Dl slaapt in een slaapzak, dat ging altijd goed. Laatst vroeg ze zelf om een deken, dus dacht dat dat een goed moment was om over te stappen op een deken/dekbed. Maar wat een drama! Ze wordt tig x huilend wakker omdat de deken van haar af is of ze kan niet goed draaien of de deken ligt niet hoog genoeg. Ben er zelf wel klaar mee en leg haar straks weer zonder deken in bed (zeg dat de deken in de was zit). Ze ligt trouwens onder de deken in een slaapzak, misschien is dat het probleem? Wanneer ging jij over op een deken en hoe? En ging dat meteen goed?
Ze heeft altijd al een los deken gehad over de slaapzak. Vanaf 15 maand een dekbed. In het begin lag ze wel vaker bloot, na enkele weken snapte ze het concept wel. Toen lag ze enkel nog bloot als ze het te warm had (ontdekte ik toen ze boos werd omdat ik het steeds weer op haar legde).
Hier sinds oktober onder dekbed zonder slaapzak, voorheen alleen slaapzak Van begin af aan geen problemen Dochter exact hetzelfde toen ze die leeftijd had
Beide kinderen hebben hier vanaf de geboorte onder een deken geslapen en vanaf 2 jaar onder een dekbed. Nooit problemen mee gehad, maar misschien omdat ze het vanaf hun geboorte gewend zijn? Hoe groot is de deken die je hebt? Als je hem goed instopt, kan hij toch niet zomaar los gaan? En anders eens proberen om hem overdwars neer te leggen, dus de lengte in de breedte. Dan heb je nog meer deken 'over' om hem goed onder het matras te stoppen. Succes!
Oh, ik zie nu pas dat jouw dochtertje al 2 jaar is. Dan kan ze toch ook zelf al de deken over zich heen trekken? Als ze 's nachts huilend wakker wordt omdat haar deken is afgevallen, zou je haar kunnen leren om zelf de deken weer te pakken en over zich heen te doen. Na een paar keer heeft ze dan echt wel door dat ze het zelf kan doen en dan kunnen jullie voortaan doorslapen.
Hier vanaf 2 jaar toen hij een peuterbed kreeg. Tot een maand of 1 à 2 geleden dus 6-7 maaneden later lag hij vaak zonder dekbed te slapen. Er bovenop en dan omgekeerd aan het voeteinde. Nu sinds een maand of 2 maanden blijft hij er beter onder liggen. Het scheelde dat het in de lente en zomer was omdat het dan niet echt koud is. Hij is nooit wakker geworden omdat hij er onderuit lag. Nu het wat kouder is blijft hij er beter onder liggen.
Mijn zoontje slaapt bij mijn moeder thuis in een peuterbed sinds een maand of 4/5 onder een dekbed en dat ging gelijk goed. Bij ons thuis slaapt hij nog in zijn campingbed, slaapzak en dekentje.
Ik was zo 'slim' om savonds de deken naar onder te trekken en vast te leggen, zodat het niet te warm zou zijn, daardoor kreeg ze er geen beweging in. Ik stop haar niet te strak in zodat ze makkelijk kan draaien, maar zo komt de deken te snel los. ik denk dat ik een dekbed ga kopen en nog eens proberen en anders iid wachten tot de zomer (wat eigenlijk mijn plan al was voordat ze er zelf om vroeg).
Mijn dochter is (bijna) 14 maanden, maar ze slaapt sinds een paar dagen ook onder een dekbedje. In een slaapzak kan ze zich niet vrij bewegen (ze wil het echt niet meer aan) en dekentjes trapt ze steeds van zich af. Ik stop d'r nu heel goed in en ik merk dat ze niet meer ijdkoud aanvoelt en zich niet meer draait. Heb heeeeeel lang getwijfeld en ik hou d'r scherp in de gaten, maar het gaat heel goed. Ze slaapt er nu al 5 nachten onder.
Hier slaapt mevrouw nog gewoon onder een deken. Ik vind het zo jammer om een klein dekbedje aan te schaffen en dit gaat prima. Na de zomervakantie krijgt ze een groot bed en gaat ze over op een dekbed.
Zag dekbedjes bij de ikea, die zijn niet zo duur. Deken kan natuurlijk ook, maar lijkt me zo dun (ze heeft het snachts snel koud).
Wij hebben vanaf een maand of 18 een dekbed in het ledikantje gedaan en dan een 1.40 bij 2.00 mijn man is echt een held in bedden opmaken en het zat altijd perfect dochter kroop er onder en het ging nooit los omdat je het heel goed in kan stoppen. Werkte voor ons echt super goed.
Hier was meneer 2,5 jaar en het was zomer. Zijn slaapzak werd te klein dus die had hij niet meer aan. De eerste drie maand sliep hij er niet onder. Met twee jaar en negen maand kreeg hij pas zelf de deken over en toen sliep hij er ook onder. Ik leg de deken alleen aan de onderkant vast
Leggen jullie dekens en dekbedden dan echt vast? Dat heb ik nu echt nog nooit gedaan. Lijkt me ook niet handig met een kind dat erg wroet.
Vannacht heb ik de deken losjes over haar heen gelegd. Het was fris en ze lag al lekker op dr zij. ging goed vannacht maar dat was omdat ze al sliep. Vanmiddag deken weg gelaten.