Hoi, inmiddels zijn de oudste 4 en de middelste al weer bijna drie. Met dit weer is het natuurlijk heerlijk om samen een (bord)spel te doen. We spelen vaak mens erg je niet. De oudate kan het goed en de middelste met een beetje hulp ook. Zijn er nog meer spelletjes die jullie kunnen aanraden die geschikt zijn voor de kleintjes en die bij jullie een groot succes zijn? 😊 Ik hoor het graag.
Hier spelen we sinds enkele weken gezelschapspellen. knappe koppen is heel leuk. Pinguin panic is ook super en dier op dier van haba. Memory, vissen vangen Zondag nog 3 spellen gekregen, morgen eens uitproberen. Weet de namen ook niet vanbuiten. De boomgaard schijnt ook super te zijn, die heb ik nog niet.
We speelden hier heel veel uno junior toen ze 5 en 2 waren. (ik hielp de jongste dan) Nu vooral ganzenborden (ze zijn nu 7 en 4), en monopoly junior, maar dat vindt de oudste een beetje saai worden. Met hem speel ik regelmatig de gewone monopoly, maar dan kan dochter van 4 niet meedoen.
Knappe Koppen Mijn eerste boomgaard/Boomgaard Halli Galli Junior Richard Scarry Busytown Speelkwartiertje Kleurentorentjes Speelkwartiertje Jumbolino
Net de spellen bekeken en 1 ervan heet bislus dodo. Van wie ik het heb gekregen zei al dat haar kinderen het geweldig vonden. Lijkt mij ook heel leuk. Kan ook als slaapritueel gebruikt worden. Je kan voor het eventuele slaapritueel ook de regels veranderen, poppetje slaapklaar leggen en 3/5 kaartjes trekken. Ik heb het spel ook even online opgezocht want ik vermoed dat het voor velen een aanrader kan zijn. Spelidee: De speler haalt alles uit het doosje en legt een van de twee poppetjes (naar keuze) met de ogen open ("wakker") op het matrasje. Het andere poppetje doet niet mee. De spelleider schudt de kaarten goed en geeft het stapeltje aan de speler, met de plaatjes naar onderen. De speler draait één voor één de kaarten om. De kaarten die hij omdraait geven aan hoeveel kusjes hij daarna zal krijgen, hoeveel liedjes er gezongen zullen worden, hoe vaak hij gekieteld zal worden, enz. Opgepast! Elke keer als hij een kaart met een of meer zonnetjes omdraait, moet hij 1, 2 of 3 kaarten (al naargelang het aantal zonnetjes die op de kaart staan) van zijn stapeltje omgedraaide kaarten wegleggen. Deze doen niet meer mee (de zonnetjeskaart wordt ook weggelegd). Wanneer de speler de kaart met het kussen omdraait, legt hij deze onder het hoofd van het poppetje in het bedje. De kaart met de lakens moet op de beentjes gelegd worden en de kaart met de knuffel naast het poppetje op of onder het laken. Zodra deze 3 kaarten in het bedje liggen, houdt het spelletje op. De speler geeft al zijn "gewonnen" kaarten aan de spelleider, die de kusjes moet geven, liedjes moet zingen, enz. die op elk van deze kaarten staan aangegeven (zie kaart met inhoudsopgave). Wanneer het stapeltje "gewonnen" kaarten op is, wordt het poppetje in zijn bedje omgedraaid ("slapen"). Welterusten! . 2 spelers 3 - 6 jaar * 5 minuten Bisous Dodo | Djeco
Nu in de aanbieding bij de kruidvat Nijntje tikkertje (wij hebben de woezel&pip-variant), domino, memory Daarnaast Nijntjes kleurendraaimolen, little circuit, lotto, nijntje/woezel&pip/dora-verstoppertje, Spuzzle (spelletje met puzzeltjes), varkentjes in de modder
Wij hebben: Uno tommie toaster Woezel en pip spelen tikkertje peppa modderpoelen spel en nog iets van peppa
Als jeeen echte spellenfan bent zou ik naar een echte spellenzaak gaan, die kunnen je heel goed adviseren wat passend is.
Hier ook het tikkertje spel! (Wij hebben de variant van kikker en zijn vriendjes) Maar ook memory is geliefd bij onze zoon. Hij is nu ruim 3,5 jaar. We hebben het memory langzaam opgebouwd, door steeds wat meer kaartjes te gebruiken. Oh en we hebben ook eendjesdans. Is een ronddraaiend bord met eendjes, met een vormpje onderop. Je moet dan 3 dezelfde vormpjes vinden en dan heb je gewonnen We zijn zelf ook zoekende naar een leuk nieuw gezelschapsspel! Ik zag te kijken naar bunny hop. Is volgens mij een soort ganzenbord? Binnenkort maar even naar de speelgoedwinkel..