hallo allemaal Ik heb even een vraagje .. hoeveel ben je ongeveer kwijt per maand aan n kindje? .. kwil dolgraag een kind,maar ben bang dat we het niet redden qua financien.. We wonen allebei nog thuis,en hebben geen vaste baan. Zou ik dit redden..? mensen reageren gelijk als ik het vertel ( dat k zwanger wil worden ) dat kan je niet aan qua geld,en dit en dat..? Klopt dit.. Graag hoor ik van jullie ! Liefs, Angeline
hallo, wat ik even zeggen wil wees verstandig en begin er dan nog neit aan.... je hebt allebei geen vaste baan dus ook geen vast inkomen met zekerheid... en wonen nog niet samen... dus raad je aan wacht eerst tot een huis als je bewust zwanger wilt worden... hebbie veel meer privicie enz... maar een kleine is inderdaad duur ga maar uit van luiers kosten ong 10 euro melk gemiddeld 7 euro potjes gemiddeld 15 potjes (latere leeftijd) ong 12 euro en dan kotm de rest erbij billendoekjes, kleding, wasjes, flessen, verzoringsproducten, babykamer,badje,kinderwagen enz en ga maar door ik raad je aan nog even te wachten.. als k vragen mag waarom willen jullie eignelijk een kind? het lijkt allemaal leuk is het ook... maar ook zwaar en zal dat niet doen zoalng je geen eigen huis hebt en vast inkomen... ik mag neiit zeuren ben zelf 18 jaar ook... maar wij hadden er niet bewust voor gekozen voor nu een tweede wel maar mijn vriend heeft vast cntract en we hebben verder huis enz... dus ja... ik raad het je in ieder geval nog even af kleine is onwijs duur... groetjes natasja
ja haha kan ook... maar als dat niet gaat dan is er geen andere keus... bij mij helaas na 6 weken heb ik de moed opgegeven... dus dacht zet het er maar bij
Haha oke hoeveel ben jij nu kwijt aan flesvoeding per maand? Die 7 euro lijkt mij toch niet per maand?
je hebt geen woonruimte, geen vaste baan en je wilt een kindje? Zorg eerst dat je eigen leven op poten is, dan kun je pas aan een kindje gaan denken! Een kind is een vreselijk grote verantwoordelijkheid, daar moet je stevig voor in je schoenen staan en tot op zeker hoogte toch vastigheid kunnen bieden.
haha.. Blond; das altijd een goed excuus! Maar, ben het wel met mamavanshawn eens, begin aub pas met kinderen als je eigen leven op rolletjes loopt..
Ik kan best begrijpen dat jij/jullie het graag willen, maar er komen heel veel dingen bij kijken en dan ook zeker de finaciën. Je geeft zelf al aan dat jullie geen vaste baan hebben, dat is voor jullie zelf niet verstandig, laat staan voor de kleine. Ook als je nog thuis woont, het is voor jullie beiden niet leuk om een kind gescheiden op te voeden. Tenzij dat je bij elkaars ouders in gaan wonen maar alsnog is dat niet verstandig. Je kan beter even wachten totdat je een stabielere werk/huis/toekomst heb. Dat is voor jullie én voor de kleine ook veel fijner. Ik dacht ook borstvoeding te gaan geven want dat scheelde veel geld, maar na 2,5 week kon ik geen bv meer geven. Dus dat is ook nog maar de vraag of dat kan..
je hebt gemiddeld per week 1pot flesvoeding nodig a 10euro dus 40euro per maand, anderhalf pak luiers per week dus kom je op zo'n 50 euro uit als je goedkope luiers hebt, dan nog billendoekjes, billencreme... en de aanschaf van de grote spullen.... je zal ook wel kleertjes willen kopen mjaar zoals de meesten al zeggen: zorg ajb eerst dat je samenwoont oid, (vast) werk hebt... ik ben ook jong, ik had 4jaar terug ook al moeder kunnen zijn dan had het bij mij ook vast anders gelopen, maar ik ben blij dat iki vast werk heb, en een vast inkomen want een beetje stabieliteit is heel belangrijk! als je voor kinderen wilt gaan moet je dat niet laten, maar denk er goed over na!
ik wilde ok al erg jong kinderen maar juist omdat we nog niet samenwoonde besloten we het niet te doen en te wachten tot dit wel zo was. in november 2005 kregen we de sleutel en in december 2005 stopte ik met de pil. we werkten fulltime bijde en wisten dat we het zouden redde. uiteindelijk in september 2007 ben ik moeder geworden van een prachtdochter en wilde thuis blijfmoeder worden. financieel hebben we het krab en daarom besloten vanaf 16 januari 4 halve dagen te gaan werken. het geld wat ik verdien is niet veel maar zo hebben we wel wat financiele ruimte en dat heb je echt nodig hoor. een kindje kost gemiddeld per maand luiers 40,- voeding 40,- (borstvoeding is gratis) kleding 50,- verzorgingsproducten 15,- per maand speentjes/flesjes 10,- pm daarnaast als ze een maand of 4 zijn komt er nog potjes eten bij is minimaal 14 euro per week (fruit en groente) of je maakt het zelf. dan de babyuitzet. ik heb alles nieuw en was rond de 4000 euro kwijt maar op mk plaats zou je eventueel voor 500 euro al een kamertje, box en wagen kunnen hebben het is dus vrij duur en erg belangrijk dus dat je een vast inkomen hebt en minimaal onderdak
Ik sluit me helemaal aan bij de anderen... Zorg eerst dat je samenwoont, en dat minstens 1 van jullie een vaste baan heeft om zo tenminste iets van vastigheid te hebben! Een kindje kost toch geld en is een grote verantwoordelijkheid! Snap het best, lijkt ook helemaal geweldig een baby, maar denk er goed over na...!
Ik ben per maand ongeveer 80 euro kwijt aan luiers en voeding denk ik.. Maar ik heb dan wel luiers van het merk Pampers, luiers van een huismerk zijn meestal wel goedkoper. Dan komen er natuurlijk nog alle andere kosten en ik heb echt geen idee hoeveel alles gekost heeft!
Hallo, Mijn vriend is over een half jaar klaar met zijn opleiding, en heeft dan dus vast wek & vast inkomen . wel hebben we nu al samen een inkomen van rond de 600euro permaand, ik heb een bijbaan & hij ook. Liefs,
Hee.. 600 euro is echt niet genoeg hoor, dat zeg ik je nu alvast. Huur, verzekering, boodschappen, gas+licht+water, ... Dan zit je al ruim over die 600 euro heen. Vergeet niet dat je behalve elke maand luiers en voeding ook moet rekening houden met een babykamer, een kinderwagen en eventueel maxicosi, kleertjes, spullen voor het bedje, enzovoort, enzovoort... Het is verstandig om wat spaargeld achter de hand te hebben want als bijvoorbeeld je wasmachine opeens stukgaat tsja... Wat dan? xx
Tja, angel wat heb ik nog toe te voegen. Ik geloof dat alles al wel is gezegd. En jullie verdienen samen al 600 euro schrijf je, dit is echt zo weg hoor. Denk idd aan je woning, je boodschappen, gas en electra, ziektekostenverzekering, als ik alleen deze 4 dingen bijelkaar tel kom ik al een heeeeeel stuk boven die 600 euro uit . En ja bv is gratis, maar wie zegt dat dat gaat lukken. En die 600 euro is incl bijbaantjes, maar heb jij daar nog tijd voor wanneer je een kleintje hebt? Wie let er in de tussentijd op je baby? Nou, in ieder geval heel veel succes met je keuze, ik hoop dat je goed nadenkt en een verstandige keus maakt. Groetjes Bolbuikje.
600euro? hmmm ik ben aan vaste lasten alleen al bijna het dubbele kwijt, maar dan hebben we ook een auto.... inderdaad, hoe wil je het gaan doen dalijk met werken? hoe zie je je toekomst? het is echt niet zo dat ik zeg: doemaar niet, en zo... maar ik vind wel dat je even wat beter moet na denken... 600euro is echt niets per maand.... dat is op voor je er erg in hebt! ik ben trouwens voor de kamertjes, ed 3000euro kwijt geweest... maar ik heb ook alles dubbel nodig ivm werk. Groetjes
4000 is echt absurd veel hoor. Ik heb voor 50 euro echt een goede kinderkamer op de kop getikt via marktplaats, comode, hangding boven de comode, grote kast met planken en laden, en een bedje. Allemaal van massief grenen. Schuren en mooi roomwit maken met donker gebeitst hout. Komt er prachtig uit te zien. En vergeet niet dat je misschien veel babyspullen van de familie krijgt Neemt niet weg dat het alsnog duur is... 600 euro red je niet. Ik ben al 600 euro aan mn auto kwijt elke maand. Dan komt er nog hypotheek bij, licht, water electriciteit. Heb nog 4 katten die moeten eten, dan moet ik zelf nog eten etc etc. We hebben gelukkig een modaal inkomen met zn 2, anders redde we het echt niet... We wilde al eerder een kindje, maar pas gedaan nu we alles op orde hebben. Huis, 2 autos, allebij een vaste baan en geld op de spaarrekening.
bij die 4000 euro zat een kinderwagen, maxi cosi en box bij. alleen de kinderwagen koste me al bijna 700 euro en dan de maxi cosi met voetenzak 179 euro als jij 600 euro per maand hebt moet je zeker even wachten hoor. 600 euro is niks als je een kindje hebt ook al zou je thuis blijven wonen. het lijkt mijn dat je op je eigen wilt gaan en dan hebje zowiezo meer geld nodig ook al heb je geen kindje. huur voor een flatje is al z'n 250 euro minimaal en dan nog gas/water/licht 125 per maand, dan moet je nog eten nou toch wel minimaal al je heel zuinig doet en nog geen kindje hebt 50 euro per week en met kind toch al snel 70 euro per week. je hebt dan nog geen verzekering van ziektekosten die je zelf moet betalen als je 18 bent namelijk z'n 100 euro per persoon. dus meid 600 euro is een lagertje en zeker niet genoeg om op je eigen te kunnen mag staan een kindje op te voeden