Hoe zit het met seks na een keizersnee? Het is nu precies 3 weken geleden dat ons zoontje is geboren en de zin naar seks is er weer. Mijn wond is al goed geheeld en heb er eig weinig last van gehad. Vloeien deed ik na een paar dagen al niet meer zo erg. Nu, deze week draag ik slechts een inlegkruisje waar dan een beetje bloed nog in zit, maar niet veel. Soms is het bruin maar soms ook nog rood. Ik lees overal dat t vloeien gestopt moet zijn. Bedoelen ze hiermee helemaal of als je een kraamverband vol hebt?
Denk wel dat je even moet wachten tot het helemaal gestopt is. Infectie gevaar is dan toch aanwezig want je wond is nog niet geheeld. Maar je zou wel op andere manieren sex kunnen hebben zonder penetratie
Ik heb wel gewacht tot het vloeien echt helemaal gestopt was. Dat was na mijn keizersnee met ongeveer twee weken. Verder nergens last van gehad.
Ik heb gewacht tot het helemaal over was en ik zeker 3 dagen niet meer vloeide. Heeft 9 weken geduurd, daarna alle "schade" ingehaald. Buitenom dat er infectiegevaar bestaat zijn wij sowieso niet zo van het rode of bruine zee-varen.
5 weken na kz weer seks gehad. En oh wat was ik teleurgesteld. Want, misschien naief, ik dacht dat er vaginaal niets anders zou zijn. Maar de boel bleek van binnen toch nog niet helemaal op zijn plek te zitten. Penetratie ging bijna niet. Na 8 weken overigens weer normaal. Ws veroorzaakt door 1,5 dag flinke weeen met een zoon die vast zat met zijn hoofdje in mijn bekken. Dat heeft de boel aan de kant gedrukt.
Wij hadden na 2 weken weer seks maar ik vloeide maar 6 dagen. Het was toch anders, niet zo nat als anders en penetratie ging niet zo makkelijk . Er ' hing' nog wat naar beneden in m'n vagina . Maar rustig opgebouwd en al snel weer helemaal de oude!
In de brief die ik bij mijn ontslag kreeg stond dat ik pas na 6 weken weer seks mag hebben. Moet zeggen dat ik het geen ramp vind hoor. Maar ik wacht netjes de afspraak met de gynaecoloog af
Ik heb ongeveer 4 weken gewacht, toen vloeide ik niet meer. Ik vond het juist heel relaxt na de keizersnede, voelde eigenlijk helemaal niet anders. Na mijn natuurlijke bevalling vond ik het veel lastiger en voelde het allemaal toch anders aan.