Dankjullie wel❤️ Ik heb het thuis al gezegd, En in mijn hart ook Graag ga ik nog naar de moskee om het daar ook te doen Om het zeg maar "officieel" te maken Mee doen met de ramadan doe ik al, dus aan het einde van de maand Zal de beloning daar op me wachten❤️
Mashallah gefeliciteerd welkom in de islam zuster Ik heb het bij bekeerlingen dag gedaan en ook officieel een akte gehad die kan je nodig hebben bij bv de hadj of als je gaat trouwen. Wij hadden die nodig voor de Marokkaanse consulaat Moge Allah jou belonen met het paradijs in sha Allah We hebben ook een leuk topic ramadan 2016 als je interesse hebt
Welke gezellige onderwerpen nog meer dames? Topic heet niet voor niets Gezellige moslima's. Leuke ideeën suikerfeest? Vakantieplannen? Leuke uitjes? Opleidingswensen?
Zusters, ik heb een vraag Als wanneer je de shahada in de moskee gaat afleggen, dan is het toch zo dat je ook alleen de arabische zin hoeft uit te spreken waarin je zegt dat allah voor jou de enigste is en profeet mohammed (vzmh) zijn dienaar en boodschapper is.. Want ik lees verschillende dingen, soms zie ik ook voorbij komen dat je een toets? Moet maken.. Maar dat is toch niet zo? Ik denk ik vraag het aan jullie Want soms zie ik door de bomen het bos niet meer en ik zou niet graag daar voor verrassingen komen te staan
Een toets? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Zou ook niet weten waar die toets voor zou moeten dienen. De shahada volstaat.
Prachtig TanteTrien, welkom zuster! Ik heb 7 jaar na mijn bekering nog "officieel" de shahada gezegd bij een Turkse moskee, i.v.m de bedevaart waarvoor je bewijs nodig hebt dat je moslim bent. In Nederland doen volgens mij alleen Turkse moskeeën dat die aangesloten zijn bij Diyanet. Van een toets nog nooit gehoord hoor... shahada alleen is voldoende.
Toen ik mijn shahada deed werd er wel gevraagd of ik wist wat de 5 zuilen in houden en de 6 zuilen van de imaan. Dit was geen toets trouwens gewoon een gesprek.
Dank jullie voor de reacties. De 5zuilen van de islam weet ik wel En de 6 van de imaan ook, dus mochten ze dat vragen dan gaat het goed komen☺️ Komende week ga ik lekker naar amsterdam toe ff shoppen voor een mooi gebedskleed, en voor mn partner ook gelijk een nieuwe halen😊😊 en mocht ik nog wat moois tegenkomen dan neem ik dat ook mee😇
Hier nog een geboren moslima. Alleen loop steeds achter en merk topics veels te laat op haha. Tante trien welkom in de islam lieve zuster❤ Als je vragen hebt of iets dergelijks mag je me altijd pben. Liefs🌷
Ahum het is hier inderdaad erg stil. Misschien wat drukker na de ramadan? Dan is onze andere topic niet meer actueel..
Dankjullie wel proudmommy en islah😊 Mocht er iets zijn dan zal ik zeker mijn vraag stellen aan jullie☺️ Hebben jullie al je zakaat gegeven? Wij hebben vandaag gedaan
Alhamdolillah wij hebben ook zakaat gegeven. Wie van jullie is al eens naar Mekka geweest. Mijn man heeft in 2011 de haj verricht Alhamdolillah. Mijn grootste wens is om naar Mekka te gaan. Het is alleen moeilijk financieel en heb kinderen die je nergens kan achter laten. Moge Allah het voor elke moslim vergemakkelijken om de hadj of umraa te verichten. Liefs
Wij hebben alhamdulillah in 2010 hajj verricht, ik had toen al mijn oudste dochter die net 1 was. Maar mijn schoonzus woont in Mekka en zij heeft die paar dagen toen opgepast, dus het was goed te doen. Met kinderen zou ik het absoluut niet doen. Ze vindt het heel stoer dat ze in de masjid an nabawi is geweest haha, al kan ze zich er natuurlijk niks meer van herinneren. Zakaatul fitr geven wij de laatste dagen van ramadan. Of bedoel je de gewone zakaah?
Machallah zij woont in Mekka❤ Dan is het wel makkelijk met oppas idd. Alleen maar tof dat ze het stoer vind ookal weet ze er niks meer van haha . Ze is er toch wel geweest haha. Ze bedoelt de gewone zakat denk ik .
Dat is ook echt mijn droom naar Mekka gaan in sha Allah Alleen met 4 kleine kids nog even geduld Wij willen in sha Allah als de kinderen de jongste jaar of 8 is de umrah doen als gezin en dan later samen de Hadj in sha Allah Ik weet dat umrah niet verplicht is maar lijkt mij zo mooi mijn kids dat mee te geven om daar toch als gezin te gaan de Hadj is net te zwaar denk ik met kids al zou de oudste dan 15 zo zijn We zien wel in sha Allah