gezellige moeders uit z.limburg

Discussion in 'De lounge' started by sara6200, Jan 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hahaha de wereld is klein ;)
    En Heerlen ook blijkbaar :)

2. Assie

Assie Actief lid

Jul 21, 2006
    172
    0
    0
    Coordinator Vastgoed
    Limburg
    Hi Hoopvol,

Henry, is dat die friture?

Als dat zo is dan komen we er inderdaad nooit. Ik maak als we frites eten
    meestal zelf. Ben wel een bij Henry geweest. Maar voelde me er niet op mijn gemak. Ik weet niet of je dat herkent? ahhah

Mijn oudste zoon is net 11 geworden en hij gaat nog niet in zijn eentje op pad dus lijkt me onwaarschijnlijk dat je hem kent.

Groetjes
    Assie

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zie het topic net pas... Ik woon in Hoensbroek! En om een keer af te spreken lijkt me heel leuk! ;)

Gr. Miranda

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Grappig! Ik heb ook in Hoensbroek gewoont en mijn schoonmoeder woont er nog!
    Zij woont op de dem, en jij?

5. Irene

Irene Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,034
    0
    0
    Dag meiden uit Zuid Limburg,

ff een vraagje, hoe is het wonen in Zuid Limburg. Mijn mannetje en ik zijn er heel wat keren voor een week-endje geweest en zijn er helemaal weg van. Maar vakantie is natuurlijk anders als ergens echt wonen dus we zijn benieuwd. We willen in de toekomst nl. graag verhuizen want hier in het midden van het land zijn we niet zo supergelukkig. We zijn ons nu aan het oriënteren. Dus graag reacties!

6. Assie

Assie Actief lid

Jul 21, 2006
    172
    0
    0
    Coordinator Vastgoed
    Limburg
    Hallo Irene,

Limburg is uiteraard heel mooi qua landschap. Daarbij ook nog eens errug gezellig. Wij houden van een lekker drankje en hapje. De welbekende bourgondische instelling.
    Het heeft een zachte taal. Daarbij is het makkelijk dat je in 5 min. in Duitsland of in België bent.
    Verder waan je je soms al een beetje in het buitenland als je richting
    Vaals rijdt. Je hebt er schitterende fiets- en wandelroutes. De hoofdstad van Limburg, Maastricht is een werkelijk prachtige oude stad. Als je wil gaan skiën kan dat bij ons ook in Landgraaf. Daar ligt Snowworld. Een hele lange indoor skibaan. Dus voor ieder wat wils.

Niet twijfelen..... welkom in Limboland.

Liefs
    Assie

7. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Hoi Irene

ik ben geboren en getogen in limboland, maar heb vanaf mn 19de inbrabant gewoond.

Toch begon t weer te kriebelen en ben ik terug gekomen. Het bevalt erg goed.

Er zijn wel wat verschillen vind ik, hier let mn meer op elkaar en qua mode enz vind ik toch dat t hier wat meer ingetogen is. Maar daar trek ik me zelf niet veel van aan en ik denk vele jonge mensen met mij niet.

Waar in limburg zit je te denken dan?

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Sweetangel -> ik woon zelf ook op de dem... Das wel heel toevallig ;) Klein wereldje is het toch!

Gr. Miranda

9. Irene

Irene Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,034
    0
    0
    missgroovy dat weet ik dus nog juist niet. Ik ben vaak bij Valkenburg geweest die kant op en die omgeving vind ik super. Maar wat is leuk dan, noem es wat leuke plaatsen. En zijn de huizen een beetje betaalbaar in Limburg, hier in het midden van het land zijn ze superduur!

10. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik kom zelf uit Gulpen en woon in Kerkrade (das vlakbij heerlen)

Hier zijn de huizen een stuk goedkoper! Wij hebben ons appartement te koop staan voor 75000, daar koop je in tilburg bv een garage box voor als je geluk hebt! Voor dit appartement zou je daar makkelijk 130000 kunnen vragen!

Ik vind dat dus echt een heel groot voordeel!

zelf vind ik dus echt t hele zuiden lekker om te wonen

11. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hallo meiden!

Ook ik kom uit Limburg! Uit Bunde gemeente Meerssen. Bekend misschien?

Heb een dochter (uit vorige relatie) die zaterdag 16 wordt en woon samen met me vriend. (die overigens uit Kerkrade komt)
    Samen zijn we bezig voor een 2e kindje.

Groetjes Marjo

12. hoopvol

hoopvol Lid

Jan 5, 2007
    71
    0
    0
    Irene, de mentaliteit hier in limburg is heel anders dan in het noorden (alles boven de rivieren om het maar zo te zeggen)
    Limburgers zijn een heel makkelijk volk, je kunt bij iedereen binnenlopen voor een kop koffie zonder van te voren een afspraak te maken. wel zijn limburgers minder direct dan in de rest van het land, wij proberen het wat milder te zeggen.

hier word vaker ook gezegt/gedacht; wat vandaag niet is, komt morgen wel, dus alles lekker op je gemak, in het noorden zijn de mensen vaak nogal gejaagd en gestresst, wat dus bij ons wat minder is door een andere denkwijze.

er zijn zoveel mooie dorpen en stadjes waar je kunt wonen, het is maar net wat je wilt, wil je lekker rustig wonen in een klein dorpje in de buurt van wandelgebieden (waar iedereen elkaar kent), of wil je liever in een groot dorp wonen (ieder op zichzelf) of wil je toch liever in een buitenwijk van een stad wonen of in het centrum van een grotere stad?

valkenburg is een toeristenstad, ik vind dat je limburg niet met valkenburg kunt vergelijken.

hier een link waar je eens kunt rondneuzen wat de huizen betreft;
    http://www.woonpleinlimburg.nl/?bid=598&zid=13

Assie; er zijn meerdere mensen die niet naar de friture komen om Henry, hij is heel makkelijk met praten, kan best wel druk zijn en iedere vrouw noemt hij schoonheid (hij bedoeld er verder helemaal niks mee) sommige vinden hem daardoor juist heel vervelend en anderen hebben hem daarom juist heel graag, dus het is heel persoonlijk.
    bij ons in de friture komen vaak kinderen van een jaar of 7-8 en die dan met 4 draagzakjes de deur uit gaan en vervolgens op hun fiets naar huis moeten (kan toch nooit goed gaan zoiets!), zelfs laatst met die storm moesten kinderen friet gaan halen van thuis uit :confused: ik snapte niet dat er mensen zijn die hun kind dan de deur uit laten gaan, ondanks de waarschuwingsberichten. dan zie ik liever dat hun moeder wat bezorgder is en haar zoon niet alleen de straat op laat gaan.

Share This Page