Gezeur met buren om dakkapel

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloomm, 27 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloomm

Bloomm Actief lid

6 apr 2016
    218
    154
    43
    Onlangs hebben wij een nieuw huis gekocht, een 2 onder 1 kapper die we nu volledig aan het verbouwen zijn.
    Achter een aanbouw, en op het dak 2 dakkapellen, voor 1 en achter 1. Vergunningen zijn al rond.
    Vanaf het begin af aan zijn we heel transparant geweest over onze plannen naar de buren. Echter hebben ze niet begrepen dat er achter èn voor een dakkapel komt. (wel steeds genoemd) waarschijnlijk omdat ze gericht waren op de uitbouw achter, waar ze ook niet heel blij mee waren. Onlangs zijn ze even langs geweest om te kijken hoe het vordert (voor de rest hele vriendelijk mensen) maar toen pas viel het kwartje dat er voor dus ook een dakkapel komt. Mijn man krijgt net een telefoontje van de buurman dat ze het er niet mee eens zijn dat er voor een dakkapel komt. Ze zijn ook naar de andere buren geweest en die vinden het ook niet mooi voor het straatbeeld dat er 1 voor op komt. De eenheid is nu weg en hij begon al over waardevermindering van zijn woning bij eventuele verkoop..

De dakkapellen liggen klaar in de loots en worden eind volgende week geplaatst. Annuleren kan dus niet meer.. Maar gok dat we ruzie met de hele straat hebben als we ze gewoon maar laten plaatsen..
    Niet echt fijn, en we wonen er nog niet eens..
    Wat zouden jullie doen?

2. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Gewoon plaatsen. Volgens mij hebben omwonenden altijd een bepaalde tijd om na t aanvragen van de vergunningen bezwaar aan te tekenen. Hebben ze niet gedaan. Je hebt een vergunning gekregen dus schijnbaar vind de gemeente dat dat argument over de eenheid in de straat wel meevalt :)

3. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Gewoon laten plaatsen natuurlijk... o_O

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Gewoon plaatsen!

5. tuc

tuc Niet meer actief

Tja bezwaar hadden ze kunnen aantekenen voor de vergunningen rond waren.
    Niet plaatsen lijkt me ook geen optie toch?

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Bij ze langs gaan. Aangeven het vervelend te vinden voor ze dat het voor hen niet duidelijk was en een bloemetje/doosje bonbons/flesje wijn.
    Tuurlijk ga je door met bouwen, ze hebben bezwaar kunnen maken, maar niet gedaan.

Paardenbloem, Rannie, Wij2018 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Je hebt de vergunningen gewoon rond dus plaatsen maar.
    Dan hadden ze eerder bezwaar moeten aantekenen.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Precies, jouw huis jouw dakkapel. Ik zou als mogelijke koper van het huis van je buren, jouw dakkapel zien als "hee, dat kan blijkbaar ook nog" en daardoor eerder geneigd zijn het huis te kopen. En wat je zegt, je hebt toestemming van de gemeente, de enige partij die er wat over te zeggen heeft.
    En wat kan er precies tegen zijn op een uitbouw? Hij staat op jouw grond en blokkeert waarschijnlijk geen zon of wat dan ook?

Buurman, ik maak me meer zorgen over de waardevermindering van mijn huis, omdat het naast een zeikerd blijkt te liggen...

Lorena86, Paardenbloem, Beertje8 en 17 anderen vinden dit leuk.
  9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Als de eenheid van de straat niet aangetast mag worden dan had je ook geen vergunning gekregen voor die aanbouw. Moet ook in je overdracht staan als dat niet mag. Als dat allemaal nergens staat beschreven, je hebt immers de vergunning, gewoon plaatsen. Het aanzicht van een straat word tegenwoordig niet meer zo nauw genomen, meestal in historische dorpen wel.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Jullie hebben alles volgens de regels gedaan.
    En zelfs meerdere malen de buren op de hoogte gebracht.
    Lekker plaatsen dus!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Vervelend, snap dat je er mee in je maag zit. Je wilt niet de buren/buurt tegen je hebben.

Ik zou ze echter gewoon laten plaatsen. Ze hebben geen bewaar aangetekend en dat andere buren geneuzel zou ik niet serieus nemen. Onze buren vertelden mij zes weken nadat wij onze intrek hadden genomen dat meerdere buren vanwege de herrie van mijn kinderen al overweegden hun huis op Funda te gaan zetten. Ik ben op een zeer vriendelijke wijze bij die buren waar hij het over had aangebeld om te zeggen hoe spijtig ik dat vond om te horen. Dat wij ons best deden met opvoeden en dat wij hoop bleven hebben dat ze op een dag wat rustiger zouden worden. Buren gaven aan de kinderen soms wel te horen maar er geen overlast van te ervaren. Ze zeiden er ook wel van te genieten. Het deed hen herinneren aan de tijd dat hun kinderen nog kleiner waren. Ze wisten dan ook niets over hun vermeende Funda/verhuiswens. Buurvrouwen vonden dat kinderen lekker kinderen moesten kunnen zijn.

Door die ervaring zou ik sowieso dat geneuzel over die andere buren niet serieus nemen. Best kans dat straks zelfs jullie goede voorbeeld gevolgd gaat worden en er meer dakkapellen in de straat zullen komen :)

Gewoon lekker doorgaan met de verbouwing!

12. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Gewoon plaatsen!! En vooral niet lullig om voelen naar de buren toe, wat een onzin zeg dat ze het er niet mee eens zijn. Ik zou ook echt niet langs gaan met een bloemetje/fles wijn. Dit soort verbouwingen zijn tegenwoordig aan de orde van de dag. Niks geks aan!

Manana en Syane vinden dit leuk.
  13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lekker laten plaatsen. Vergunningen zijn rond. Hadden ze maar bezwaar moeten aantekenen.
    Je kunt naar ze verwoorden dat je snapt wat hun punt is, maar dat er niets meer aan te veranderen is.
    Als ze jullie in de toekomst met de nek blijven aankijken hierdoor, dan zegt dat genoeg over hun.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Wat een rot situatie. Ook geen fijn begin zo. Maar terug kunnen jullie ook niet neem ik aan. Hoop dat jullie er uit komen.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het is inderdaad rond.. en als huizenzoeker zou ik het juist fijn vinden inderdaad... bij jullie is het al rond- dat betekend dat ik als toekomstige koper het ook mag! Fijn dat dat niet meer uitgezocht hoeft te worden!

Maar balen van de situatie. Ik zou ook best meelevend zijn- maar niet te ver hierin gaan. En blijven aangeven dat jullie het al die tijd aangegeven hebben. Gemeente ziet ook geen probleem dus.... ? Jullie willen net als zij graag fijn wonen en dit gaat gewoon gebeuren, klaar. Dus iedereen kan zijn energie beter in andere dingen steken.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat inderdaad, heel jammer voor ze.

17. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Gewoon plaatsen, je hebt het meerdere malen aangegeven en ze hebben geen bezwaar aangetekend. Ik snap het argument van dat het straatbeeld veranderd ook nooit zo erg. Alsof je de hele dag in je voortuin naar je dak zit te kijken:rolleyes:.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als vergunning rond zijn is het klaar.
    Je had de buren niet eens hoeven inlichten maar dat je dat gedaan hebt is netjes . Ze hadden bepaalde tijd om in bezwaar te gaan, doet niemand dat is het einde verhaal en mag je gewoon plaatsen.

Of het mooi is ja of nee of straatbeeld verpest is persoonlijk. Ik zie juist graag dat mensen hun huis opknappen etc.

Ysabella vindt dit leuk.
  19. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Gewoon plaatsen. En wat de rest van de straat vindt, weet je alleen van je buren. Ik durf te wedden dat binnen een paar weken de volgende dakkapel aan de voorkant volgt. Zo gaat dat meestal, er moet er eentje de eerste zijn.

Athina en Ysabella vinden dit leuk.
  20. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Hier ook zoiets gehad. Toen de eerste in de straat een dakkapel wilde stond de hele straat op z’n kop. Inmiddels heeft bijna iedereen zo’n ding. Als het staat zien ze ineens dat het misschien toch wel wat voor hen is ook.

Bailey07 en Athina vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina