Welk Engels boek, werkboekje of spel voor kleuters?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chantal1985, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik ben voor m'n leergierige kleuter die zelf aangeeft (meer) Engels te willen leren op zoek naar Engelse voorleesboeken, werkboekjes, of spelletjes. Hebben wel al CD's met Engelse liedjes. Wie heeft tips?

2. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    De boekjes van dr. Seuss zijn erg leuk. Ook die van Julia Donaldson, bv. Room on the broom, The gruffalo, Stick man, etc. Giraffes can't dance, uhm tsja, dat zijn zo een aantal boeken die mij te binnen schieten. Dan heb je altijd nog de engelse Peppa, maar ik weet niet of je dochter daar nog interesse in heeft? Is iig een stuk fijner om naar te luisteren dan de nederlandse vind ik :) Ow en de boekjes van mr. Men & Little Miss! Ook erg leuk! Ook daar zijn tv shows van :)

3. chantal1985

Tnx Goldsword, ik ga er eens naar kijken! Peppa pig heeft ze (gelukkig :D) nooit leuk gevonden.

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

En Engelstalige DVDs?

Ik ken een vriend die dichtbij de Duitse grens woont. Hij zegt dat hij best goed Duits heeft geleerd doordat hij vroeger alle kinderfilmpjes in het Duits kreeg aangeboden.

Dochter kijkt hier Engelse Pieter Post (Postman Pat SDS, via amazon.co.uk) en Engelse Dora (Engels met beetje Spaans) bijvoorbeeld.
    Zeker als ik het voor haar in het Nederlands 'ondertitel', dus zegmaar benoem wat er gebeurt in het Nederlands en dan de Engelse woorden daarbij herhaal steekt ze er wel echt wat van op. Behoorlijk wat dingen weet ze nu in het Engels te benoemen, of te tellen bijvoorbeeld.

5. chantal1985

@Kiwi25: Ze vindt TV kijken niet leuk. (behalve op school, met SchoolTV)

Wel vraagt ze de hele dag door: "Hoe zeg je ... in het Engels?" Dat pikt ze dan na 1x horen al op. En nu vroeg ze zelf of we Engelse boekjes konden lezen. Dus vandaar op zoek naar tips. :D

Deel Deze Pagina