Grand Hotel Austria (speel je tegen elkaar) Robinson Crusoe (is co-op) Viticulture (speel je tegen elkaar) Orleans (speel je tegen elkaar) Concordia (speel je tegen elkaar) Great western trail (speel je tegen elkaar) 7 wonders (speel je tegen elkaar) Wat ook leuk is, en ook een co-op: pandamic legacy. Wel eenmalig te spelen (niet echt eenmalig, maar minimaal 12 keer en maximaal 24 keer en daarna niet meer. Wij houden ook van spelletjes
Carcassonne (pas een stuk of 20x genoemd maar is gewoon echt heel leuk) en Machiavelli. En speciaal voor oudejaarsavond: Hanabi. Gaat over vuurwerk en is ook coöperatief
Patchwork! Klinkt saai maar is echt erg leuk en strategisch. Verder doen we carcassone, rummikub of triominos.
Machiavelli Mr Jack Puerto Rico De rozenkoning Carcassone Rummikub Voor sommige van deze spellen zul je wel naar een spellenspeciaalzaak moeten, of online moeten zoeken. Kolonisten vind ik echt niet leuk met z'n tweeën. Al zijn er wel varianten met net afwijkende spregels die wel leuk zijn voor twee personen.
Wij spelen ook met zijn 2en, wij hebben, qwirkle (dobbelstenen niet de platte), ticket to ride, catan, agricola voor 2 personen, patchwork is ook leuk!!, de rozenkoning, mister jack, hives, stenentijdperk. We halen het in een spellenzaak. Kun je meteen een verlanglijstje voor je verjaardag, sint en kerst vullen
Bordspellen spelen is mijn grootste hobby. Aanraders: Carcassonne (de basisversie, kan je later allerlei uitbreidingen kopen) Patchwork Lampionnen van lanzhou Keltis Splendor Puerto rico het kaartspel Stenen tijdperk Ballonrace Kahuna Rozenkoning Berenpark Cottagegarden Alhambra Cartagena Cacao De vergeten stad (deze vind ik net wat leuker dan verboden eiland) Het verboden eiland First class Ticket to ride europe met zwitserland bord als uitbreiding of nordic countries Takenoko Genius Regenwormen Qwixx St. Petersburg