Oké, was gewoon een vraagje. Wil zelf ook geen gebruik maken van de pil. En op de wijze dat ze deden in de tijd van profeet salla Allahu 'alayhi wa sallam, zou je niet willen zeker ? Coitus interreptus?is natuurlijk ook niet 100% betrouwbaar maar jah
Ik zal het vertalen voor je en in een pb sturen Nazli. Kort gezegd komt het er op neer dat het niet zozeer de sterilisatie op zich is, maar bewust het aantal kinderen willen beperken is, wat niet mag.
Salam aleikom lieve zusters. Sorry dat ik zolang niets van heb laten horen. Oum Yahya. Ik heb ook clomid geslikt. Het zorgt ervoor dat je eitje goed groeit. Je hebt risico op meerlingzwangerschap. ik heb het zelf ruim 6 maanden geslikt. Uiteindelijk ben ik 2 jaar later natuurlijk zwanger geraakt . Maar de gyneacoloog zei wel dat het je lichaam een beetje de goede richting opduwt. Moge Allah je een gezond en gezegend kindje schenken allahoma ameen.
Ah zo subhaan Allah En waarom ben je gestopt na die 6 maanden? Ik hb volgende maand afspraak bij de fertiliteit.. nooit gedacht er naartoe te gaan maar wil het gewoon een laten nakijken en ik hoop echt dat er niets is en ik gewoon moet wachten. Wil liever geen medicatie of behandeling.. ookal zijn wij nu 2 jr bezig Amien op je dua baarak Allahu fiek! 💋 moge Allah jouw kindjes beschermen en zegenen
Lieve Oum Yayha. De clomid hielp bij mij niet na de hoogste dosis. Dus heb toen ruim 7 maanden spuiten moeten zetten in mijn buik tot de ei goed gerijpt was en daarna moest ik een spuit zetten om het eitje te laten springen. Heb daarna ook een HSG gehad en laparascopie. Toen werd mijn menstruatie normaal en bleek mijn man zijn zaad heel slecht. Dus toen kreeg hij medicijnen. De arts zei toen dat het na 3 maanden het herstel van mijn man te zien zou zijn. Terwijl ik dus toch zwanger ben geraakt Alhamdolillah Ging er ook absoluut niet vanuit dat ik die maand zwanger zou kunnen zijn. Het heeft in totaal ruim 3 jaar geduurd voordat ik zwanger raakte tussen mijn zoon en 2e dochter. Het is toch wel goed om alles te controleren.
Maa shaa Allah , ja we gaan om alles te laten controleren. ben benieuwd.. Ik droom en fantaseer soms dat wanner ik Afspr heb met de fert. Dat ze tijdens de echo zeggen, mevrouw jij bent al zwanger .. Hahah leuke droom
Moge Allah jouw droom werkelijkheid laten worden allahoma ameen.💓💓💓💓 Je mag me altijd pben als je nog vragen hebt of als je hart wilt luchten. Liefs🌷
Mooie droom🙂 Succes bij de arts, hopelijk weetje snel wat er is en waarom het bij jullie nog niet wilt lukken wij zijn ook geweest Omdat het nu na 3jaar nog niet is gelukt 😔 Moet bloedprikken en mijn man moet zijn bijdrage inleveren en dan 15september weer terug komen dan gaan ze echo's maken En dan weten we hopelijk meer, en insha'allah komt het goed hier
Amien! Heb verder geen vragen .. mss nadat ik bij den arts ben geweest Oh Tante trien jij ook ? Ik zie dat je 2x zwanger bent geweest. Hebben ze niet na die 2e mk onderzoek gedaan? Ik ben 1x zwanger geweest sept vorig jaar Jij ook succes e´in shaa Allah krijg je goed nieuws.. laat je het ons weten?
Nee bij die eerste was ik zwanger geworden door de pil heen😱 Dit kindje was uiteraard meer dan welkom maar was wel erg schrikken, Helaas is dat een miskraam geworden, daarna zijn we niet meer verder gegaan om zwanger te worden En in 2013 wouden we toch graag zwanger worden, toen was ik gestopt met de pil en was het gelijk in de eerste ronde raak, dat is toen ook fout gegaan, maar we zochten er niks achter verder want ja, miskraam 'kan gebeuren' het is spijtig maar er is niks aan te doen.. Dus ja toen elke maand weer proberen en elke maand weer teleurstelling en nu dus 3jaar later nog steeds teleurstelling en ik vind dat we nu lang genoeg ons best hebben gedaan en sterk zijn gebleven want geloof me,er zijn veel erg veel tranen om gevallen en opgegeven moment wil je ook bijna niet meer, omdat je niet nog meer teleurstelling wilt je energie gaat ook op en dus nu mag het ziekenhuis verder kijken, of er misschien toch iets is wat niet goed is we wachten nog even af🙂
Ja ik begrijp je helemaal subhaan Allah bij mij is het beetje anders. Mijn kinderwens is eigenlijk sinds de mk .. dus eigenlijk waren we er sindsdien mee bezig. maaaar ik heb nooit de pil genomen en we hebben.het ook nooit tegengehouden om zwanger te worden. Toen dacht we ja het mag wel komen (in begin wou ik nog niet) maar dat doet er niet toe. Nu de kinderwens er wel is, vraag ik me af hoe het komt dat het zo lang duurt (dus ookal Was ik er de eerste jaar niet mee bezig, die tel ik gewoon ook mee aangezien we geen anticonceptie gebruikten)
En ja dat gevoel van het hoeft niet meer heb ik soms ook .. soms hoop ik heel hard erop en soms denk ik laat maar mss is het beter zo.. gewoon omdat het niet wil lukken.. maar dan denk ik , Allah heeft voor alles een reden, er zou zeker een goede reden voor zijn. Of we worden gewoon beproefd en in shaa Allah beloond voor onze geduld (zolang we geduldig zijn)
Het kan in ieder geval geen kwaad als je het laat onderzoeken Je kan het beter weten als er wel iets zou zijn dan dat je het niet weet, en je dus heel lang probeerd zonder resultaat
Moge Allah jullie verblijden met een (voldragen) zwangerschap als dat goed voor jullie is! Allahumma aameen.
Ik ken trouwens best wat vrouwen waarbij het bij de eerste langer duurde. Soms wel 2 jaar. Daarna ging het ineens sneller subhan Allah.
Assalaamu alaykoum dames hoe gaat het met jullie.. niet lang meer en het is offerfeest. Zijn jullie aan het voorbereiden? Hoe gaat het offeren bij jullie in NL?
alaikum selam zuster, wij gaan inshaAllah in Turkije en hier ook slachten. ik ben me niet aan het voorbereiden, want ik ga dit jaar niet op familiebezoek. ik ga als het doorgaat inshaAllah rond die datum bevallen. ik word ingeleid. maar voor wanneer weet ik niet.
Alhamdulilah ik ben zoooooooooo blij Ik heb gister mijn shahada in de moskee mogen uitspreken!! Het is zo bijzonder en dan je gevoel wat je krijgt nadat je je laatste woord heb uitgesproken Ik was zo erg zenuwachtig de hele dag( 18:00 was mijn shahada ) ik was helemaal misselijk geworden, door de zenuwen tegelijkertijd kon ik echt de hele dag alleen maar met 1 hele grote smile lopen Mijn handen waren zo klam geworden mijn hart sprong bijna uit me, van de zenuwen trilde mijn benen helemaal soms dacht ik echt dat ik ging vallen haha Maar toen was het eindelijk zover, we gingen naar de moskee mijn nichtje kwam ook want ook zei heeft haar shahada uitgesproken!! Daar aangekomen waren we allebei zo zenuwachtig en we konden alleen nog maar giechelen, toen werden we naar binnen geroepen Gelukkig werden we gelijk op ons gemak gesteld en hebben we eerst een leuk gesprek gehad over het geloof en waarom we het wouden en hebben ze van alles uitgelegd En toen kwam de vraag: zijn jullie er klaar voor!! Ja natuurlijk waren we er klaar voor Als eerst mocht ik mijn shahada opzeggen, de imam deed de shahada woord voor woord uitspreken en wij hoefde hem alleen na te zeggen, nadat ik klaar was voelde ik me leeg heel leeg, mijn hele lichaam werd koud en er kwam een golf van rust over me heen, dit duurde niet lang misschien een paar seconde maar het waren de mooiste secondes die er bestaan, gelijk daarna werd mijn lichaam weer warm en voelde veel geluk en veel heel veel liefde, het voelde alsof ik opnieuw was geboren echt waar! Oh wauw als ik steeds weer denk aan dat moment moet ik bijna huilen En toen was mijn nichtje aan de beurt ik kon echt alleen maar naar haar kijken en alles wat ik voelde was liefde liefde liefde en tegelijkertijd was ik zo onwijs trots op haar Echt waar kon ik de dag van gister maar voor altijd opnieuw doen waar ik wil en wanneer ik wil En toen was het gedaan, we waren binnengetreden in de islam en ontvangen in de armen van Allah swt❤️ We hebben nog een tijdje verder gesproken met de imam en nog een aantal mensen van de moskee, toen gingen we ook ons getuigschriften ondertekenen en kregen we nog een boek, en wat andere boekjes en een dvd, over het geloof de Qoran en de islam En daarna zijn we weer naar buiten gegaan en dat was het eigenlijk wel☺️
Wauw tante trien ! Maa shaa Allah krijg er zelf rillingen van haha voel uw zenuwen door uw tekst ! En welkom ! Je bent ook in een hele mooie periode bekeerd.. de eerste 10 dagen van dulhidja (islamitische maand) zijn de beste dagen die er zijn 💋💋💋 blij te lezen dat jij je helemaal goed voelt en dat jij er zelf voor hebt gekozen alhamdulilah! Moge Allah jullie beschermen tegen al het slechte ❤