daar zijn toch regels voor athans bij ons wel van 11 uur mag je geen overlast meer maken wij hebben dat ook heel erg met onze buren die maken enorm veel herrie na 11 uur nu niet meer ze rennen weg als wij de deur uit gaan en hun ook net weg willen en 1 nummer omdat het mag en het is overdag mag zij niet klagen
Lekker laten gaan en gewoon je kinderliedjes opzetten hoor. Vind het zelf echt prachtig als ik mijn zoontje helemaal zie dansen met zijn vingertjes in de lucht. Als de muziek dan lekker aan staat en hij heeft het naar zijn zin heb ik echt even maling aan de rest. Is het nou dag in dag uit ja dan kan ik het wel begrijpen maar een enkel keertje de muziek aan....
Ik ken die uitdrukking. Waar woon jij? @ het onderwerp. Ik vind het ook gezeur, daar niet van maar wel leuk om te lezen hoe laatst iedereen vond dat je niet overdag mocht klussen want dan werden de kids wakker. Misschien heeft ze kinderen die wakker zijn geworden?
Aggh ze zeurt voor die 5 min en dat terwijl het smiddags is... Als het voor 10 uur en na 22 uur zou zijn had ik haar gelijk gegeven. Ze zou gek worden als ze de buren zou hebben die ik heb
Op zich natuurlijk geen probleem, het was in de middag en 1 nummer ff hard dat moet kunnen! Maar ik moet heel eerlijk opbiechten dat ik ook wel gek wordt van mijn buren die regelmatig eind van de middag drummen. Ik zeg er niks van hoor, want ze doen het netjes in de middag. Maar ik vind het wel naar en wordt er een beetje stressy van omdat ik dan, als ik moe uit mijn werk thuiskom, niet kan ontspannen met dat gebonk. Dus misschien had deze mevrouw ook wat last van vermoeidheid of opgebouwde stress en kon ze zich ff niet meer inhouden.
ppftt ik heb ook zo buuf, zelfs zit ze haar huis met een drilboor te bewerken, maar o wee als wij wat doen :\..... Overigens had ik een hele goede coach tijdens mijn kraamperiode, als visite aanbelde deed ze open om te zien wie er aan onze deur stond, ze had het wel erg druk die tijd. ze wist overigens nog beter wie er zoal op kraamvisite kwam. Gewoon lekker met je boys dansen, en morgen..... doe je gewoon nog eens dat liedje, en overmorgen en die dag daarop........
Ik vind dat mensen nogal overdreven reageren. Je weet niet wat er achter zit.. Ik neem TS niks kwalijk maar ik weet wel hoe het is als je luidruchtige buren hebt. Nu is het idd 1 x niet erg, maar je weet niet hoeveel last ze verder ondervinden. Onze buren hebben het volgens mij nl ook niet door dat het zo gehorig is, maar wij wonen hier net, dus wil er niets van zeggen om dit soort reacties te voorkomen.. Maar intussen staat buuf (die wel heel aardig is, overigens) om half 7 sochtends in de badkamer te zingen die aan onze slaapkamer grenst en wordt mijn dochter heel regelmatig wakker tijdens haar middagslaapje door lawaai.. En dat frustreerd me soms best. Ik weet t verhaal niet achter de buurvrouw van TS natuurlijk maar vind sommige reacties gewoon erg overdreven, want je weet niet wat er achter zit.
Ik heb een buurvrouw di het ook nodig vind om de muziek op standje 100 te zetten zodat ik alles letterlijk mee kan volgen. Mijn kleine mannetje was ziek, en had zijn slaap keihard nodig. Hij werd wakker van de muziek. nou, toen ben ik ook wel even gaan klagen hoor. Wanneer we niet thuis zijn en dat is drie dagen per week maakt het me natuurlijk niet uit. Maar als ik thuis ben met de kleine man wil ik nit hun muziek letterlijk verstaan. Voor een nummertje prima, maar ik kan me best voorstellen dat mensen daar boos over worden.
Indd! Onze vorige buren waren ook van die zeikerds. Wij hadden toen ook 2 liedjes wat harder staan (2 a 3u s'middags) en toen hebben ze de politie gebeld met de medeling dat we vanaf s'ochtends vroeg al bezig waren . Politie aan de deur natuurlijk, die man had een heel asso zooitje verwacht wat aan het bier zat. Kwam hij binnen; zaten we gezellig met zn allen aan de koffie en de muziek stond echt minimaal aan ! Agent heeft zich doodgelachen.. Nu hebben we gelukkig wel leuke buren die echt nooit klagen, of ik nou 1 nr afspeel of een hele cd, die zullen echt niet klagen. Geen enkele buur.
Ik sluit me hier bij aan. Ik vind ook dat er overdreven wordt gereageerd, niemand weet waarom de buurvrouw iets zei over die muziek. Misschien ook een stressvolle dag gehad en dat kon er even niet bij. Ik vind dat er te veel aan het ikke ikke ikke word gedacht tegenwoordig. Misschien had je even kunnen vragen waarom ze er zoveel last van had, misschien heeft ze wel nachtdienst gehad, of migraine oid.
oooh wat erg van je buurvrouw, wat een aansteller! Nee het is normaal om eens even lekker gek te doen op muziek met je kinderen. Hier gaat de radio ook wel eens wat harder (1 a 2 nummers) en dan even gek doen met mijn zoon. Mijn buurvrouw maakt er geen probleem van die zegt dat ze ons te weinig hoordt hahaha net omgedraaid dus
Ik geef het advies zeg het wel tegen de buren Ook ik heb een buurvrouw die lawaai maakt, wat jij hier neerzet klinkt mij ekend in de oren haha, mijn zoon werd er ook wakker van. ik heb het toch gezegd 2 maanden geleden en nee zij had niks door dus. en zij was blijd at ik het gevraagd heb (in al het fatsoen vragen) en sindsdien? Geen last meer gehad! Leefgeluiden blijf je horen en die wennen ook en horen er bij, maar slaan met de deuren, de keukenladen dicht slaan en wat je zegt douchen om half 7 's ochtends... dit is allemaal voorbij. Mijn buurvrouw kwam zelfs later bij mij te vragen of Mijn zoon wakker werd van haar douche... ik heb dit maar bevestigd en toen zei ze: ooh dan douche ik later dit is geen probleem. als je goede buren hebt dan kan dit ik heb een top buurvrouw daarom heb ik het ook maar gevraagd ook hier is het enorm gehorig.
ik snap jouw reactie wel hoor maar iedereen hier op zp reageert natuurlijk aan de handvan het verhaal dat ts neerzet. we weten idd niet waarom de buurvrouw zo reageerde, anders waren de reacties mischien anders geweest. ik weet wel wat het is om luidruchtige buren te hebben..in onze vorige woning was het heeeeel erg. en dat ging niet alleen om muziek maar ook om ruzies, en sex. we hoorden echt alles! en de buurvrouw woonde niet gelijk boven ons hoor moet je nagaan hoe hard hun bezig waren. nu ben ik verhuisd en dacht rustige buren te hebben, de buren rechts: de vrouw is verlamd en ze hebben een soort lift in huis, dat maakt een otnzettede herrie. als ze dan eindelijk beneden is gaat haar man de rolstoel in elkaar zetten ook een herrie. goed ze kunnen er niks aan doen en het zijn ook hele aardige mensen. mij hoor je niet klagen de buren links: die wonen geloof ik met 12 mensen ofzo in 1 huis. vannacht nog werd er keihard muziek gedraaid, kinderen zijn aan het rondspringen en die volwassen "zingen' keihard mee. ja daar kan ik dan wel weer boos over worden. als mijn buurvrouw lekker met haar kindjes in de middag even gek zou doen en dan nog wel op 1 nummer dat niet zolang duurt..tsjah ik vind dat geen reden om boos te worden echt niet.
Ik vind het opzich ook zeker geen reden om boos te worden. Maar je weet nooit wat er achter zit. Stel je hebt een migraineaanval, bent eindelijk thuis met pijn en moeite, ligt net op bed en de buurvrouw zet de muziek kéi hard. Snapje? Ik kan me voorstellen dat iemand dan uit zijn slof schiet, hoewel ik dat niet goedkeur, maar de reacties die ik hier lees vind ik gewoon erger. Je kunt ook vragen aan je buurvrouw waarom ze het zo erg vind dat je 1 liedje wat harder zet, bijvoorbeeld. Wbt onze eigen buurvrouw, we gaan er ook wel wat van zeggen hoor, maar wilde het niet gelijk doen. Ik slaap nu met oordoppen en slaap nu redelijk. Dat haar man om 6 uur moet douchen omdat hij vroeg de deur uit moet, dat vind ik begrijpelijk, maar met naaldhakken en luid zingend je op staan maken in de badkamer dan weer niet. Maar dat komt nog wel hoor, toevallig hebben we er gister voor t eerst wat van gezegd (of iig, mijn man dan) nadat onze doodzieke dochter wakker werd door de muziek van haar dochter. 1 liedje had ik niet eens erg gevonden maar 1 uur lang vond ik toch wel heel erg vervelend. Maar daar kwam ze dus zelf mee, of we daar last van hadden gehad. En raar maar waar, ik hoor ze vandaag amper! Dus dat komt vast wel goed! Maar als je net verhuisd bent wil je gewoon niet overkomen als zeikerd... Dit huis heeft een tijdje leeggestaan en daar wen je denk ik ook aan, dus zij zullen er misschien ook weer even aan moeten wennen dat er weer iemand woont.
Ik ben ook wel van het rekening houden met elkaar en ook niet overdag (wanneer het 'mag') snoeiharde muziek draaien, maar zo heel kort vind ik ook wel kunnen (bij mij ligt de grens denk ik bij een half uur extreem hard) en ten tweede moet je het ook op een normale manier kunnen zeggen. Aan de andere kant moet degene die dan voor de overlast zorgt ook wel open staan voor die 'normale manier'. Ik kan me voorstellen dat als de klager elke keer de deksel op de neus krijgt, dat het dan ook niet meer vriendelijk gevraagd wordt. Maar dan moet er al wel wat aan vooraf zijn gegaan. Begrip voor elkaar hebben en rekening met elkaar houden, dat is het geheim. Dus van beide kanten. Buren moeten ook kunnen begrijpen dat het een keertje hard kan, bij uitzondering. En aan de andere kant moeten de mensen die lawaai maken ook begrijpen dat het niet prettig is voor de buren.
Goede reden voor TS om straks, als ze wél tijd heeft, even contact op te nemen met de buurvrouw en kijken of ze er uit kunnen komen. Grote kans dat ze dan wat bedaard is (de buurvrouw dus) en ook dat ze het op prijs stelt dat TS het goed met haar voor heeft. Komt weer ten goede aan de relatie. Dat TS hier een topic over opent, lijkt me teken dat het haar niet in de koude kleren zit en ze ook graag een prettige relatie met de buren wil.
ook al had die buurvrouw een nachtdienst gehad of is ze ziek of zo iets dan had ze toch normaal kunnen vragen of het de rest van de dag zachter mocht. Ik denk heus niet dat TS er dan een probleem van had gemaakt. En het ging om 1 liedje van max 3,3o minuten kom op zeg. Mensen moeten eens wat liever voor elkaar zijn ipv gelijk ruzie te maken. Hier kwamen de buren zelfs melden toen DL net geboren was of ze mochten borren . Hier kunnen die dingen dus wel. Ook de buurvrouw aan de deur gehad die vroeg of wij de rolluiken iets later open konden doen omdat ze er wakker van werden. Maar ze durfde het niet te vragen ik zo als je er last van hebt zal ik er rekening mee houden. Bedoel je woont samen in een straat dus ja zal je elkaar moeten helpen maar helaas bestaat gedachte lezen nog steeds niet dus zul je het op een normale manier kunnen vragen.