Onze zoon is nu 2,5 en ik vraag me af of er al spelletjes zijn die leuk voor hem zijn. Ik bedoel dus echt 'samen-aan-tafel-zitten-gezelschapsspellen'. Ik snap dat monopoly hem nog niet gaat worden. Maar is er al iets anders? Ik kom nog niet verder dan memorie, maar daar vind onze zoon (nog) niet veel aan. Ik ben het zelf een beetje zat om alleen maar over de vloer te kruipen met autootjes, als we binnen spelen. Oké, we doen heus wel eens andere dingen (kleuren, boekje lezen, in z'n keukentje spelen, ballon overgooien, voetballen) Maar ik heb het gevoel dat de binnen-dagen vooral bestaan uit op de grond zitten, haha. Dus ik ben op zoek naar iets dat voor hem leuk is en voor mij ook omdat ik op een stoel mag zitten in plaats van de koude tegels.
Zoon vindt het hier leuk om mee te doen (maar hier ook een 5 jarige in huis) met memorie, huisjeboompjebeestje (simpele versie van mensergerjeniet met plaatjesdobelsteen i.p.v. getallen en je mag gezellig naast elkaar staan), domino, knappe koppen, dierenvrienden, de eerste smart games spelletjes (day and night, trucky.
Je hebt van Speelkwartiertje ook zo;n spel met torentjes en gekleurde kralen. Met een kleurendobbelsteen gooien en dan mag je de kleur op je stokje doen. Heb je die kleur al, dan gaat de beurt voorbij. Wie heeft als eerste het stokje vol? Tweede optie, maar misschien voor ietsje groter (3 jaar) is Dierensafari. Rond speelbord met 3 soorten vakjes: 1 niks, 1 foto maken, 1 kaart pakken. Je hebt dan een fotolijstje per persoon. Als je op het foto vakjje komt, dan mag je een foto maken. Dat dier ga je 'sparen'. Krijg je een ander dier, dan leg je die weg en mag een ander pakken als je op het vakje 'kaart pakken' komt. Wie heeft als 1e vier foto's van zijn/haar dier? Groot succes hier! (5 en 3 jaar oud, de jongste heeft het gekregen)
Kikker en vriendjes spel.laatst bij V&D gekocht!met pionnen van de figuurtjes en een heel grote dobbelsteen.
Knappe koppen en hondje waf hadden mijn voorkeur, maar die waren nergens te vinden in de stad. En ik wilde geen online bestelling afwachten. Ik ben veel te ongeduldig, haha. We hebben nu koetje-boe waarbij je aan de hand van geluiden een dier uit de stoel een stukje van een dier mag pakken. Die moet je in elkaar zetten, maar het moet wel een goed dier worden. Dus geen koe met een varkenskop ofzo. Dat spel hebben we al even bekeken, maar hij was al moet en het was even te druk voor hem. (opa en oma kwamen langs dus wel wilden het met hun samen doen.) Morgen nog maar eens op een rustiger moment proberen. En anders over een paar weekjes nog eens. Verder hebben we een soort midgetgolf-krokodillenbek (voor binnen) gekocht. Dat was meteen een hit.
de echte domino(met stipjes)dobbelsteen gooien(zonder doel, cijfer op schrijven=dat heeft mijn zoon verzonnen) mens erger je niet(zoon houdt vol totdat hij 2 mannen binnen heeft, nog nooit tot aan het eind gespeeld) bingo! boter kaas en eieren(dat is emotioneel n beetje moeilijk. omdat winnen ni zo makkelijk is)
Vinden jullie kindjes lotto en memorie leuk? Ik zat gisteren te bedenken dat je dat natuurlijk ook heel leuk kunt maken met foto's van familieleden.
De mijne wel. klinkt wel leuk om er zelf een te maken met alle familieleden. Overigens waren ze hier hondje waf, koetje boe, fotosafari snel zat en speelde er liever oo een alternatieve manier mee. De hond laten blaffen, de dieren verkeerd in elkaar zetten en het fototoestel als speelgoed. Knappe koppen en dierenvriende blijven wel leuk.
memorie vindt zoontje leuk omdat je meerdere spelletjes van kunt maken. we hebben houten memory. lotto is mij niet bekend. we hebben wel een 'lotto puzzel spel'. was maar n paar keertjes n beetje leuk. zoontje wil ook leren schaken. begin oefeningen met schaakboord(bijvoorbeeld bewegingen van karakters om de buurt na doen, van paard bischop;met alleen deze op het boord)- eerst het hele set (32 stukken op juiste plek) op boord neerzetten als t begin van spel) dat doen we wel heel af en toe-alleen als hij r zelf naar vraagt- omdat het toch best zwaar werk is voor zoontje. maar minder dan 10mn schaken geeft mij weer 1 uur lang rustig kindje dat zelf lekker met ballonnen gooien etc speelt.
Haba boomgaardspel (2+ versie) Nijntje ballonnenspel Nijntje voert de dieren Bambino Loco Visjes vangen (met zo'n magneetje aan de stokje) Of samen verstoppertje spelen?
Toren van pisa en kleuren torentje. Toen ze 2,5 was speelden we niet echt spelletjes, daar had ze het geduld niet voor.
wat leukz eg dat ze dat al zo leuk vinden, ik ga meteen morgen wat kopen...zoon heeft ook wel behoefte aan zulke dingen...ons "gezeldschapspel" is nu puzzelen hahahah..dan gaan we samen zoeken, ik vind natuurlijk nooit het juist stukje.. memory spelen we wel altijd op de ipad, maar ga es ene echte leuke kopen
Hondje waf! Dit is een bordspel waarbij je de botjes van jou kleur hondje moet verzamelen. De botjes liggen in een rondje op het bord. Je begint met drukken op de grote mama hond, je luistert hoeveel keer die blaft, zoveel stapjes mag je nemen. En dan kijk je of het botje jou kleur is. Wie het eerst alle drie de botjes heeft, heeft gewonnen. Ik speel dit spel vaak met mijn dochtertje van 2 en zoontje van 4!