Mijn dochter heeft eigenlijk vanaf 6 weken altijd doorgeslapen op een enkele keer na. Dan was ze bijvoorbeeld ziek of had ze last van tandjes. Nu de laatste weken is ze in de nacht meerdere keren wakker. Vanaf ca. 1.00-1.30 en dan 3.30 en soms nog een keer. Ze roept dan "mama" of "muziek aan" of iets wat ik niet kan verstaan . Ik zet dan op afstand haar muziekje aan en tot nu toe gaat ze dan zelf weer slapen. Ze slaapt gelukkig nog in dr ledikant, maar heel onrustig ook lijkt t. Ik hoor vaak armen of benen tegen het hoofdbord bonken. Als er echt paniek is dan ga ik naar dr toe. Dan is ze dikke tranen aan t huilen, maar ze kan me niet goed zeggen wat er is. Ook al praat ze al echt goed voor haar leetijd. Ik voelde in haar mond vandaag bij t tandenpoetsen en ik voel duidelijk een kies onder de oppervlakte zitten. Zou dat t kunnen zijn? Of zijn we in een nieuwe fase van iets beland? Herkenning bij iemand?
Denk dat ze laat heeft van dromen. Dan zijn ze niet echt wakker en beleven het als echt dromen je denkt ze niet echt wakker is dat klopt. Een njet troosten kan het zelfs erger woorden. Dit vermoed ik met ook combinatie fase.
Dromen, dat kan ook natuurlijk. Had er al ergens over gelezen, maar legde de link nog niet. Ze klinkt dan idd ook niet echt wakker, beetje verward. Ik hoop dat ze er niet te veel last van heeft. Gelukkig wordt ze meestal nog rustig van haar vertrouwde muziekje.