Gezellige Moslima`s

Discussion in 'Algemene clubs' started by Ongeduldig26, May 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Dan moet je wel snel zijn hoor, nog maar zo'n twee maanden en dan is de hajj al, zouden de meeste reizen niet al zijn volgeboekt?
    Ook moet je gevaccineerd worden en dit moet ook echt ruim van tevoren!
    Wij hadden de hajj 6 maanden van tevoren geboekt.

2. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Ja islah weet ik.. zeker met dat vaccineren toen we umra hadden gedaan konden we gewoon naar het tropisch instituut gaan en terplekke een vaccinatie krijgen

Vorig jaar toen we da hadj wilden doen zag ik dat het met afspraak was en lijsten waren vol! Maar toen was het al augustus

Wij hebben hier veel hajj organisatoren ..
    het is een kwestie van kiezen nu

Mijn man heeft gebeld met een Turkse organisator en die waren volboekt (de 2 pers kamer dan)

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n beetje overal de tweepersoonskamers volgeboekt zijn, die gaan nou eenmaal het snelste en daar zijn ook veel minder van.
    Twee maanden van tevoren boeken is ook heel kortdag natuurlijk.

4. oumYahya

Jah ik weet het, kan er niets aan doen dat ik een man heb die niet voort maakt haha..
    hij heeft telkens iemand nodig die hem een duwtje in de rug geeft.. (of een harde duw beter gezegd )

5. Islah

Islah Niet meer actief

Heb je hem er wel eens op aangesproken dat dit zijn verantwoordelijkheden zijn als echtgenoot zijnde? Lijkt me wel frustrerend.

6. oumYahya

Wat heeft dat met verantwoordelijkheid te maken eigenlijk?
    Hij neemt zijn verantwoordelijkheid alhamdulilah
    er zijn redenen waarom hij er zolang over doet om de hadj te regelen

7. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    oumYahya, wat goed! Lijkt mij zo'n mooie plek. Heb er vannacht SubhanAllah over gedroomd. In mijn drom ontmoette ik Abdul Rahman Al-Sudais. Maar voor ons zit het er voorlopig denk ik niet in. Ik zou niet weten waar ik de kinderen zou moeten laten. En dan nog, de jongste vind ik nog te jong om alleen te laten. En de middelste heeft een ziekte, waarbij een speciaal dieet en medicatie vereist zijn. Is voor ons als ouders al een hele klus, laat staan voor een ander. Maar Alhamdulilah, de intentie is er wel.

8. oumYahya

Hahah grappige droom..
    Het zijn gewoon gedachtes maar betwijfel het of het voor dit jaar zal zijn

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ok, dan zal ik "een man die niet voort maakt" verkeerd hebben begrepen. Maar islamitisch gezien moet een man gewoon zulke dingen regelen zonder dat z'n vrouw hem steeds een spreekwoordelijke schop onder z'n kont geeft.

Sassie, inshaAllah kunnen jullie snel aan jullie verplichting voldoen.
    Mijn dochter was net geen en net wel 1 toen ze bij mijn schoonzus in Mekka verbleef.

10. oumYahya

Alhamdulilah dat doet hij ook. Jij vat het gewoon verkeerd op of ik heb het verkeerd neergezet

Maar mannen hebben zeker ook aanmoedigingen en steun nodig in het regelen van zaken.
    Had het ooit eens gelezen of een sahabi of de profeet (salla allahu 3alayhi wa sallam) Allahu a3lam
    waarbij zijn vrouw hem aanmoedigde.
    Als ik het eens terug vind zal ik het plaatsen in shaa Allah als ik het niet vergeet

11. oumYahya

Wat zijn jullie vakantie plannen dames

12. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Wij gaan niet weg dit jaar. Zijn kortgeleden verhuisd.

13. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad

Hier precies hetzelfde waardoor we ook niet kunnen gaan (middelste ook ziek met sondevoeding en medicatie) helaas. Zou zooooo super graag willen. Heb wel mn man geadviseerd zonder mij te gaan maar dat wil hij niet.

InshaAllah komt t voor ons ook ❤️

14. oumYahya

In shaa Allah dames belangrijkste is dat de intentie er is..

Hooyo ben jij een bekeerling? Weet het niet meer..

Uw man kan toch niet alleen gaan? Hoe ga jij dan? Want je moet met een mahram gaan.

Is dat bij jullie in nl trouwens ook dat bekeerlingen gratis naar Mekka mogen?

15. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad

Mn man kan wel alleen gaan en we kunnen dan altijd later inshaAllah nog een keer met zn tweeen gaan. Je mag de hajj vaker dan 1x doen toch :)

Ja ik ben een bekeerling (terugkeerling 😉)

16. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Gaan 2 weken naar Marokko In Sha Allah.

17. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Ameen!
    Een ziek kind maakt het wel lastig.
    Ik zie dat jouw jongste even oud is al die van mij. Zij is van
    2 aug:)

18. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Ameen!
    Wat goed geregeld! Hoe was het om je dochtertje zo lang niet te zien?

19. Islah

Islah Niet meer actief

Zo lang was het niet hoor, 6 dagen. Daarom vond ik het best meevallen alhamdulillah. Ook omdat je erg druk bezig bent met de aanbiddingen. Maar dat ze bij m'n schoonzus was vond ik natuurlijk erg geruststellend.

Toen ik moest bevallen zag ik haar ruim een week niet. En dat vond ik eerlijk gezegd veel moeilijker haha.

20. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    ivm mijn zwangerschap blijven we hier. mijn man gaat volgende week alleen voor 2 weekjes naar Turkije naar zijn ouders.

Share This Page