Bordspel knappe koppen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ikke77, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke77

Ikke77 Lid

11 jul 2007
    53
    20
    8
    Hallo,

Ik wil voor sinterklaas voor mijn dochter (dan 2,5 jaar) een spel kopen.
    In de boekjes die nu steeds binnenkomen staat steeds het bordspel Knappe koppen.

Dit is de omschrijving:
    Het bordspel voor pientere kinderen van 2 tot 6 jaar.
    Een educatief bordspel gericht op het zelfvertrouwen van het kind. Knappe Koppen is een bordspel voor ouders die graag samen met hun kind leren. De ontwikkeling van het kind staat centraal en wordt spelenderwijs gestimuleerd.
    Kinderen hoeven niet te slagen in hun opdrachten, bij Knappe Koppen draait het om het proberen! En hét aanmoedigen van het kind.

Verder informatie kan ik niet vinden.

Kent iemand van jullie dit spel en zo ja, is het leuk?

2. Ikke77

Ikke77 Lid

11 jul 2007
    53
    20
    8
    Is er helemaal niemand die dit spel kent?

3. rickpotgens

rickpotgens Nieuw lid

2 nov 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Knappe Koppen is een heel leuk spel, zelfs genomineerd voor Speelgoed van het Jaar! In dit spel krijgen kinderen vragen in 3 verschillende categorieën:
    1. Inzicht en Logica, om logisch te leren denken en ruimtelijk inzicht te verbeteren.
    2.Fysieke uitdagingen, om evenwicht en motoriek te verbeteren en voor de nodige portie FUN!
    3.Algemene kennis, om de aangeboren nieuwsgierigheid te prikkelen en kinderen meer te leren over hun leefomgeving.

Kids hoeven de vraag niet juist te beantwoorden, het gaat om durven en proberen. En zo wordt hun ontwikkeling gestimuleerd. De kids gaan torens nabouwen met blokjes, vragen beantwoorden als: Hoeveel jaar ben jij?, Spring 3 keer hoog in de lucht!, Met welke klant begint het woord MAMA? en bijvoorbeeld Doe een kat na.
    Elke opdracht is bedacht door een pedagoog en achter iedere opdracht zit dus een gedachte de ontwikkeling van het kind te stimuleren.
    Kortom, een absolute aanrader!

4. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik kende het spel niet.Maar wat klinkt het leuk zeg!
    Super idee voor de feestdagen.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi,

mijn man heeft het spel op zijn eigen verlanglijstje gezet, dus hier komt het spel ook in de kast te staan.
    leek ons ook erg leuk.

liefs joyce

6. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Hier ook gekocht, hij krijgt het met kerst.
    Voor Sinterklaas hebben we hop kikker hop gekocht, leek me
    ook erg leuk!

7. Ikke77

Ikke77 Lid

11 jul 2007
    53
    20
    8
    Bedankt voor je reactie.
    Dat klinkt heel leuk!
    Ik denk dat wel dat spel dus gaan kopen voor Sinterklaas.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Gisteren op de kindvakbeurs de demonstratie gezien van het spel. Mijn dochter van 3 vond het erg leuk en heeft een paar vragen gespeeld met de man die het demonstreerde.

Er zijn speciale extra makkelijke vragen/opdrachten voor 2-jarigen. Zodat ze ook vragen goed kunnen beantwoorden.

Leuk spel en goed gekeurd door mijn bijna 3-jarige ;)

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    heb het ook gekocht op de kindvakbeurs:D

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha! Dan deed de man de demonstratie niet voor niets! Van te voren vroeg ik me ook af of het wel leuk was en door de demonstratie zag ik dat het zo was.

11. luuus

luuus Niet meer actief

klinkt als een leuk spel zeg...!!! ik heb tot nu toe alleen het nijntje spel kunnen vinden voor de leeftijd van 2,5...

zag van de week dat er ook een nieuw spel is van bumba de kleurentrein heet het.

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    idd :D ik heb even wat kaartjes doorgekeken en vond het erg leuk dat er kaartjes speciaal voor kinderen van 2 tussen zaten:) heb gisteravond met mijn man samen nog een selectie gemakt van kaartjes waar geen 2 op staat maar waarvan wij denken dat onze dochter er wel het antwoord op weet;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klinkt erg leuk! We moeten nog wat cadeautjes bedenken voor kerst en Eva's verjaardag, dus weer iets om op het lijstje te zetten :)

14. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Wij hebben het spel en het is echt heel leuk. Of het met 5 jaar nog leuk is betwijfel ik maar voor nu (dochter is bijna 3) is het heel goed in elkaar gezet. Het is simpel, de vragen en opdrachten zijn leuk en simpel en het spel duurt net lang genoeg. Echt een aanrader!

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Is het ook nog een tijdje leuk voor kinderen van 3,5?

16. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ja, dan is zeker nog even leuk. 5 misschien ook wel maar dan zal je echt wat kaartjes eruit moeten gooien. Want om ze dan te laten vertellen dat als er een schaap op het kaartje staat dat dat een schaap is?

17. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    1 bericht maar op het forum... Reclame maken voor het spel??

Maar even ontopic, ik had er ook nog nooit van gehoord. Klinkt wel als een leuk spel!

Deel Deze Pagina