Gezellige moslima's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door LolaBloem, 15 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Bij mijn eerste was het pas afschuwelijk, daar moet ik wel eerlijk over zijn. Vergeleken met de eerste zwangerschap valt dit reuze mee. Maar ik raak toch echt op hiervan. Als mijn man kookt (want dat doe ik nu echt niet meer) dan moet ik in een andere ruimte zitten omdat de geur mij zo misselijk maakt. Ook als hij iets koopt van buiten en thuis eet, ughh die geur.. Soms denk ik waarom ben ik er weer aan begonnen. Natuurlijk ga ik hierna volop genieten. Kan echt niet wachten. Ik hoop voor jou dat bij de volgende zwangerschap alles beter binnen zal blijven. Het verschilt ook enorm van zwangerschap tot zwangerschap. Dus ghair inshallah. Ik ben het vergeten misschien heb je het al gezegd maar is er een wens voor nog een kindje?

2. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Hopelijk gaat het snel beter met je en kan je gaan genieten!
    Ja mijn man en ik zijn dan afgelopen jaar ons kindje verloren het hartje was gestopt met 12wk maar de wens is groot om een levend en gezond kindje op de wereld te zetten we hebben nu nog geen kinderen dus elke maand hopen we weer dat er een wonder gaande is, misschien deze maand wel, je weet het maar nooit het is meer dan heel erg welkom :)

3. LolaBloem

Alles bi idni lah.. Ik hoop dat jullie snel gezegend worden met een lief wondertje. Wat zal het extra zwaar voor jullie zijn geweest met het verlies.. Hebben jullie al iets van kruiden geprobeerd? Ik weet daar niet veel van maar vele zeggen dat er iets bestaat om vruchtbaarder te zijn ofso weet niet of het klopt.

En Rukya zou ook helpen.. Doe gewoon sebab en alles is in de handen van Allah.

4. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

We hebben nog niks aan kruiden geprobeerd ik weet ook niet of ik kruiden echt moet geloven ik vertrouw op Allah hij zal ons een kindje sturen wanneer de tijd daar is wanneer hij een kindje voor ons heeft en klaar is om heengezonden te worden dan zal dat kindje bij ons in ons leven komen tot die tijd doen we wat we ervoor moeten doen en veel dua’s en elke dag weer dankbaar zijn voor wat we hebben en elke maand weer sabr hebben en zien of Allah een kindje naar ons gezonden heeft

5. LolaBloem

Met zo een insteek komen jullie er wel. Heel mooi om te zien hoe je ermee omgaat en hoeveel kracht je hebt. Hoe jong ben je al ik vragen mag?

6. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Dankjewel:) ik ben 25 mijn man is ouder hij is 32
    Veel mensen zeggen ja je bent nog jong je heb nog de tijd en dat is ook zo IK ben nog jong ja maar mijn man is ouder en die tijd tikt dus gewoon flink door, daarbij komende dat we nu ondertussen 5 jaar proberen en in die 5 jaar 2 kindjes zijn verloren en nog 2 jaar eerder ook nog een kindje zijn verloren, en toen dus tijdje aan de pil gegaan omdat we toen dus nog jong waren zonder “haast” dus ja het is jammer andere mensen zouden het vast goed bedoelen maar soms komen dingen niet goed binnen:(

7. LolaBloem

Ja ik snap het van beide kanten wel. Wil je wel even gerust stellen.. De leeftijd van de man doet er niet toe of hij vruchtbaar is of niet. Althans, bij vrouwen is bekend dat de vruchtbaarheid rond de 30-35 afneemt. Maar bij de mannen is dit veel later. Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken om jou mans leeftijd. Heb je al met je huisarts hierover gesproken? Misschien toch handig voor een doorverwijzing om te kijken wat er precies is. Sommige vrouwen hebben gewoon heel lang nodig om te ontpillen. Ik denk dat je huisarts daar meer over kan vertellen want heb er absoluut geen verstand van.

Mijn oudere zus van pas 30 is ook jaren bezig met zwanger worden wat niet op de natuurlijke weg lukt. Zij hebben ook een traject gevolgd waarbij het eens raak was, helaas was het toch slecht afgelopen wegens vroeggeboorte, maar het lukt dus wel om zwanger te kunnen worden op een andere weg. Zoals ik zei wij dienen sebab te doen en alles gebeurd bi idni lah.

Wat misschien ook zal helpen voor jullie is om de omgeving niet in te lichten over jullie kinderwens, zodat er niet veel naar gevraagd word. Zo blijf je ermee geconfronteerd worden. Het is maar een tip, je moet uiteraard zelf kiezen in hoeverre je je familie erbij wil betrekken. Anderzijds is ook wel fijn als ze het weten omdat ze ook kunnen supporten. Beetje dubbel, best lastig.

8. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Het is fijn te weten dat het bij mannen minder snel achteruit gaat, maarja willen natuurlijk ook niet dat het pas op latere leeftijd komt, de familie houden we niet op de hoogte ze wisten alleen dat er een zwangerschap was en dat de baby niet meer levensvatbaar was we zijn in 2016/2017 in het ziekenhuis geweest voor bepaalde onderzoeken en een hsg en daar kwam allemaal niks uit, hopelijk is het voor je zus snel raak en mogen ze ook een kindje verwelkomen!!

9. LolaBloem

Alhamdullilah dat de tests goeie resultaten opleverden. Heb je ook gecheckt op PCOS? Dat komt bij veel vrouwen op jonge leeftijd voor had ik van mijn ha begrepen. Ghayr inshallah endankjewel voor ieder moslim inshallah

10. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Ja we waren heel bij te horen dat alle tests goed waren had toen ook een echo gehad van mn eierstokken en er waren geen afwijkingen te zien dus pcos is ook uitgesloten en hsg om te kijken of alles netjes open was en dat was ook het geval dus er is geen medische oorzaak dat het lang op zich laat wachten we hebben voor nu gewoon geen ‘geluk’ gehad nog

11. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    A’salamoe Alaykoum dames, ik kwam dit groepje tegen en dacht wilde toch reageren op Lotte.

Wat naar dat je je kindje hebt moeten verliezen en alles is inderdaad in de handen van Allaah. Ik las dat je wel naar de huisarts bent geweest en alles hebt na gecheckt dat is zeker goed!!

Heb je het ook islamitische na gecheckt, in verband met roqya? Want vele zusters die ik ken hebben dit ook meegemaakt en na een paar behandelingen van roqya, heeft het toch wel geholpen. Soms ligt het probleem heel wat anders dan gedacht en roqya dient men sowieso te doen, het is goed voor jezelf!!

Daarnaast heb je zo een meisje die natuurlijke kruiden verkoopt om het zwangerschap te verhelpen. Over haar heb ik super veel positieve verhalen over gehoord, ik ken zelf ook meiden die bij haar zijn geweest en zwanger zijn geraakt. Soms kan het zo zijn dat de baarmoeder koud is en daar kan jij vrij weinig wat aan doen of natuurlijk wat heel anders Allaho A3lem. Zij heet op FB: Yasmine Misri, je kan ook eventueel je vragen bij haar stellen, je hoeft niet gelijk een beslissing te nemen of wat hij haar te kopen.

Natuurlijk ligt alles in de handen van Allaah, maar wij dienen zeker sabab te doen. We kunnen niet zomaar stil zitten en toekijken, vergeet niet veel qiyaam layl te bidden en communiceer veel met Allaah en uiteindelijk komt het van Allaah.

Moge Allaah jouw en je man veel geduld geven en jullie bijstaan.

LolaBloem vindt dit leuk.
  12. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

#52 aYh4L8, 1 feb 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2018
    Alaykum Selaam leuk dat je dit topic ben tegen gekomen, dankjewel voor je berichtje we doen wat we kunnen maar sabr is belangrijkste en soms duurd het lang maar uiteindelijk is het het waard het ligt allemaal in de handen van Allah subhan wa’ta ala en we vertrouwen erop dat hij op een dag een kindje aan ons zal toevertrouwen ik zal me toch eens gaan inlezen op die kruiden en daaruit verder kijken of we het wel of niet gaan overwegen

Update 13:00— ik heb die mevrouw van de kruiden een berichtje gestuurd voor verdere informatie

Marbloempje vindt dit leuk.
  13. LolaBloem

Ghayr inashallah @Lotte

@Marbloempje welkom in de groep! En gegeliciteerd met je zwangerschap. Hoe verloopt het tot nu toe? Hoe gaan de voorbereidingen en heb je nog meer kindjes?

14. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Moge Allaah het voor jullie vergemakkelijken en jullie bijstaan. In shaa Allaah zal Allaah jullie verblijden met een kind, geduld loont zeker.

Super! Informatie kan geen kwaad.

15. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

Dank je wel! Momenteel gaat het wel wat beter. Ik had hele lage ijzer, dat zelfs ging leiden naar flauwvallen. Onlangs een infuus gehad en voel best wel een groot verschil, soms op z’n momenten voel ik het lichtjes maar dat is ook weinig!

Nee, dit is mijn eerste zwangerschap.

Hoe gaat het bij jou?

16. LolaBloem

Oei!! Eet je veel ijzerrijke voeding? Zoals linzen enz? Ik herken het wel ben ook iemand met hele lage ijzer. Hoe gaat het nu met je?

Bij mij gaat het wat beter dan eerst alhamdullilah shukran

17. Lightblue

Lightblue Bekend lid

5 mei 2017
    894
    669
    93
    Vrouw
    Salaam alaykoem dames

Had dit groepje nog niet eerder gevonden, maar leuk!

@Lotte, ben echt benieuwd of je de kruiden gaat proberen, het schijnt idd een goede sebab te zijn voor een zwangerschap. Moge Allaah je een kindjes schenken ameen

LolaBloem vindt dit leuk.
  18. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

Mijn eetlust is ook heel erg veranderd, waardoor ik bepaalde dingen niet kan eten. Ik drink wel linzen soep, harira, groente soep en eet ook groene groentes en spinazie/noten. Gezonde shakes drink ik ook, alsnog laag. Ik stond er zelf ook versteld van, ik heb nu ook dat drankje Floradix gehaald. Schijnt goed te zijn voor ijzer, dus dat even aankijken!

Alhamdoulilah dat is wel fijn.

19. LolaBloem

@Lightblue heeey gezellig dat je erbij komt! Je bent ook zwanger gefeliciteerd! Hoe gaat het met de zwangerschap? En is het je eerste?

@Marbloempje ghayr inshallah zal je verandering zien. Lage ijzer is echt geen pretje :(

Marbloempje en Lightblue vinden dit leuk.
  20. qwsr

qwsr Actief lid

20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Asalaamou aleikom wa rahmatoullah, mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben trotse mama van een dochtertje van 13 maanden en nu in verwachting 13 weken van een tweeling alhamdoullilaah !

Lightblue en LolaBloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina