hardloopmaatje gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik wil gaan beginnen met hardlopen! maar liever niet alleen want ik vind het doodeng! Wie wil 2x in de week in Eindhoven met mij gaan meedoen?

groetjes Marieke

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Sorry, te ver weg...en ik moet zelf nog van de bank af zien te komen :)

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    het is voor mij een half uur rijden, dus eigenlijk net te ver. Ik ga liever 'even' rennen snappie, anders had ik het gedaan!! Hoop dat je snel iemand vindt.

4. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Heb je in de buurt geen hardloopvereniging? Anders zou je nog eens kunnen overwegen om daar lid van te worden. Ik heb dat destijds ook gedaan, vond het ook stimulerend werken. Ben alleen moeten stoppen vanwege knieproblemen.

5. Marieke1983

dat is idd ook een idee.

Maartje als je eerst een half uur moet rijden schiet idd niet op, wel jammer!

6. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hoi Marieke,

Leuk dat je wilt beginnen met hardlopen !
    Het is wel goed dat je een hardloopmaatje zoekt. Vaak ben je dan gemotiveerder om te blijven gaan en het is handig om wat tips en adviezen te krijgen van mensen die al vaker hebben gelopen. Meestal gaan mensen namelijk te snel van start en dan heb je kans op blessures, of gaan ze een hekel krijgen aan het lopen en stoppen ze te snel weer... Ook jammer.

Wat is de reden dat je wilt beginnen ?

Ik kom ook uit Eindhoven. Blixembosch.
    Waar woon je ergens ?

Zelf doe ik al jaren aan hardlopen.
    Ik wil best helpen met het starten met lopen, als je wilt. Heb wel wat tips e.d.
    Ben zelf aan het trainen voor de halve marathon van Eindhoven in Oktober.

Laat maar weten of je hulp wilt. Is geen probleem.
    Grtjs,
    Thirza

7. Marieke1983

Hoi Thirza,

ik woon bij het catharina ziekenhuis, is maar 10 minuutjes fietsen dus!

ik ben 2 jaar lid geweest van een sportschool (olympia) maar moest stoppen laatst omdat het te duur werd. maar ik wil niet stoppen met sporten en hardlopen leek me een goed alternatief.
    ik heb alleen wel flink overgewicht en twijfel of het dan wel geschikt is.
    ik heb op internet een methode gevonden met muziek, je download dan per week muziek die aangeeft hoe je moet lopen. de eerste week begin je bijv. met 1 minuut snelle muziek (rennen) gevolgd door 2 minuten langzame muziek (wandelen)
    dat wou ik gaan proberen.

Weet je toevallig ook waar ik in Eindhoven goede schoenen kan aanschaffen? (die liefst niet al te duur zijn..)

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    hmm de mijne waren wel vrij prijzig maar heb ze dan ook gehaald bij runnersworld. Die zetten je op zo'n loopband en kijken naar de stand van je voeten en op basis daarvan bieden ze je verschillende opties aan.
    Maar anders; scapino? daar hebben ze sportspullen.

9. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Yep... kan erg duur zijn inderdaad... sportscholen...
    Ik ben daar ook maar mee gestopt. Je moet er ook elke keer helemaal naartoe en vervolgens nog sporten...
    Hardlopen is echt veel makkelijker... Gewoon schoenen aan, duer dichtrekken en gaan :D

Dat is inderdaad vlakbij :)
    Ik kan hardlopend naar je toe komen, dan heb ik al een stukje van mijn training gehad, samen een rustige training doen en daarna kan ik weer op tempo terug.

Tja, Scapino heeft misschien leuke aanbiedingen... maar schoenen zijn toch echt heeeeel belangrijk voor een goede training en een goede houding.
    Je kunt overal op besparen, maar eigenlijk niet op je schoenen... Dat is echt niet verstandig. Ook niet als je pas net begint.
    Kleding e.d. is allemaal niet zo belangrijk. Gewoon een oude jogging broek en een t-shirt is perfect. Maar echt... ik zou niet besparen op schoenen... Voor je het weet heb je een blessure te pakken en dan moet je stoppen vóór je goed en wel begonnen bent... is zonde natuurlijk.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    *breekt in volledig off topic*

:):) ik las dus in eerste instantie dat je een hardloop-OMAATJE zocht ... ik vroeg me al af of je iemand moest hebben die niet zo hard zou lopen ....:):):):):):)

*en weeeeerrrr on topic*

11. Marieke1983

sh*t dan moet ik wel iets verzinnen op die schoenen..

ik ga erachteraan, zal ik je dan pb-en WenT?

super trouwens dat je me wilt helpen, dank je wel!!!

12. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er zit toch een Run2Day op de Geldropseweg? Daar kun je wel echt goede schoenen halen. Is wel belangrijk om goede schoenen te hebben voor je knieen he!

13. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Tja, schoenen is toch wel het belangrijkste voor je eigen gezondheid. De rest maakt allemaal niet zoveel uit. Ik heb ook maar 1 goede hardloopbroek en loop meestal in een oude joggingbroek ofzo.

No problem. Ik vind het leuk als mensen willen beginnen met hardlopen en als ik kan helpen om een goede start te maken dan heb je er later meer plezier van.
    Vaak zie je dat het volhouden een probleem is namelijk. Was bij mij ook zo. Totdat ik begreep ik dat te snel van start ging. In het begin loop je echt trainingen waarvan je het gevoel hebt dta je bijna niets hebt gedaan. Maar als je te snel van start gaat, dan bouw je juist minder snel conditie op (of erger: krijg je blessures...).

Yep, stuur maar een pb-tje.

Ik ga trouwens meestal pas rond 20:00 of 20:30 lopen, omdat ik mijn dochtertje eerst nog naar bed moet brengen. Weet niet of dat een probleem is ?

14. Marieke1983

nee das juist fijn! ik ga altijd pas rond 8 uur sporten.

ik ga maandag even naar de ha om even mijn gezondheid te laten checken ivm mijn gewicht, en dan ga ik op zoek naar schoenen.

Deel Deze Pagina