Hallo, Mijn zoontje wordt op kerst 1 jaar ( ja ik weet het, niet helemaal lekker gepland). Die dag komt er natuurlijk een overvloed aan visite, en er zullen ook mensen blijven eten. Aangezien het kerst is wil ik niet een simpele pan met soep maken, maar om nou een kalkoen te serveren vind ik ook weer iets te ver gaan. Ik wil eigenlijk een gerecht maken, wat niet al te lastig is, waar je veel tegelijk van kan maken, maar wat toch niet echt alledaags is. Lekker veeleisend ik weet het! Heeft iemand misschien ideetjes? Ohja, het liefst geen gerechten met varkensvlees i.v.m. moslim vrienden!
Het is niet echt feestlijk qua kerst, maar bij mij thuis vroeger (en ik doe het nu ook haha) maakte we op verjaardagen voor alle eters Chili corn carne met een berg rijst. Was er altijd genoeg, met tomaten salade en komkommer salade en brood erbij redelijk snel en makkelijk hoor, behalve dan de afwas
weet je wat heel erg makkelijk, feestelijk en lekker is??? gebraden kip, in elke goede supermarkt (c1000, albert heijn) heb je die compleet in braadzak. Dus alleen uit de verpakking halen en in de oven schuiven. Je kunt er veel mensen van te eten geven, want in een gemiddelde oven kunnen er makkelijk 2 naast elkaar. Het is ook niet achterlijk duur en je kan er natuurlijk bij doen wat je wil. Heel makkelijk is stoomgroenten erbij, als de kip uit de oven is even in de magnetron en klaar!!!
Chili con carne lust ik zelf niet, maar anders was dat inderdaad een goed idee geweest. Het idee van de braadkippen is opzich wel goed, maar ik heb een kleine combimagnetron waar maar 1 kip in past, dus dat is een beetje jammer. Pff..ik vind het echt moeilijk. Het is ook zijn eerste verjaardag, ik wil graag dat het een beetje leuk verloopt met lekker eten dus Meer ideeën zijn welkom.
tegen de kerst aan heb je bij de AH ook weer een kerst allerhande, daar staan ook altijd heel veel verschillende recepten in..
zou gewoon voor wat stampotjes gaan. heerlijke winterkorst en om nou de hele dag in de keuken te staan. na mijn idee loop je de hele dag al als een kip zonder kop rond
Ik zou toch gaan voor soep.. asperge oid? Niet echt allerdaags en uit blik prima te eten! Bladerdeeg hapjes van te voren klaarmaken en in de koelkast bewaren en tijdens etenstijd afbakken.. Een grote pan met rundergehaktballetjes in tomatensaus maken.. Daarbij verschillende soorten brood.. Kroketten en frietjes voor de kids.
Je kan ook een klein buffetje maken met voornamelijk koude hapjes (kan je makkelijk van te voren klaarmaken) en een aantal warme items (kan je ook van te voren maken en op de avond zelf alleen nog even opwarmen of in de over). Lekker stokbrood erbij en iedereen kan kiezen waar hij/ zij zin in heeft. En mocht je het buffet niet zo uitgebreid willen maken kan je er voor kiezen om toch een kopje soep als vooraf te doen.
Ik zou ook een buffet maken, lange tafel neerzetten en allerlei hapjes opzetten. Zowel koud als warm en een pan soep (je kunt natuurlijk een iets specialere soep maken). Vergeet vooral niet te genieten die dag en dat eten is achteraf toch maar bijzaak!!
Ik vind asls ik op een verjaardag ben het altijd het lekkerste als er gewoon lekker brood is (lang leve de turkse bakker) met salades, kaasjes en andere lekkere dingen. Lekker makkelijk en iedereen blij!