Ooh haha ja dan ga je dit ook niet lekker vinden nee Was ook erg blij met een ontdekking uit de super vandaag; volkoren pita broodjes!
ja het is een soort blokje, geperste prut en het meurt naar dooie rat volgens mij van geplette garnalen ofzo. maar als je het bakt is de geur daarna weg. volgens mij staat het bij de oosterse produkten ergens. maar het is maar een klein doosje meestal
Leuk! Ik kom ook graag even binnen vallen Mijn insteek is om bio en e-nummer vrij te eten, maar vind ook dat er soms ruimte mag zijn voor iets net iets minder gezonds Dussss ik lees graag mee!
Het is garnalenpasta, het stinkt inderdaad enorm maar als je het gaat bereiden ruikt het wel weer lekker.
O jak, visgeur?? Niet aan mij besteed.. maar vreemd dat ik het niet kon vinden dan in Oosterse schap.
He wat leuk! Ik kan mij hier ook melden. Ik ben de laatste weken ook veel bewuster gaan eten. Ik ben enorm gaan minderen met vlees, eigenlijk ben ik zo goed als vegetarisch, en tevens ben ik ook gestopt met alle bewerkte zooi dat verkrijgbaar is in de winkels. Ik eet af en toe kip, kalkoen en rund, maar dan wel biologisch. Vis eet ik overigens ook gewoon. Waar ik alleen een beetje tegenaan loop is mijn vriend. Hij vindt het prima wat ik doe qua eten, maar hij is écht vleesverslaafd en wil zijn eten het liefst zo snel mogelijk (lees: kant en klaar). Hij eet dus vlees (en veel) en ik niet. De kinderen eten wel vlees, maar beginnen ook steeds meer met mij mee te eten. Als ik er niet ben tijdens het eten (twee keer per week i.v.m. werk) dan maakt hij altijd kant en klare lasagne,bami,nasi o.i.d. Ik merk dat ik het best vervelend vind dat hij precies het tegenovergestelde eet en dus eigenlijk precies kiest voor het voedsel dat ik wil weren. Anderzijds wil ik hem mijn keuzes absoluut niet opdringen. Ik eet trouwens wel gewoon wat de pot schaft als we ergens op visite zijn of als ik er gewoon zin in heb, maar ik wil gewoon bewuster eten. Een carpaccio/sparerib/tournedos mag best, maar ik wil het als "extraatje" zien en niet als volpropvoeding. Hoe doen jullie het qua partners en kinderen? En dan niet specifiek qua vlees/geen vlees, maar ook op het gebied van andere keuzes. Eten jullie partners hetzelfde als of staan jullie ook met verschillende pannetjes?
Mijn kan vindt gelukkig alles best! Hij merkt zelf ook verschil als hij anders eet. Super fijn dus.. Zelfs mijn ouders en schoonmoeder halen bio dingetjes in huis als we komen, vinden ze leuk
Oh leuk; ik ben altijd op zoek naar interessante recepten, alleen zie ik ze hier nog niet veel. In het weekend eet en drink ik kaas en wijn en mijn kind krijgt af en toe gewoon chipjes en een ijsje op zijn tijd. Als wij uit eten gaan of op visite eten wij gewoon wat de pot schaft en gaan geen eigen bakjes meenemen.
Voor mij ook dezelfde reden als TinaTeenslipper Ik heb trouwens thuis een handig boekje liggen over enummerboekje ( Wat zit er in uw eten heet het), en zoek wel eens op wat het enummer is en daadwerkelijk doet, best interessant. Ik koop zelf geen biogroenten en fruit, julienne?
Dit is een leuk blog met veel recepten: Koken zonder e-nummers @ Beatissimam, zo ben ik ook hoor. Als ik bij iemand brood krijg bijvoorbeeld ga ik niet vragen of er L-cysteïne in zit, maar zelf zou ik brood waarin dat zit nooit kopen. Dus de inname blijft sowieso beperkt. Iemand (weet niet meer wie) vroeg waarom er zonder pakjes enzo wordt gekookt. Nu spreek ik even voor mezelf: Lekkerder (als je vers gewend bent wil je niet meer anders) Gezonder Goedkoper Leuker (tenminste, als je van koken houdt dan) En je word er creatiever van, helemaal als je alleen met seizoensgroenten kookt
Ik eet trouwens niet geheel e-nummer vrij hoor. Al maak ik het meeste wel gewoon zelf. En niet alle e-nummers zijn slecht. Vitamine C is ook een e-nummer dus als je echt e-nummer vrij wil eten zou je ook geen tomaten en sinaasappels meer kunnen eten
In trassi en ketjap zitten e-nummers. Ik zie dan niet zoveel verschil meer met een pakje nasikruiden.
Haha, die mensenharen en eendenveren ja, blegh! Ik bak zelf geen brood, maar heb wel puur brood van de biowinkel, daar zit geen broodverbeteraar in. Op zich is er trouwens niks mis met l-cysteïne. Ik kook om dezelfde redenen als jij zonder pakjes en zakjes.
Oh ik doe mee! Ik ben absoluut geen keukenprinses en trek best snel een zakje uit de kast Hoop hier wat lekkere recepten tegen te komen!
ik kook "bijna" altijd vers, veel groenten en fruit. ik gebruik zelden pakjes of potjes. sausjes maak ik ook zelf behalve kethup. Brood koop ik gewoon wel bij de bakker. ik haal mijn receptjes van de website Start 2 eat lekker en gezond!
Inderdaad bij de biowinkel (en Turkse bakkerij) hebben ze gewoon broden zonder al die troep. Maar ik maak het altijd zelf, nu al bijna een half jaar, vind ik ook erg leuk om te doen. Voor broodrecepten kijk ik vaak op uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/
Haha en dat is juist zó makkelijk! Ik meng altijd tomatenpuree, honing en water en smaakt gewoon zoals echte ketchup. Niet dat ik vaak ketchup eet, heel soms bij een tosti of als ik tonijnsalade maak.
hihi wist ik niet...ik eet zelf eigenlijk nooit kethup vind de tomatensmaak niet echt lekker maar mijn dochter is er dol op. ik zal het wel eens proberen mss vind ze de 'mijne' wel lekkerder
Ik heb dan ook eerder in dit topic gezegd dat ik niet geheel e-nummer vrij kook, maar veel zelf maak ipv pakjes Deze variant lijkt me toch gezonder dan een pakje, maar goed, ik verdiep me er niet zo heel erg in hoor.