gezelligheid voor hobby e nummer vrij mensen

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 27 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    Ik start een topic voor mensen die het leuk vinden om dingen uit te proberen zonder e nummers en andere zooi maar die ook niet doordraven en rustig toch een keer een zakje eten of iets anders ongezonds.

iedereen mag uiteraard reageren maar hou het alsjeblief gezellig. Ik weet dat er hier sommige mensen zijn die alleen maar kunnen praten over e nummer vrij en biovoedsel en alles afkeuren, vind ik prima uiteraard maar dit is niet mijn insteek met het topic.;)

van het weekend heerlijke verse lasagne saus gemaakt van verse tomaten. was echt heerlijk. en gisteravond heb ik zelfgemaakte cruesli gemaakt. ook goed gelukt, al doe ik er volgende keer iets minder lijnzaad in.:)

vanavond eten we heerlijk kip tandoori met zakje:p verder staan er nog wel enkele probeersels in de planning.

dus kom op met jullie leuke recepten en tips.:)

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Oh leuk! Ik doe mee.
    Wij zijn ons er sinds een poosje in aan het verdiepen en ik ben benieuwd hoe anderen er mee bezig zijn.
    Ik maar meestal zelf de pastasaus, in een keer voor drie maaltijden omdat ik het best een klus vind om die tomaten te pellen.
    Onze dochter zit er van te smullen en begint te mopperen bij saus uit een pakje wat we ook wel eens eten.
    Voor ons is het belangrijk te weten dat je een keus hebt om bepaalde dingen wel of juist niet te nemen.
    We slaan er niet in door maar proberen de ,voor ons, beste keuzes te maken.:)

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    Ik heb de tomaten niet gepeld hoor huggybird. eerst ui, knoflook en paprika gefruit. tomaten erbij in stukken en uur laten sudderen. daarna alles in de staafmixer en geen velletje of wat te bekennen.

4. Super leuk zo'n topic, ik probeer e nummers en suikers zoveel mogelijk te vermijden.
    Maar je moet ook wel leven dus een chippie op zijn tijd hmmmm.

5. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Hier ook! Probeer er wel op te letten, maar op zijn tijd een e-nummertje doen we ook niet moeilijk over! ;)

Gisteren heb ik zelf pindakaas gemaakt, supermakkelijk. Zak ongezouten pinda's gekocht, deze 5 minuten in de magic bullet, wat zeezout erbij en heerlijke pindakaas, dit kan natuurlijk ook met andere noten.

Klinkt lekker verse lasagne saus!

6. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Ik kook ook zonder zakjes etc!

Ik maak zelf graag granola, dat is veel lekkerder dan cruesli uit de supermarkt en zonder suikers!!

Ik maak ook zelf bananenbrood. Ik zocht een lekker, gezond en suikervrij tussendoortje en dit is echt hemels!

7. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Ik ga meedoen.
    Ben sinds kort begonnen omdat m'n darmen nog lang niet alles willen accepteren.
    Verse soepen gaan het beste, vooral de courgettesoep met zalm of spekjes.
    Heel makkelijk, gesnipperd uitje, knoflook en courgette in grove stukken in een pan aanfruiten. Water erbij en een beetje zelfgemaakte pesto of eventueel herbamare van dr vogel (is vervanger voor bouillonblokjes, helemaal natuurlijk). Bouillonblokje kan natuurlijk ook, maar daar kan ik niet tegen.
    Na 10 minuten staafmixer erdoor en afmaken met gerookte zalmsnippers. Als je ze aan tafel door de soep doet, zijn ze gaar als je begint te eten. Lekker met geroosterd brood en de zelfgemaakte pesto.

Zondag vispotje gemaakt.
    Knoflook, bosui, paprika, tomaten en venkel in een pan stoven met een scheutje water. Laatste 10 minuten witte vis erbij. Ik had tilapia uit de diepvries, maar kan met vanalles.

Heb je een recept van het bananenbrood?

8. Melissa122

Melissa122 Actief lid

28 jun 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Klinkt lekker. Heb je een recept?

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    gezellig dames!

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wat is een magic bullet?:)
    Ik ga dit topic volgen! Ik maak veel zelf sinds ik natriumarm moet eten en wil ook zoveel mogelijk zonder e nummers doen.
    Ik lees al veel lekkere dingen.

@ andela....doe je nog meer ingrediënten bij die pindakaas?
    @annemoon...dat vispotje klinkt erg lekker! Snijd je de vis in stukjes of stoof je die heel mee?:)

11. minon

minon Niet meer actief

Hier probeer ik het ook zoveel mogelijk te vermijden maar een pakje op zn tijd ook lekker hoor :) Vermijd het vooral in het avondeten eigenlijk. Broodbeleg etc minder.
    Ook pannenkoekenbeslag en cakebeslag etc maak ik zelf van bloem/eieren/melk etc.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    broodbeleg kijk ik ook (nog) niet naar hoor:) jammere is ook dat er hier in de buurt ook geen natuurwinkels zijn. komt wel meer in opmars ook maar goed. dichtstbijzijnde is toch bijna half uur rijden:(.

maar we doen wat we nu kunnen en willen. mijn volgende plan is om zelf chips te maken:D

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik wil wel graag zelf muesli maken, iemand recept voor me?

Zelf maak ik sausjes altijd zelf, vind zakjes echt niet lekker meer. Maar vanavond eten we shoarma en dan gebruik ik wel een zakje shoarma kruiden, dat vond ik toch lekkerder.

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik heb de muesli gister zo gemaakt. geen echte hoeveelheden maar ongeveer. en de eerste keer niet heel veel. wilde eerst kijken of het wat was.

200 gram havermout
    100 gram lijnzaad
    2 handjes gemengde ongezouten noten
    mespuntje zout
    eetlepel water
    ongeveer 60 gram honing

alles door elkaar gemengd en toen in de oven. ongeveer half uur op 180 graden. regelmatig omgeschept.

resultaat was best goed gelukt. volgende keer doe ik er alleen iets minder lijnzaad in want die vind ik nu beetje overheersen en doe ik er nog wat meer door zoals geraspte kokos ofzo. je kan er ook gedroogde vruchten enzo doorheen doen

15. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Een soort miniblender :p , ideaal voor kleine dingetjes! Verder doe ik er niks bij, maar je zou natuurlijk ook notenpasta kunnen maken van andere noten als je dat lekkerder vind, of wat cacaopoeder erdoor hmm.. :)

16. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ik heb het zelf nog nooit gemaakt, maar chips van zoete aardappel schijnt heel lekker te zijn. :D

17. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.054
    2.554
    113
    Limburg
    Ik kook niet geheel e-nummer vrij, maar sinds onze zoon met de pot mee eet maak ik veel meer zelf, waar ik voorheen pakjes en potten voor gebruikte. Pastasaus maak ik meestal zelf, nu vind ik die pakjes pastasaus niet eens meer zo lekker. Oke soms speel ik vals en pak ik een blik gepelde tomatenblokjes ipv verse tomaten.
    Ik dacht eerst altijd dat je dan veeeel langer bezig zou zijn in de keuken, maar dat valt reuze mee.

18. 2jees

2jees Niet meer actief

Leuk een soep recept!

Ik heb weleens chips gemaakt, van gewone aardappel en wat zout erop, ook een beetje met paprikapoeder. Wel lekker maar wordt snel zacht.. En naturelchips zit sowieso niks in.

Pastsauzen maak ik wel zelf, bami en nasi is iets moeilijker. Laatst satesaus geprobeerd.
    Sausjes gebruik ik niet meer maar die zijn niet echt te maken geloof ik..

19. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Hier het recept voor bananenbrood!
    Gezond bananenbrood recept - I Love Health

Ik haal amandelmeel op de markt, veel goedkoper dan bij bio winkels. in sommige toko's is het ook te koop. Ik bak er 2 tegelijk en ik vries ze per plakje in anders heb ik het zo in 2 dagen op :p

Net banaan-ei-havermout pannenkoekjes voor de lunch gemaakt. Lekker!
    1 banaan prakken, 2 eieren kloppen, beetje havermout in blender tot meel maken, alles mengen in een kom en scheutje amandelmelk erbij. Opbakken in de pan (kijk wel uit want ze worden snel bruin!), kaneel en vers fruit erover en eetsmakelijk!

Leuk topic!

20. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.054
    2.554
    113
    Limburg
    Voor nasi heb ik wel een lekker recept, dus als je m wil hebben zeg je het maar. Is trouwens zonder satesaus, ik eet m altijd zonder saus, door de kruiden is hij zo al heel lekker.

Deel Deze Pagina