Epidurale en rugpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    zit daar een verband tussen? Ik had het er met iemand over en die zei dat de 2 mensen die zij kent die die prik hebben gehad daarna altiijd last van hun rug hebben gehad;)

Heeft iemand hier weleens van gehoord? Of zelf ervaring mee?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb niet constant pijn in mijn rug, maar met weersverandering voel ik wel de plek waar de ruggenprik heeft gezeten. Heel apart...

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb het een paar maanden nog ietsjes gevoeld, maar niet erg. Heb verder nooit echt last van mijn rug.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou geen rugpijn maar wel heftiger, ken wel iemand die na de bevalling in een rolstoel terecht is gekomen.

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    heb inderdaad na de ruggenprik van blaasoperatie.... later heel lang pijn in mn rug gehad... (kon echt mn sokken niet meer aandoen :()....

heeft echt lang geduurd.... maar was wel weg....

(nu heeft een ruggenprik sowieso een lange lijst aan "mogelijke" bijwerkingen"....

6. Purk

Purk Niet meer actief

Ik heb een spinaal gehad ivm ks, maar heb nergens last van. last van een epiduraal is niet goed, de epiduraal gaat nl. minder diep je rug in dan de spinaal en zou na de eerste dagen/weken geen last meer moeten geven

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Ja dat kan wel degelijk.
    Ik vind het dan ook schokkend dat best veel mensen zeggen: ach dan neem je toch een ruggenprik, wordt je bevalling ten minste vergoed (in het ziekenhuis) ;)
    Terwijl er best risico's kleven aan een ruggenprik, voor de moeder, maar ook voor het kind.
    Ik zou er in ieder geval de risico's en de voordelen (want die zijn er uiteraard ook ;)) goed tegen elkaar afwegen.

8. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds de tweede keizersnede (en dus 2e spinale) heb heel af en toe een korte pijnscheut in mn rug thv waar de ruggenprik is gezet. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel meevallen. Ik vind de voordelen die ik ervan had toch wel opwegen tegen de nadelen (had echt niet onder narcose willen zijn en het hele gebeuren willen missen) en ik zou nog steeds niet een ruggenprik afraden.

Bovendien is het een feit dat negatieve ervaringen 10x zo vaak worden gedeeld dan positieve ervaringen (zeker op internet).

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb een epidurale gehad en heb nergens last van.
    Nooit gehad ook eigenlijk. Hij ging er uit en weet niet eens meer waar die gezeten heeft :D

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mee eens.

Ik heb de voors en tegens niet eens gedaan want ik wilde bevallen zonder ruggenprik.
    Nu ging mijn bevalling iets anders als gepland. Maandag beginnen met inleiden en pas vrijdag middag bevallen.
    Toen ik aan de opwekkers kwam zat ik al direct in een weeenstorm. En had pas 2 cm.

Anderhalf uur na het zetten van de ruggenprik is Sandro geboren
    ( Als ik wist dat het zo snel zou gaan had ik geen ruggenprik genomen ) Maar dat weet je niet dus heb er geen spijt van.

11. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hier ook geen last gehad

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier een beetje jeuk op het plekje waar hij had gezeten maar verder geen pijn, maarja hij zat hier ook niet goed (Werkte dus ook helaas voor geen centimeter)

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Bij mij was het andersom ik had altijd heel erg rugpijn na de ruggenrik was het over :s

14. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

wat ben ik blij, nou ja blij, te lezen dat ik niet de enige ben.
    Mijn neuroloog verklaarde me voor gek toen ik deze combinatie vertelde.

Ik heb ook enorme rugpijn gekregen erna, wat ik ervoor echt niet had.
    1 keer in de paar maanden is het zo erg dat ik niet meer kan lopen

Lees graag mee.

Welke klachten heb jij dan precies ts?
    Heb niet alles gelezen, sorry:)

15. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh dus bij jullie zit er ook wel een verband?
    Ik had aan het eind van mijn zwangerschap heel erg last van bi, mn bekken stonden ook scheef. Na de bevalling ging het weer beter, maar heb toch altijd wel last van mn rug als ik veel loop, sta etc. Terwijl ik dit nooit heb gehad. ook hoger in mn rug, waar die prik heeft gezeten.

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Heb er zelf ook 1 gehad, bij mijn eerste kindjes (keizersnede).

En heb tot de dag van vandaag rugklachten, sowieso van
    spanning vanuit mijn nek (dus niet alleen van ruggeprik), maar ik kan precies de plek oproepen waar mijn ruggeprik gezeten heeft. En voel daar vaak 'iets' erin schieten. Tinteld ook wel eens, en als ik me erop focus lijkt het alsof ik daar 'dieper' in mijn lichaam kan 'voelen' dan op welke andere plek dan ook. Weet het niet uit te leggen.

17. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    lees mee

18. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    ik voel mijn rug meer dan voorheen. ben altijd rug patient geweest maar nu dus extra. ik had ruggeprik voor mn keizersnede. dus niet ruggenprik om pijn tijdens bevalling te verzachten weet niet of dat verschil maakt>?

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier nergens last van. En hij heeft toch 2x moeten prikken.

20. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb een epiduraal gehad met me bevalling. Toen hebben ze mijn bot geschampt. Nu heb ik nog steeds last de anesthesist heeft gezegd dat het vanzelf over gaat.

Deel Deze Pagina