Ik hoorde gister en net op het nieuws dat er een oudere vrouw dood is gevonden. Ze heeft 10 jaar in haar woning gelegen zonder dat iemand haar miste. De vrouw had geen familie meer. Zo triest
zeker triest.. Maar toch vind ik t vreemd... Ik bedoel hoe zit dat met evt huur en andere rekeningen.... Ooit komt er wel eens iemand bij je op de stoep...
Daar hadden wij het hier ook over maar alles zal via automatisch incasso zijn gegaan en tja uitkering kwam natuurlijk ook gewoon binnen . Maar dan nog vind ik het raar dat de postbode niet merkt dat er zoveel post ligt of de buren haar niet missen . Vreselijk dat iemand zo eenzaam kan zijn dat niemand haar mist in 10 jaar tijd .
Heel luguber Is hier vlakbij brrrr Toch vind ik het heel raar dat iemand niet opgemerkt word, tegenwoordig is iedereen zo druk met zichzelf, eerlijk is eerlijk, als ik de buurvrouw een tijd niet zie, dan sta je er eigelijk niet bij stil dat er iets gebeurd kan zijn
De buren dachten dat de vrouw bij haar dochter was gaan wonen. Vandaar dat ze haar niet misten. Geen idee wat ik gedaan zou hebben.
Hmm... Dit is het voorbeeld van de vereenzaming van ouderen in Nederland. Ik vond het al vreselijk dat ik mijn oma pas heb gevonden toen ze al 24 uur was overleden ('s ochtends haar nog aan telefoon gehad, waarschijnlijk is ze niet lang daarna overleden). Toen voelde ik mezelf al ontzettend schuldig. Hoe voel je je als kinderen als dit je moeder is? Vreselijk hoor.
Ik hoorde het net op het nieuws. Toch raar. Ze heeft schijnbaar een dochter maar niemand die haar heeft gemist. 10 jaar is héél lang hoor!
Dit stond in het artikel: "Agenten zagen dat in de woning aan de Jan Porcellisstraat een stapel ongeopende post lag. Daarbij maakte de woning een 'desolate' indruk, aldus de politie. Daarop gingen de agenten de woning in en troffen ze het lichaam aan." Als bij mij 10 jaar lang de post op de mat zou vallen en niemand zou het oprapen zou mijn hele gang vol liggen volgens mij Vind het ook een raar verhaal. Hoe verschrikkelijk eenzaam moet je zijn als helemaal niemand je mist in 10 jaar.
Maar waarom heeft die dochter haar niet gemist dan, als ik 10 jaar lang niks van mijn moeder zou horen zou ik dat erg vreemd vinden . En dan de buren we dachten dat ze bij haar dochter was gaan wonen, en dan neemt ze zeker niks mee en blijft het huis 10 jaar lang leeg staan. Ik vind het echt erg. En weten jullie wara ik direct aan moest denken het topic over vrijwilligers werk in de bijstand dan hoeven oude mensen niet zo eenzaam te worden dat ze 10 jaar lang niet gemist worden. @roxyroxx, bah dat zijn nare dingen kan me voorstellen dta je je daar rot onder voelt.
ik maak me al zorgen als ik mijn buurvrouw 3 dagen niet zie ook op leeftijd maar gelukkig pakt ze elke 3 dagen zoiezo de auto naar haar familie toe mar mocht ze dat niet doen zou ik toch wel ff aan de aan de deur gaan. maar ik moet heel eerlijk zeggen als mijn moeder 10 jaar dood in haar huis zou liggen dan zou ik haar ook niet vinden ik heb er geen contact meer mee. dan heeft zij nog mazzel met nog 2 kinderen.
Misschien was het wel een enorm kreng en was iedereen zo blij dat ze eindelijk rust hadden dat ze niet doorhadden dat ze misschien wel dood was?? Maar inderdaad heel triest. Ik hoor en zie mn buurman ook niet vaak maar na een half jaartje zou ik het toch wel opmerken. (Is trouwens een jonge vent van een jaar of 30 compleet op zichzelf)
Ik vind het een heel luguber verhaal. Het ergste is toch wel dat die vrouw 10 jaar lang door helemaal niemand gemist is, triest. Maar wat betreft rekeningen/huur en dergelijke vind ik het ook heel vreemd. Je moet toch ieder jaar meterstanden en belastingaangifte doorgeven.
Dit is wel zo ontzettend triest, jeetje! In 10 jaar zou je het toch moeten merken? Zeker als je leest dat de onderbuurman verteld dat hij haar bij het omwisselen van de guldens heeft gesproken en dat ze die dag ervoor hard was gevallen op straat. Help je dan zo'n mensje niet? Even vragen of het lukt met de boodschappen? Bovendien zou ze dan nu al 84 jaar oude vrouw telkens de trap in haar woning op en af moeten. Verschrikkelijk sneu! In principe als je geen meterstanden doorgeeft dan wordt het geschat. en belastingaangifte hoeft niet iedereen te doen, alleen als je daarvoor een brief krijgt. Maar ook als je geen aangifte doet dan wordt je aangifte geschat. Dus in principe kan alles een hele tijd doorgaan..
Nou ik had had het er met mijn man over, wb de meterstanden. Die moeten eens in de 3 jaar worden opgenomen. Maar bij appartementen, en helemaal de wat oudere,kan het goed zijn dat de meter in de gezamenlijke hal hangt. Of buiten de deur. En ze zal wel iets gebruiken, een koelkast die aanstaat, een kachel die aanslaat etc. Maar dan nog... 10 jaar?! Hebben mensen dan geen idee wie hun buren zijn? Als een huis 10 jaar niet bewoond wordt, dan zou ik écht even contact met de woningbouw opnemen.
Erg vreemd/triest verhaal! Ook wij zijn erg op ons zelf en zien onze buren alleen met gedag zeggen bij de deur, maar als ik haar (oudere vrouw) een tijdje niet zie, ga ik toch even aanbellen, dit heb ik al een keer eerder gedaan en ze kon het enorm waarderen dat er mensen zijn die op haar 'letten'. Reden dat ik haar een tijd niet had gezien, was omdat een familielid heel ziek was en daar heeft ze een tijdje gelogeerd. Vind het enorm raar dat niemand dit opgemerkt heeft, idd 10 jaar is HEEL lang! Je ziet het huis toch steeds meer achteruit gaan ook ramen worden vies etc.) Ik snap het gewoon echt niet...