Het is bijna alweer tijd om te gaan kijken voor de winter collectie. Vind dat altijd moeilijk hoor! Ik heb nog twee hele mooie winterjassen voor (twee zoons van bijna 2 en bijna 4). Één winterjas heeft maat 92 en de ander 104. Mijn jongens zijn wat groter dan de gemiddelde jongens, maar niet overdreven. De jongste van bijna 2 heeft kleding maat 98 boven en 92 qua broeken. De oudste van bijna 4 heeft sinds kort maat 110 boven en broekmaat 104. Ik heb de jongens net even snel gemeten en de jongste is 93cm en de oudste 105cm. Ik heb de jongste net de jas van maat 104 laten passen. Het is nog te groot, maar het zou kunnen en we moeten nog een paar maanden voordat ze de jas weer aan doen. De oudste heb ik ook de jas van 104 laten passen. Deze past goed, maar hij heeft nu wel een t-shirt aan en of hij hem over een paar maanden gaat passen .... weet ik niet. Zal ik nu toch een jas met de maat 110 aan de oudste geven en de jongste maat 104?????????????? De jassen die er hangen zijn echt prachtig en zonde om weg te gooien of ik moet ze gaan verkopen ... maar als de jongste de maat 104 jas wel past, is het weer zonde .. bla bla De jas met de maat 92 ga ik wel alvast in de verkoop zetten denk ik. Ook een prachtige jas. Hoop dat mijn verhaal een beetje te volgens is
Lol je verhaal is redelijk te volgen ja Maar kan je geen advies geven..... hihi... je weet nu eenmaal nooit wanneer ze een groei sprint krijgen! En tja... ik vind het zowiezo belachelijk voor kinderkleding om in de zomer al de winterkleding in de winkel te leggen.... Alsof elke ouder al weet wat de maat ovr een half jaar is :S Lijkt me niet echt handig.... Voordeel is wel... dat als het winter is... en het nodig is... de uitverkoop al weer begint
Waarom zou je dat nu al willen doen? Hopelijk duurt het nog wel wat maandjes voor ze een winterjas nodig hebben. Als je nog even wacht hem je een veel beter idee welke maat ze tegen die tijd hebben.
Het is precies wat Mandy schrijft. En ja, stupide .. alsof je al weet wat je kind over een half jaar draagt qua maat. Ander had ik het ook echt wel later gedaan
waarom nu al??? dat heeft toch helemaal geen zin... ze kunnen zo ineens een maat overslaan en dan zit je daar met je nieuwe jassen... zonde!
Nu al een winterjas?! Vorig jaar in de herfst gekocht en dat was meer dan vroeg genoeg. Verkopen doe ik nooit, maar dat kan ook altijd nog tegen die tijd.
mijn jongen is 2,5 jaar en hij 97cm.hij is ook groter dan gemiddeld.ik heb n nieuwe jas in maat 104 en als hij in de 2de helft van d winter het aan kan krijgt hij dan pas een jas in maat 110. hij wordt als hij zijn lijn volgt 102cm in nov met 3 jaar. ik denk dat je kleine wel de jas van zijn broer aan kan in de winter. je moet alleen vr de oudste n nieuwe jas kopen. trouwens ik had wel meerdere jassen deze winter. heel handig omdat we met elk soort weer 2 keer per dag nr buiten gaan. soms is de ene jas nat in de ochtend of vies dan neem ik de andere. ik koop dan deze winter ook n goekopere jas daarbij.
Ja ik zou 110 en 104 doen. Ik ga voor de jongste nu ook een 98/104 aanschaffen Maar ik ga pas in augustus kijken. Voor onze dochter hoef ik eerst niks. Ik heb nog genoeg en ze groeit niet snel.
Ik heb vorig jaar de jassen bewust een maat groter gekocht. Ze kregen ze cadeau van mijn schoonouders en waren echt hele dure jassen (beide boven de 100 euro) Eigenlijk in de hoop dat ze ze deze winter ook nog aan zouden kunnen. Nu halverwege de zomer begin ik te twijfelen want de jongste zit ondertussen alweer in 104 (de maat van de winterjas) en de oudste zit nu in 128/132 en de winterjas is 128. Maar ik ga het wel zien als het herfst wordt, dan heb ik nog genoeg tijd om een andere aan te schaffen.
mja ik stond gister enigzins verbaasd tussen de laatste zomerjurkjes te rommelen.. toch nog maar paar meegenomen.. voor het geval dat het toch nog mooi weer wordt deze zomer! want ik heb eerlijk gezegd nog weinig zomerkleding gekocht...
Maat 104 gaat je oudste sowieso de winter niet mee door komen en met maat 92 je jongste ook niet. Zou dus de 92 verkopen en de 104 houden. En dan een 110 straks voor de oudste. Ik heb altijd 2 jassen voor de kinderen, vaak 1 nieuwe en 1 2dehands of 1 van het jaar ervoor en een nieuwe. Koop vaak in augustus al een winterjas en in februari al een zomerjas, de mijne groeien niet hard en schieten ook niet snel door een maat heen. Nog nooit mis gehad. Ik vind een te grote jas en een te kleine jas geen gezicht en kan het goed inschatten. Zoonlief heeft nog een 2de handsjas en krijgt nog een nieuwe en dochter past sowieso de 2de hands van afgelopen winter niet meer, dus ook een nieuwe.
Waarom je nu al druk maken om de winter? De zomer is net begonnen... Ik koop echt geen winterkleding nu. Straks keuze zat. Moet er niet aan denken.. vandaag was het 23 graden.. lekker.. Ik moet moeite doen om niet nog meer zomerkleding te kopen!
Ik zou het nu echt nog niet kopen hoor. A) je betaalt nu de hoofdprijs. B) je weet niet hoe de groei gaat, straks zit je met een prachtige jas die dan te klein of te groot is. Een jas is zo gekocht, dus kijk gewoon ergens in de herfst?
Uhm... winterkleding. Serieus? Ik zal wel iets missen, maar ik koop dat altijd pas in september of oktober ofzo. Op zijn vroegst. Over het algemeen koop ik jassen voor mijn zoon altijd een maat te groot. Dan gaat het lekker makkelijk over zijn kleding heen. En je doet er wat langer mee.
afgelopen jaar in augustus als een winterjas gekocht omdat het jaar ervoor alles al weg was toen ik eens ging kijken (half november ofzo). ik doe het niet nog een keer, je betaald nu de volle mep terwijl in november alles al in de uitverkoop gaat.
Nou onze dochter draagt nog steeds de (korte) leggings van vorig jaar. Alleen beginnen ze nu echt wel te slijten (spotte net een gat op haar bil) dus maar even kijken in de stad. Nou na heel veel moeite er 1 kunnen vinden, overal hangt verdorie de herfst/winter kleding al in de winkel. :x
Ik zou voor de 110 voor de oudste gaan en de 104 voor de jongste. Zelf vorig jaar ook vroeg voor een jas gekeken, omdat ik er toen gewoon een tegen kwam die ik geweldig vond en nog afgeprijst ook! Dit jaar ga ik na de vakantie wel al kijken wat ik zie en dan wel zien wanneer ik het koop. Ik heb er wel twee, waarvan er dan een goedkoper is! De ander probeer ik ook niet al te duur te doen, het is maar voor een jaar. Maar ik wil wel dat het lekker en goed zit. Het is toch voor een koude winter!
Dank voor de reacties. Ook ik heb vorige jaren gemerkt dat ik toen dus wilde kijken voor bepaalde kleren en ik te laat was voor nog iets wat ik mooi vond bij de oudste. Dat liet ik mij niet nog eens proberen. Misschien dat ik nu iets te vroeg ben en het idd ook nog wel in de herfst kan. Ben wel al overal aan het neuzen, maar eh ... weinig leuke keus nog. En ... wat kunnen die jassen soms belachelijk duur zijn zeg, of net de maat niet die ik nodig heb. Nogmaals bedankt voor de reacties.