zou niet eens weten hoe t werkt :p

Allemaal alvast een fijn weekend!

4. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

ballorig vindt mijn dochtertje ook heel leuk wordt vaak al wild als we naar binnen gaan en voor ik mijn schoenen uit heb is zij al onderweg naar het speel gedeelte.

fb gesloten is er fijn doe ik ook met de dec maama's 2011.

tanden zijn hier vaak een drama als ze door komen ze heeft er best wel last van.

hier eindelijk weekend
    de kleine meid weigerd op dit moment om te slapen en is aan het rond lopen met dr slaapzak aan en een bal in dr handen maar ze is niet happy omdat het lopen niet makkelijk gaat door die zak :)

ik wens iedereen een fijn weekend

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    He meiden,

Even een berichtje van een drukke mama.

@ Mendy wat een lange dag had jij op je werk zeg! Wel fijn dat je de andere dag vrij kon krijgen. Ook niet meer dan logisch eigenlijk vind ik ( al weet ik uit ervaring dat het niet altijd zo logisch kan zijn)
    Ben je nog wezen zwemmen?

@ Amann Ballorig is ook heel leuk. Ik ben met Stijn voor het eerst geweest toen hij een maand of 10/11 was. Ik ging dan wel met zus en oudere neefje samen maar wel leuk.
    Wat betreft tandjes das heel wisselend met pijn en last. Stijn had bij een paar wel last en sommige zaten er ineens! Je kan beter hebben dat ze er ineens zitten. Stijn had last van slecht/niet eten, geen tanden willen poetsen (toen er eindelijk wat zat!!) en slecht slapen.

@ Rolinka hoe gaat het met je billen/spierpijn? Ik hoop voor je dat je er geen last van hebt. En vooral dat je lekker hebt kunnen doorslapen!

@ Coon hahaha erg he mensen die gewoon boos worden omdat je niet reageert. Daarom zet ik er zo min mogelijk op :D
    Zo grappig ik herken het helemaal van je schoenen nog uit moeten doen en je uk die dan al lang aan het spelen en niet op jou wil wachten... ;)

@ Hier gisteren een drukke wisselende dienst gehad op werk. Cliënten waren wisselend boos en gezellig. Gelukkig wel overleefd, mag straks weer aan de slag. Hoop op een wat gezelligere dienst als gisteren.
    Vanmorgen even met Stijn en vriendin naar de action geweest en daar een cupcakeblik gehaald. Thuis samen met Stijn cakejes gebakken en versierd. Natuurlijk moest hij er nog even 1 proeven voor t slapen gaan.
    Ik ga me maar eens gereed maken voor mn avonddienst. Fijn weekend allemaal!

6. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    @kibbeling; hoop dat je een gezelligere dienst hebt gehad (want als je dit leest ben je hopelijk al klaar). Lijkt me erg lastig om wisselende diensten te werken. Hoe doe jij/jullie dat?
    Trouwens die berichten over cakejes daar krijg ik honger van :)

@rolinka; goed hoor en sportief dat fietsen. Hoe was het met de spierpijn?

Het lijkt me geweldig om strakjes met mijn kleintje naar ballorig te kunnen gaan, maar ze moet ook weer niet te hard groeien. Hebben jullie ook van die dubbele gevoelens? blijf maar lekker klein en tegelijkertijd zo genieten van de ontwikkelingen die ze doormaken.

Hier een pittig dagje gehad. Kleintje erg hangerig/nog steeds ziekjes dus kom nergens aan toe, ze wil alleen maar bij mij zijn. Man was weg de hele dag. Gelukkig kwam oma even een uurtje zodat ik toch wat dingen heb kunnen doen in het huishouden e.d. Gelukkig vannacht beter geslapen.

iedereen een fijne zondag gewenst!

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Bubbels vandaag gelukkig wel een gezelligere dienst gehad. Hier en daar een kleine uitbarsting van 1 client maar goed te doen. Ik werk al heel lang onregelmatig dus weet eigenlijk niet beter. Ik heb wel het voordeel dat ik geen wakkere nachtdiensten hoef te draaien. Wij werken binnen de woning met slaapdiensten en die wordt bij nij op de groep door mn collega gedraaid. Dat komt bij haar thuis t beste uit en ik ben allang blij hoef ik ze niet te doen. Alleen als zij vakantie heeft dan ben ik wel de pineut. Verder werkt ml hier gewoon regelmatig dus de dagen dat ik vroeg moet beginnen brengt ml stijn naar kdv en als ik laat begin breng ik hem weg. Wat betreft slapen hoop je gewoon dat je een beetje uit kan slapen... lukt niet altijd hoor moet ik eerlijk bekennen. Ik heb soms ook dagen dat ik stijn weg breng naar t kdv en dan lekker top de bank kruip tot ik noet gaan werken. We zijn er eigenlijk zo ingerold met t gezin. Soms baal ik er wel van hoor net als deze week dan heb ik 6 avonddiensten in totaal in 1 week en dan zie ik stijn ook niet zo veel. Dan knaagt er van binnen wel iets moet ik naar alle eerlijkheid bekennen. Aan de andere kant weet ik dan ook wel dat hij het op t kdv en bij oma super leuk heeft.

Hier een gezellige dienst gehad. Ovee t algemeen ook rustig. We hebben met de buurgroep samen koffie gedronken en iedereen lag er op tijd in. Ik ga er ook maar eens in. Morhen weer een avonddienst draaien.

8. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

13 sep 2012
    207
    1
    18
    zo nou ik hoop dat iedereen hier een beter weekend heeft gehad dan ik. Heb abonnementje lopen bij de ha en hap geloof ik. Vanmiddag weer geweest ivm met loopoortje en koorts bij die kleine. Ze was vrijdag nog nagekeken, maar nu toch een oorontsteking. Hoop dat het nu toch echter beter gaat worden met haar, het is een schatje maar na bijna een maand kwakkelen ben ik ook wel een beetje aan mn laatste energie. Morgen weer controle bij de dermatoloog, en dinsdag zouden we kma test hebben maar die kan niet doorgaan vanwege de antibiotica dus die gaan we (again) maar verplaatsen.

Ik wacht met smart op leuke weekend verhalen!

@kibbeling, kan me voorstellen dat als je het al veel langer zo doet, dat je daar ook wel een weg in vind. Blijft moeilijk je kleintje wegbrengen, ook al hebben ze het naar hun zin. Fijn dat het gisteren beter ging. Als ik dit schrijf zit je er weer, werkse nog even!

9. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Bubbels wat een getob met je kleine meid. Hoop dat de abkuur snel zijn werk doet en ze opknapt. Balen ook dat de kma test niet door kan gaan. Al snap ik wel dat je geen goed beeld krijgt met die abkuur.

Hier vanmorgen met mn monstertje wezen zwemmen. Zus vroeg of we gezellig meegingen. Dus spullen ingepakt en gaan. Kleine man kon zich daar heerlijk uitleven en we hadden even geen last van elkaar. We lagen al de gehel norgen samen in de clinche. Niets werkte zoals.t normaal wel gaat... Na het zwemmen, glijden, spetteren en plonzen was hij zo moe dat hij in de auto in slaap viel. Thuis zo over kunnen leggen in zijn bedje en na nog wat thuis gewerkt te hebben (ja ook nog!!) richting werk gegaan. Ik heb op zich wel een rustige dienst gehad. Morgen vergaderen en stijn gaat bij zus logeren want ik heb dinsdag een vroege dienst en oma past dan altijd op bij zus thuis Eerst maar eens slapen!

10. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Haaii Dames.. Mag ik nog gezellig mee doen? Ik zal echt mn opperste best doen om actief mee te kletsen.. Maar ik ben er niet heel erg goed in.

Ik ben zelf 26 jaar oud, en ik woon in rotterdam zuid.
    Verder werk ik 20 uur in de week in een bloemenwinkel. deze week 17 uur.. thanks to goede vrijdag.. :D

11. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Flowergirl, welkom! Ik heb 30 jaar in Rotterdam-Zuid gewoond :D

Hier idd heel veel spierpijn na t fietsen. Kan wel merken dat ik het echt niet meer gewend was ;)

Weekend verder heerlijk! Vrijdag heeft Robin bij mijn schoonouders geslapen zodat mijn man en ik heerlijk sushi konden gaan eten. Was ook heerlijk, alleen zoals altijd teveel gegeten :p

Verder heeft mijn schoonvader zondag de plannen voor onze badkamer gemaakt. Hij gaat a.s. vrijdag beginnen en hoopt maandag klaar te zijn. Ik hoop het zo! De badkamer is nu echt een drama :(

@Bubbels, balen dat je kleine zo ziek is :( Hopen dat de AB snel zijn werk doet!

Kibbeling, slaapze! (zal je vast niet meer lezen, maar toch)

Hier is nu echt mijn laatste verlof week aangebroken. Elke keer als ik Robin vast heb krijg ik een brok in mijn keel en wil ik het liefst heel hard gaan huilen! Ik vind het zo moeilijk! Dit had ik echt niet verwacht. Ik ga echt ook van deze week genieten. Hopelijk toch nog een keertje met m zwemmen.

12. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Rolinka ik lees t toch nog wel :)
    Jeetje wat rot.dat je je nog steeds zo voelt. Verlate kraamtranen? Je hebt nog recht op emtioneel zijn, je 9 maanden zijn nog niet om!!
    Spannend.je.badkamer verbouwen. Wij hebben hier ook de plannen maar nog geen uitvoerdatum bedacht. Bij ons loopt t putje steeds niet door metgevolg de badkamer blank. Dus wij moeten het scherm omhoog plaatsen en er een rand onder plaatsen zodat t water niet meer door de hele badkamer loopt.
    Ik hoop dat jullie verbouwing echt zo dnel klaar zal zijn.

Nu ga ik echt slapen want morgen komt kleine man op tijd en mn batterij van mn foon is leeg... Truste!

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hier is de badkamer gewoon nog niet aan de beurt geweest. We hebben eind juni dit huis waar we nu wonen gekocht en alles van onder tot boven aangepakt (3 verdiepingen). Overal geverfd, laminaat, nieuwe keuken, plavuizenvloer, voortuin, muurtjes aangepast etc. etc. etc. Het enige wat nu nog moet gebeuren is de badkamer, ombouw om de CV in de woonkamer en de achtertuin.

Nu douchen we in bad, maar zonder scherm met als gevolg dat de boel steeds drijfnat is en onze handdoeken liggen nu in een boekenkast, ook niet echt fijn. Verder nog geen dingen voor de ramen en dat is voor mijn man niet zo erg, maar die heeft geen borsten en ik ben het toch een beetje beu om elke keer te moeten wachten totdat de ramen beslaan voordat ik kan gaan douchen :D

Ik denk ook dat het verlate kraamtranen zijn.

We hebben zo'n rollercoaster achter de rug. Ik was de dag na mijn bevalling gelijk weer up-and-running, heb geen moment rust genomen en ben maar doorgegaan. Robin kwam na 36 uur in het ziekenhuis te liggen omdat hij helemaal niet at. Dat trok zo'n enorme wissel op me. Daarna heel veel gedoe gehad met de flesvoeding en nu eindelijk, na ruim 11 weken een soort van schema. Als ik het van te voren had geweten, had ik zeker nog een maand vakantie opgenomen om bij hem te blijven. Helaas kan ik dat achteraf ook niet meer regelen, omdat er voor mij iemand was ingehuurd die tot 3 april ofzo blijft (en dat nogal duur is).

Hier ook maar eens mijn bed in. Morgen weer op tijd op :D Welterusten nogmaals!

14. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Goedemorgen meiden!

Rolinka das nog best een flinke klus geweest in huis. Douchen met niks voor t raam is idd niet echt prettig voor een vrouw!
    Jouw kraamperiode was idd niet fijn als ik t zo lees. Het lijkt me ook wel erg als je kleintje opgenomen moet worden in het ziekenhuis. Mocht hij wel snel weer naar huis toe? Wij hebben ook de eerste 4 maanden ellende met voeding gehad. Hij bleef zijn voeding steeds terug geven en dit kon hij ook bijna 3uur na zijn voeding nog doen. Dus nutriton erdoor heen en dit hielp iets. Uiteindelijk op advies van cb overgestapt op friso comfort en ik had ineens een heel ander mannetje. Zat lekkerder in zijn vel en hij spuugde helemaal niet meer :) Achteraf gezien had ik eerder moeten vragen wat te doen. Ik denk dat hij niet tegrn nutrilon kan. Gelukkig hebben jullie nu wel je ritme gevonden, beter laat dan nooit toch??

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het komt nu steeds dichterbij.. over 2 weken ga ik trouwen!

16. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Spannend Zonnebloem, alles al geregeld?

@kibbeling, gelukkig hoefden we maar 2 nachtjes te blijven. Robin was enorm misselijk na de geboorte, daarom at hij niet. Ze hebben in totaal 3 keer zijn maagje gespoeld en toen bleek er een strengetje bloed in te zitten. Dat veroorzaakte de misselijkheid. Voeding blijft denk ik een probleem totdat hij vaste voeding mag. Hij heeft gewoon altijd hoinger, maar zijn maagje kan meer voeding dan ie nu al krijgt niet verwerken. Dat geeft ie gewoon terug.

Je bent als moeder soms zo onzeker en dan ga je maar af op alle adviezen die je krijgt, die meestal ook nog eens tegenstrijdig zijn. Ik heb in die korte periode geleerd om gewoon op mijn eigen gevoel af te gaan en dat werkt.

We zitten nu op een combinatie van voeding voor hongerige baby's, normale voeding een JBPM. Dat werkt voorlopig goed. Morgen naar het CB, eens zien wat hij weegt.

Waren bij jullie de problemen niet verdwenen toen Stijn overging naar vaste voeding?

17. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Zonnebloem spannend hoor!

Rolinka bij stijn waren eigenlijk de problemen weg bij de friso voeding. Hij rook ook altijd zuur uit zijn mondje en dat was ook ineens over. Achteraf denk je echr stom van mij dat ik niet errder heb veranderd, maar ja hij heeft t overleefd.
    Gelukkig maar 2 nachtjes, wel sneu dat hij meer wil eten dan zijn maagje aan kan. Heeft hij geen reflux dan? Daar dachten ze bij stijn eerst aan, maar water en sapjes bleven wel binnen.
    Gelukkig dat deze combi wel werkt voor je ukkie. En je mamagevoel is het beste waar je op af kan gaan.

18. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik vermoed ook nog steeds reflux, maar verborgen. Hij geeft nog steeds terug, ondanks dat ik de voeding verdik en alle andere maatregelen neem (rechtop zetten, bed gekanteld etc.). Morgen naar het CB en dan zwengel ik het nog eens aan.

Kan me overigens wel voorstellen dat je niet meteen aan het experimenteren geslagen bent met voeding. Zo'n kleintje kan nou eenmaal niet vertellen wat ie er allemaal van vind. En als ouder vertrouw je op alle (goedbedoelde) adviezen uit je omgeving, HA, ouders, CB etc.

Ja ach, het is en blijft een hongerlap. Dat gaat er wellicht nooit meer uit. Heeft ie dan van zijn vader. Die kan ook blijven eten. Dan hoop ik wel ook dat ie de spijsvertering van mijn man heeft, want ondanks alles wat ie eet is ie de laatste 10 jaar hooguit een kilotje zwaarder geworden, daar waar ik al aankom van het kijken naar een koekje :( Robin is heel beweeglijk, dus hij traint het er ook weer af :p Ik maak me er niet meer zoveel zorgen om. Als ie echt nog trek heeft, meng ik het restje voeding uit de fles (klontje of wat) nog met een beetje water. Soms is dat voldoende.

19. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

@flowergirl welkom en me man heeft ook in rotterdam zuid gewoont

de rest van de meiden die tobben en zieke kindjes hebben heel veel beterschap

pff sinds de kleine meid in het ziekenhuis heeft gelegen heeft ze nog geen 1 nacht helemaal door gebracht in dr eigen bed.is elke nacht aan het spoken.en als ik het goed zie komen er ook weer die rot tandjes aan en laten we hopen dat het daar aan ligt dat ze zo slecht slaap.want we zijn allemaal kapot hier het valt nu zo zwaar omdat we steeds klap op klap krijgen dus niet even bij kunnen komen.

maar over 14 dagen gaan we gelukkig een weekje weg naar een plaatsje in belgie me zusje loopt stage in ee bungalowpark en ze kan met flinke korting een huisje boeken en dat scheelt echt een hoop geld.

hier schijnt al heet de dag heerlijk de zon maar ooww als je naar buiten gaat wat is het toch koud ben er echt klaar mee.

20. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Oh Coon, balen zeg van je meisje! Hopen dat t idd aan de tandjes ligt en houd je idd maar voor dat jullie bijna lekker er even uitgaan.

Ik vond t wel lekker buiten vandaag, maar ik heb sinds minn zwangerschap helemaal geen last meer van kou, dus dat zal daar wel mee te maken hebben.

Hier een ziek mannetje. Vandaag zijn vaccinaties gehad en nu spuugde hij wat bloed. Het gaat hier echt nooit normaal... HAP gebeld, even aankijken hoe hij het de rest van de avond doet, anders moeten we langskomen. Pfff... Niet goed voor mijn moederhart. Ik ben al zo'n wrak de laatste dagen...

Deel Deze Pagina