Gezeur met buren om dakkapel

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloomm, 27 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Haha, ik zou voorstellen dat ze er allemaal eentje nemen om een eenheid in het straatbeeld te houden :D.
    Nou hoor, ik begrijp dat zo’n start in je nieuwe straat niet gezellig is, maar alles is al rond en klaar, dus die dakkapel komt er gewoon. Als het zo’n probleem was geweest had je ook geen vergunning gekregen en hadden ze maar eerder bezwaar moeten maken.
    Mijn moeder kreeg vroeger ook gezeur over zich heen toen ze de garagedeur wit had geverfd. Een paar jaar later had de halve straat hem ook zo geverfd.

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Poeh waar maken mensen zich druk om :p ik zou het ook gewoon doen, als het nou iets ernstigers was als de buren al het zonlicht benemen in de tuin oid, maar een dakkapel heeft niemand last van. En zeker geen mensen die de hele dag IN huis zitten :)

3. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    haha zo werkt het idd. Nu heeft de hele straat er een probleem mee en straks heeft de halve straat zo'n ding omdat mensen (vooral buren) zo zijn...

4. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Wat een onzin van die buren over waardevermindering. En eenheid in het straatbeeld... je hebt ook niet allemaal dezelfde inrichting van de voortuin en gordijnen.

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wat een vervelende start zo. Ik zou gewoon rustig aan de buren uitleggen dat je hun mening respecteerd, maar dat de dakkapel al is betaald en klaar is om geplaatst te worden, dus dat jullie niet meer terug kunnen en willen. En dat de gemeente een vergunning heet afgegeven waarbij ze ook gekeken hebben naar het straatbeeld. Gewoon het gevoel geven dat je naar ze luisterd, maar ook duidelijk zijn dat die dakkapel er gaat komen.

Paardenbloem, Leo85, Elena22 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Dat soort kwesties komt op mij altijd over als pure jaloezie... Vooral niet te veel aandacht aanbesteden en gewoon doorgaan met je plannen.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Deels mee eens. Kan me ook voorstellen dat als je in een karakteristiek straatje woont met schattige jaren 30 arbeiderswoninkjes oid, dat een joekel van een dakkapel idd ontsierend is. Maar ja, de tijd staat niet stil natuurlijk. Onze normen (en financiële situatie) is door de jaren heen toch veranderd...

8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    en dat is waarom er getoetst wordt voor de welstand zowel bij melding als bij vergunning. Wanneer er dus een vergunning is afgegeven en de bezwaartermijn verlopen is (hoeft niet te zijn voor de vergunning is verleend kan ook lopende de bezwaar periode zijn) kunnen de buren niks meer maar is er door de welstandscommissie naar gekeken alsmede naar het fingerende bestemmingsplan of daar bezwaren in staan om een dakkapel voor te plaatsen.

Athina en Ysabella vinden dit leuk.
  9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat snap ik en ik zeg ook niet dat ts haar bouw moet stilleggen (zie mijn eerdere bericht), maar een gemeente verstaat in deze soms heel wat anders onder ‘welstand’ (Wasseneus meestal) Maar ik kan me dus voorstellen dat omwonenden daar anders over denken. Te zeggen dat het meestal jaloezie is, daar ben ik het dus niet mee eens.

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Haha ja natuurlijk waardevermindering omdat een koper dan op het huis van de buren ook graag een dakkapel had gezien die er niet is.
    Enne.. je gaat toch niet geen dakkapel plaatsen omwille van de buren? Echt niet doen hoor.. gewoon bij je plannen blijven en ze wennen er wel aan.

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou willen dat één van mijn buren voor een dakkapel zou plaatsen.

De maatvoeringen zijn hier net zo dat je er een vergunning voor nodig hebt, dat is iets waar ik tegenop zie. Nu wil ik eerst andere zaken aan onze woning laten opknappen, maar tegen de tijd dat het zover is, zou het aanvragen van een vergunning voor een dakkapel een stuk sneller en soepeler verlopen als ik zou kunnen zeggen dat de buren van 3 huizen verderop al een dakkapel hebben.

Toen ik de topic titel las, verwachtte ik grotere bezwaren van de buren, als je bijvoorbeeld in ene inkijk zou hebben in een voorheen afgeschermde tuin/balkon, dan had ik me kunnen voorstellen dat de buren baalden, nu is het een gevalletje van jammer, maar helaas.

12. Bloomm

Bloomm Actief lid

6 apr 2016
    218
    154
    43
    Mijn man, te lief voor deze wereld, heeft gebeld met de vraag of het mogelijk is om de dakkapel te annuleren en wat dat dan zou gaan kosten.. Zoals we al verwachtten gaat het veel geld kosten.. Krijgen 1000 euro korting op de totaalprijs als we er 1 annuleren. Gaan we natuurlijk niet doen
    Hij gaat er straks heen om het slechte nieuws te brengen..

13. p1982

p1982 Niet meer actief

Nou zou gewoon de dakkapel plaatsen. Buren hebben lang genoeg de tijd gehad om in bezwaar te gaan
    Let maar op binnen de kortste keren zijn er meer mensen met de dakkapel maar ze durven nu niet

SAARC en Springboon vinden dit leuk.
  14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Buren konden bezwaar maken, hebben dat niet gedaan. Dus zijn ze akkoord gegaan.
    Achteraf zeuren is niet leuk maar dan hadden ze maar bezwaar moeten maken.
    Gewoon plaatsen dus.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  15. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    snap de reactie van je man wel.. maar zou het gewoon laten plaatsen hoor..
    zo zien derden ook de meerdere mogelijkheden en is bij verkoop gunstiger

16. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hier zouden ze echt dikke pech hebben.

17. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Natuurlijk gewoon plaatsen. Maar als je de relatie met de buren vanuit jullie kant goed wil proberen te houden, geef dan aan het vervelend te vinden en breng naderhand eem bloemetje ofzo. Niet om ongelijk te bekennen, maar om te proberen een goede basis neer te zetten. Jullie zullen immers wrs nog een tijdje naast elkaar wonen.
    Wel een vervelende start zo zeg!! Maar jullie doen niets verkeerd. Buren mogen het jammer vinden maar meer ook niet denk ik dan..

dds en itakepictures vinden dit leuk.
  18. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Ben wel benieuwd naar een foto van het straatje.
    Waarom zouden de buren t zo vreselijk vinden?

19. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Dit vind ik een goed idee ja, laten weten dat jullie hun mening ook respecteren en hopen dat ze zich er daarna gewoon bij neerleggen :)

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jouw man is idd te lief! Dat hij het überhaupt geïnformeerd heeft. Pfff. Toch wel respect hoor. Toont veel van jullie karakter.

Paardenbloem en SAARC vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina