gezeur met buurvrouw..

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat fijn dat zoiets gewoon gevraagd kan worden en wat fijn dat er dan ook positief op gereageerd wordt! Als alle buren zo waren, waren er denk ik ook geen burenruzies. :)

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    zo hoort het toch ook

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zou je denken... Maar lees maar eens verder op het forum. :(

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Melanina, maar da's nou juist precies wat ik bedoel. Ik zei ook, ik keur het echt niet goed dat de buurvrouw zo boos werd, maar de reacties hier vind ik helemaal absurd. Nog maar eens extra een uurtje die CD extra hard bijvoorbeeld, dat getuigd toch niet van respect voor je buren?!

Fijn dat het bij jullie wél netjes gevraagd wordt zonder problemen en dat jij daar dan ook netjes op reageerd. Want ja, zo hoort het in mijn ogen ook inderdaad.

5. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    het meest irriteerde het me dat ze gelijk begon dat dit niet normaal was, waarop ik als antwoord gaf dat het nog geen eens 5 min waren. als zij gewoon normaal iets had gezegt dan had ik er normaal op gereageerd! vind het idd jammer dat het zo moet en wil dit absoluut niet!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ben je nog langsgeweest?

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nou, om eerlijk te zijn vind ik luide muziek wel aso. Het is wel heel overdreven van haar om compleet uit haar dak te gaan, maar ik hou er ook helemaal niet van als mensen hun muziek hard zetten. Prima dat je er zelf van wilt genieten, maar ík geniet graag van mijn éigen muziek.

En gek doen vind ik helemaal prima, hoe gekker hoe beter! En kinderliedjes is natuurlijk ook hartstikke leuk!

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    nee, misschien als ik haar tegen kom maar anders niet..

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja heb zo ook iets wel eens aan de hand gehad.

Mijn zoon was toen hij een jaar of 2/3 was helemaal gek van plop liedjes vaak elke middag zetten ik dat rond een uur of 2/3 aan een kwartiertje dan viel hij lekker bij mij op schoot in slaap zingen wiegen en slapen te gelijk ons momentje.

Een keer kwam de buurvrouw met haar bezem zo me tuin in op me raam bonken. Ben van de bank af gevlogen of ze wel helemaal goed bij haar hoofd was.

Ja maar vind het maar rot muziek. Ik zeg het is niet na 22 u en niet langer dan 15 min ja maar ik doe me middag dutje. Ik zeg als je nu eens vriendelijk vroeg of de muziek wat zachter mag. Dan met de bezem op me raam te bonken. :x Ik zeg dan had ik hem gelijk een paar standjes lager gezet En echt keihard stond die nu ook weer niet.En daar bij mag een kind ook eens wat voor zich zelf. Haha.

Nooit meer last van gehad. ( zij nog als je rust wilt moet je niet hier komen wonen maar ga je wonen op een hutje op de hei pff) was me toch kwaad.

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Dit vind ik ook zoiets raars... Je 'mag' overdag harde muziek draaien? Naar mijn idee staat er in de wet dat je elkaars woongenot niet mag verstoren en dat doe je dus wel op het moment dat je harde muziek draait... ongeacht of dat nu overdag of s'avonds is. Ik zou knettergek als mijn buren iedere dag.. al is het maar een half uurtje, overdag harde muziek draaien. Ik heb mijn eigen radio en mijn eigen huis en daar hoef ik niet de muziek van een ander in te horen.
    Kijk, buurvrouw reageert erg overtrokken door zo boos te worden over 5 min. muziek maar je weet niet wat er achter zit, ik denk ook dat het een goede zet zou zijn als TS hier op terug zou komen bij de buuf, al is het maar om een goede sfeer te blijven houden.
    Kinderen vinden hun muziek ook leuk als het niet keihard staat.
    Rekening houden met elkaar en respect hebben voor elkaar daar blijft de sfeer een stuk beter door en dat onbreekt er bij een hoop mensen de laatste jaren flink.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Precies.
    Op ons oude adres woonden 2 deuren verder mensen, wiens zoon IEDERE DAG als hij thuis kwam van zijn werk zijn muziek keihard zette. Meestal een uurtje of twee, tussen 16.00 en 18.00 uur. Hij zette dan ook nog eens zijn raam wagenwijd open, zodat de hele straat mee kon genieten. Ik moest nondeju mijn eigen televisie harder zetten, anders kon ik niet verstaan wat er gezegd werd. En dat met mijn eigen deuren dicht. In de zomer was het ook altijd heel fijn als ik met bezoek in de achtertuin zat. Ik schaamde me rot! Ja, de moeder van de zoon zei wel, dat als ik er last van had, dat ik het dan moest komen zeggen. Maar ja, 'hij moet zich afreageren na zijn werk...' En ALS ik dan een keer langskwam om te vragen of de muziek zachter kon, dan deden ze dat wel, maar de dag erna was het weer raak. En als ik dan wéér langskwam, dan was het de dag erna wéér raak. Het drong gewoon niet tot ze door dat het ALTIJD stoorde op dat volume.

Ik heb een keer als test mijn eigen stereo echt heel hard gezet (met de ramen en deuren dicht) en ben toen aan gaan bellen bij de buurvrouw waar de stereo tegenaan staat. Of ik even mocht luisteren. Ik hoorde amper wat. Kun je nagaan hoe hard die gast zijn muziek had staan...

Deel Deze Pagina