Het maakt me niet uit. Maar vroeg gewoon meer af waarom. Bekeerling zegt in mijn ogen weinig over afkomst eigenlijk... Ik ken bekeerlingen van veel verschillende afkomsten. Zelfs Marokkaanse en Turkse bekeerlingen. Maar ook Surinaams, Moluks, Antilliaans, Eritrees enz. Mijn man kende ook een bekeerde Syrische broeder, die is een tijd terug overleden in de oorlog daar rahimahullah. Zometeen weer naar de moskee voor een lezing, inshaAllah. En wat waren/zijn jullie plannen voor vandaag?
Ja die zijn er zeker ook... Marokkaans zijn of Turks zijn wil niet persé betekenen dat ze ook moslim zijn.. er zijn genoeg in Marokko die joods zijn of christen zijn Veel plezier in de moskee.. Ik ga mij klaar maken voor ghusl (grote rituele wassing) dan kan ik terug mee bidde En vanaf morgen terug vasten in shaa Allah.. Dan verder quran lezen, Ik sta achter xs
Vandaag weer een goede daad verricht🙂 Het is een klein gebaar van ons maar een grote verblijdenis voor een ander, Had ons kleding kast weer uitgezocht en kleding wat wij niet meer dragen apart gelegd ook heb ik schoenen die nog helemaal goed waren en misschien 1of2 keer waren gedragen maar verder niet meer gedragen werden apart gelegd Alle kleding heb ik gewassen en gedroogd, de schoenen heb ik per paar apart in een zak gedaan, en dit hebben we gedoneerd aan een kledingbak van dorcas hulp Bij ons ruimt het op en een ander gaat er vast erg blij mee worden Ik ben blij om op deze manier ons medemens te kunnen helpen☺️
Welkom zuster bij de club. We zijn nu actief bezig in de ramadanclubje. Kom gezellig meekletsen al is de ramadan jammer genoeg bijna afgelopen. Liefs
Umm85, hoe is het weer bij jullie? Over paar weken ben ik daar ook. Ben er 2 jr niet geweest. Ik heb er zin in Islah, gaan jullie op vakantie? Tunesië? Hoe zit het met de rest? Gaan jullie ook op vakantie?
Nee, mijn man en oudste dochter zijn daar in mei al geweest. Insha Allah gaan we de volgende keer met z'n allen, maar dan voorgoed.
Vind het zo knap als mensen emigreren. Lijkt mij echt pittig, weet niet of ik het zou kunnen. Alhoewel, als ik er een huis en een goede baan heb...
Nog geen plannen maar bij ons gebeurd alles op het laatste nippertje En treuzelen/twijfelen heeeel veel haha In shaa Allah dit jaar de bedevaart verrichten (Hadj) Maar nog niets geregeld ofso
Ja vind het ook moeilijk lijken om dat we het hier gewend zijn.. maar zowiezo als je iets na laat omwille voor Allah is beter dan alles wat je hier hebt
Aameen. Ik ben al chronisch verkouden 7> jaar ongeveer. Om die reden wil ik in een mediterraan klimaat wonen maar belangrijkste reden voor emigratie is voor mij geloof. Al zou ik het wel erg fijn vinden om ooit niet meer verkouden te zijn. Wanneer ik daar op vakantie ben verdwijnt de verkoudheid direct en dat is me de afgelopen jaren in Nederland nog niet overkomen.