Wij hebben een groot kwartetspel wat nu echt leuk wordt. Om de beurt spelen, grote kaarten met plaatjes en kleuren. Erg leuk om te doen! Volgens mij worden bordspellen (ganzenbord) nu ook al wel leuk, mits ze kunnen tellen.
misschien een tip voor jullie mickey mouse clushouse klusjesspel en handy manny spel heb ik gehoord erg leuk te zijn
Dat zat ik me laatst ook af te vragen... Had zelf vroeger denk wel 30 kwartetspellen... Leek me leuk omdat ook met dochterlief te spelen. Maar nog niet geprobeerd eigenlijk. Wel vandeweek voor er eerst rummikub... Dat is voor mijn ik-kan-prima-tellen-kleuter toch best nog lastig. De cijfers en de regels lukken wel maar overzicht is wel erg lastig.
Bedoel je het combineren met de stukken die ze op haar bordje heeft? Daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja.. Dat lijkt me met kwartet ook nog wel lastig. En dat ze zelf moet bedenken wát ze dan precies moet vragen. Maar je kunt het natuurlijk ook 'open' spelen en helpen/aanwijzingen geven. Het gaat vooral om het plezier in het spel, dan dat het allemaal eerlijk gaat en wie eerlijk heeft gewonnen .
Ik wil nog een spel kopen voor sinterklaas, alleen nu ben ik aan het twijfelen tussen. Elefun Ezeltje strekje Knibbel knabbel knuisje en poepie knor. Wat zouden jullie mij aanraden.
Mijn kids van vier en bijna zes kunnen prima kwartetten, al bijna een jaar met het kwartet van dick bruna. Zijn vrij grote kaarten met afbeeldingen die erg herkenbaar zijn. De oudste begint nu echt strategisch te spelen de jongste verteld mij nog heel enthousiast dat hij ....kaart nu net gepakt heeft als ikdie eerder bv gevraagd heb aan hem. Ook schattig. Ik speel overigens ook al allerlei andere spelletjes met ze. Carcasonne junior, voor driejarige nog te moeilijk, maar oudste begint t te snappen. Triominos jr. En stratego jr. Vind onze jongste ook al erg leuk. Triominos is goed te doen door de cijfers ook inmkleurtjes zijn. Stratego jr. Is een soort memory en dat vind Chris ook echt heel leuk om te doen. Verder bordspelletjes met tellen kunnen ze ookalprima, zoals sprookjesboom spel. Ik heb ook een carsspelletje voor ze en zij kennen de regels beter dan ik.... Ook bv bert bever (stammen wegduwen met een stokje) en mikado met knikkers vinden ze hier erg leuk. Mikador knikker speelde chris al vanaf zijn derde jaar mee. Ook de eenvodige lego spelletjes zoals het schapenspel vinden onze jongens helemaal geweldig en Chris speelt dat al vanaf dat hij amper drie was. Moet zeggen dat ik zelf ook soms verbaasd ben wát ze allemaal al kunnen. In onze vriendengroep zijn onze kinderen de jongeren. Hierdoor komen ze bij anderen ook in aanraking met spelletjes die voor oudere kinderen bedoeld zijn en kan ik zo zien wat ze toch al kunnen. Geeft me vaak we leuke ideeen.....