Terug naar school lukt maar niet!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Fruitmoes, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    En daar baal ik dus enorm van.
    Ik heb me al sinds januari ingeschreven bij een gastouderbureau, maar het ziet er uit dat ik nooit op tijd een gastouder zal vinden voor een voltijdstudie begin september.
    Toen dacht ik aan een deeltijdstudie, maar daar krijg je dus geen studiefinanciering voor en zonder gaat dus echt niet.
    Daarna gedacht aan de digitale PABO, maar wil ik dit echt doen en wil ik dit de rest van mijn leven doen? Als ik deze studie afmaak, maar ik vind het werk toch niet leuk genoeg voor de rest van mijn leven en ik wil een nieuwe studie doen, dan wordt dat me ook zo goed als onmogelijk gemaakt, want je moet dan zo'n 7000 euro per jaar betalen aan instellingscollegegeld, in plaats van de 1670 collegegeld.
    Dus dan zit er niets anders op dan wachten tot mijn dochter ouder is, maar ik wil ter zijner tijd ook nog een tweede kindje en daar wil ik ook thuis voor blijven.
    Daar baal ik dus goed van, want zo word het wel heel erg onmogelijk!

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    En je ouders of schoonouders? Zouden zij niet tijdelijk willen oppassen in de tijd dat jij naar school gaat en nog geen gastouder hebt?

Ik ga in September ook weer fulltime studeren met 2 kids, maar ik heb dan wel de luxe dat mijn schoonouders op gaan passen.. Scheelt me giga veel geld!

Succes meid! Ik weet hoe frustrerend het kan zijn als je het graag wil maar het niet voorelkaar krijgt..

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    is het echt zo lastig om een gastouder te vinden?
    Op marktplaats staan een aantal (geregistreerde) gastouders die misschien via een ander buro werken?
    Waar woon je dat het zo lastig is? Zelfs hier, onder de rook van amsterdam kan je a la minute een gastouder krijgen...

groetjes

Debby

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  6. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Via marktplaats zou ik het sowieso niet doen .. (gevalletje Hofnarretje :S, ik krijg al de kriebels) gewoon bij professionele zoals Roodkapje,4kids, enz..
    Maar hier hetzelfde probleem !
    Ik volg nu al een studie SPW-4 Activiteitenbegeleiding en dit is een verkorte opleiding van anderhalfjaar .. ik hoef nog maar een halfjaar en dan hoop ik dat ik het haal! Ik wil heel graag hierna HBO gaan doen, maar ik zit ook na te denken aan een 2e.. dit soort keuzes zijn erg moeilijk.
    Ik zit ook aan een thuisstudie te denken , dit is misschien makkelijker te combineren?

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Kinderopvang? Of heb je de flexibiliteit van een gastouder nodig?

Ik ken iemand die 5 dagen kinderopvang heeft aangevraagd, terwijl ze van minder gebruik maakt. Maar hierdoor zijn wel alle dagen voor haar gereserveerd. Doordat ze niet zoveel inkomen hebben, betalen ze voor die 5 dagen helemaal niet zoveel geld. Je zou ernaar kunnen kijken. En met de leeftijd van 2 jaar vind ik persoonlijk een KDV veel geschikter dan een gastouder.

8. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Dag dames,

Ik zie dat hier gereageerd word. Ik heb ooit al eens een gastouder gehad in A'dam, maar dat viel me zo zwaar qua tijden en reizen dat ik dat liever niet heb. Bovendien ga ik dan met het ov naar school en ik zie mijzelf niet echt zitten in trein en metro in de vroege ochtend met een klein kind (heb het gedaan hoor, maar dat breekt je op een gegeve moment echt op) 4 jaar lang.
    Met mijn moeder heb ik geen contact, mijn vader is geen geschikt materiaal. Mijn schoonmoeder kan 1x in de week oppassen, dat kan dan ook, maar daarnaast gaat ze ook regelmatig op vakantie en dan zit ik daar mee. De KDV's hier zitten echt helemaal vol. Een gastouder in mijn woonplaats is inderdaad onmogelijk te vinden, ze zitten helemaal vol en vooral ook omdat ik een flexibel iemand zoek en van te voren niet kan vertellen wanneer ik een gastoude nodig ga hebben.
    Vrienden en kennissen die zouden willen oppassen hebben we ook al niet.
    @debby82, de gastouder die jij daar noemde is dus aangesloten bij mijn gastouderbureau dat aan het zoeken is en is dus niet geschikt vanwege het aantal dagen.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik weet niet of je ze al geprobeerd hebt, maar in Driemond zit een heel fijn kdv (hobbithoeve). Ze horen niet bij een grote organisatie maar zijn zelfstandig en onze oudste is daar zijn eerste jaar naartoe geweest. Het beviel super! Die afstand is op de fiets wel te doen vanaf Weesp.

(bij ons in de buurt waren de wachtlijsten te lang, en uiteindelijk heb ik de opvang bij hen pas geregeld toen hij al geboren was, dus nog 2 mnd voordat hij geplaatst moest worden. kreeg niet meteen alle dagen, maar dat hebben we nog wel een tijdje kunnen opvangen met een heel lieve oma.)

Niet geschoten is altijd mis; mocht je ze nog niet geprobeerd hebben, zou ik dat toch even doen!

10. Tim2009

Tim2009 Lid

7 jun 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is moeilijk he!
    Niet opgeven, blijf doorgaan en het gaat je lukken.

Deel Deze Pagina