Hallo, Hier nog iemand die al het commentaar op de buik méér dan zat is! Bij mij is het wel het tegenovergestelde: ze vinden mijn buik allemaal te dik voor de 6 maanden die ik inmiddels zwanger ben. Allemaal: behalve de mensen die er verstand van hebben zoals gynaecoloog enzo... Ik geef toe: ik heb best wel een zwangere buik en draag erg naar voren. Maar dan nog. Ik word er soms erg onzeker van, zeker omdat ik het soms wel 10 tot 20 keer per dag aan moet horen. Van de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben, maar van de zijkant schrikken mensen zich kapot schijnbaar. Maar: sommige reacties zijn dan weer erg leuk en maken mijn dag weer helemaal goed. Bijvoorbeeld als clienten (ik werk in een psychiatrisch ziekenhuis) uitroepen hoe mooi ze me wel niet vinden met mijn buikje, of afgelopen week 2 collega's die heel gemeend aangaven hoe goed ze vonden dat ik er uit zag en dat ik een práchtige buik heb. Die reacties onthoud ik dan maar gewoon. Op de rest reageer ik met:"ja, grote buik heb ik al hè!" Ik ben er stiekum ook wel trots op hoor, mijn kindje zorgt er immers voor dat mijn buik zo groot is en dat is wel een geweldig idee...
Volgens de éen is mijn buik groot en volgens de ander klein Frappant hoe iedereen denkt te mogen keuren en zijn oordeel ineens te mogen spuien als je zwanger bent
Inderdaad! (Off-topic: blijf het ook raar vinden dat mensen opeens denken dat ze aan je mogen gaan zitten of allerlei intieme dingen mogen vragen over je lichamelijke functioneren...) On-topic: Volgens mij maakt het ook heel erg uit welke kleren ik draag: in het ene zie ik er 'dikker' uit dan in het andere.
Bij mij scheelt het inderdaad ook welke kleding ik draag. De één zegt: "goh, bescheiden buikje". De ander: "zoo zitten er twee in?". "Je draagt mooi naar voren" "Je draagt echt rond". Haha, het slaat echt nergens op maarja, het kan me niets schelen, bij het ene oor erin en het andere eruit.
Ik ben nu 25 weken zwanger en heb ook nog geen overdreven buikje en ik zeg eerlijk ik ben daar heel blij mee! Sinds 3 weken is mijn buikje wel ineens gaan groeien maar dan nog is hij vrij bescheiden. Ik ben er heel blij om want ik ben wel slank en wil gewoon ook niet een te grote buik krijgen en te dik worden. Die buik komt vanzelf en zolang die er nog niet is zit hij ook niet in de weg. Ik vind het helemaal geen probleem als mensen een opmerking maken over mijn buikje want ik ben er zelf heel trots op en blij mee dat ik gewoon nog niet zo dik ben. Als je kindje het goed doet dan boeit het toch niet wat mensen zeggen.
Even wta leuks om te breken, Mijn stiefzoon (5 jaar) zat laatst even aan m'n buik te voelen en constateerde dat ie wel ietsje groter was. Maar mijn borsten waren hem blijkbaar meer opgevallen, (ben van cup B onderhand op weg naar E. Zit nog maar op de helft, waar gaat dit naartoe!). Ja, ik had wel supergrote borsten nu. Hij klopte er eens op en zei: Lieve baby... (Ik: nou, die zit ietsje lger hoor, ). Vervolgens nestelde hij zich eens lekker tegen m'n borsten aan. Lekker kussentje klaarblijkelijk, Maar m'n buik gaat dus nog niet zo mee, dus zowel stiefzoon als -dochter constateren dat papa's buik nog veel dikker is. Ze zijn de zwangere buik van hun moeder gewend, (die is anderhalf jaar geleden van een meisje bevallen), en die had echt een hele dikke buik. Echt abnormaal dik, maar dat riep de VK ook altijd bij haar, volgens m'n man. Nou, kan me er wel iets bij voorstellen. Ze had er ook zichtbaar last van. Toen we gister de kids terugbrachten, zat ze echt even te kijken naar m'n buik: goh, op de helft en nog niks te zien, zag ik haar denken... Tja, het een is niet fijn, om wat je mee moet torsen, het ander niet omdat geen hond ziet dat je zwanger bent, (en ik het in de trein best fijn zou vinden als mensen hun plekje af zouden willen staan... een half uur staan trek ik niet, zeker niet na een dag werken). Ik heb er niet zoveel moeite mee als het steeds een ander is die er wat over zegt: diegene kan er ook niets aan doen als 20 anderen dat al voor hem/haar ook hebben geroepen. Is gewoon een spontane reactie, geen oordeel... Maar als steeds dezelfde steeds dezelfde opmerkingen zou maken, zou ik ook wel zoiets hebben van: Ja, OK, nu weet ik het wel! En aan m'n buik zitten? Wildvreemden niet, mannen niet, en van bekende vrouwen kan het me niet zoveel schelen. Gister in de kerk een van de zangeressen uit de band, (zit ik zelf ook in), die even m'n buik aanraakte en zei: Ja, nu begin je het toch echt te zien! Toch wel gaaf, geen hond die het ziet, dan is het af en toe wel fijn dat iemand uit zichzelf even meldt: he, je gaat er nu toch echt een beetje zwanger uitzien,
Bedankt voor jullie reacties!Ik ben duidelijk niet de enige die ongwenst commentaar krijgt! Ik ben helaas niet zo adrem om er goede tegen reacties uit te gooien.Van het weekend met mijn vriend geoefend op gevatte opmerkingen en er fllnk om gelachen...En als ik al jullie verhalen lees maak ik me er alweer minder druk om. Zolang de verloskundige tevreden is zijn wij dat ook zijn toch? Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Ik ben 25 weken zwanger (morge 26 wk). En heb ook echt geen dikke buik (zie album maar) Je ziet wel dat ik zwanger ben en mensen vragen sinds een week of 2 ook voort hoever ik ben maar als ik dan zeg dat ik 25 weken ben zie je ze echt 2x kijken of ik het niet gewoon aan het verzinnen ben Verder krijg ik over me buik niet veel commentaar behalve dat het een '' heel bescheiden buikje is''
Buiken verschillen! De een draag het zo en de ander draagt het zus... En mensen hebben nu eenmaal graag commentaar ook al hebben ze er helemaal geen verstand van! Bij mij is het nl. vanaf het begin al het tegenovergestelde als bij jou! "Moet je nog zolang je hebt al zo'n flinke buik" of "krijg je een tweeling"?! Ik heb aan de vk gevraagd of mijn buik absurd was en toen zij zei dat het prima was heb ik het lekker naast me neer gelegd! Laat ze maar kletsen! Als jij weet dat je kindje goed groeit is het toch prima! Geniet er maar van!
tja, ik ben zelf vrij slank, altid een platte buik geha en zo, en nu ik zwanger ben van de tweede en iedereen weet dat bij een tweede je buik sneller zchtbaar wordt. krijg ik ook steds de opmerking...oh nou je ziet nog niet zo veel he....maar dan vooral van mensen die me niet zo goed kennen....bekenden weten wel dat ik normaal altijd een "kuil' had..haha..... door mijn baarmoeder afwijking word mijn buik ook niet heel groot, dus dat zeg ik er ook altijd maar bij...stom eigenlijk dat je er een excuus voor moet verzinnen...... wat ik nog irritanter vind is dat de meest onbekende mensen aan je buik willen voelen.....erg! bij mijn eerste stond ik in een bruidszaak met een vriendin die ging passen, kwam de verkoopster....OH enig je bent zwanger, en wat een mooi buikje..hoppa zo met die tengels op mijn buik! euhm staat er op mijn buik, raak me aan?
herkenbaar! Ik ga deze week met verlof maar mensen beginnen nu pas te beseffen dat ik zwanger ben. Ik heb maar een klein buikje, dus denken ze dat je ook maar een beetje zwanger bent. Helaas, de kwalen krijg je wel alsof je flink zwanger bent. Probeer het hoofd koel te houden. Je kan het nooit goed doen. Bij mijn 2 jongens had ik op het laatst echt last van klachten, dus dan krijg je ongevraagd van die geod bedoelde adviezen en dat je het echt rustig aan moet doen. Nu voel ik me wel aardig eigenlijk dus dacht ik dat de goed bedoelde adviezen wel achterwege zouden blijven. nee hoor, nu maken mensen zich weer zorgen omdat ze dan bang zijn dat ik mijn lijf overschat en mijn grenzen niet ken. Mensen hebben dus altijd wat te zeuren., Maar ik probeer het niet als zeuren te zien maar als een blijk van meeleven. Ik zit er niet altijd op te wachten maar dat is nou eenmaal hoe een mens in elkaar steekt. En weet je, die bemoeizucht is ook niet over als het kindje geboren is hoor. Nee, dan begint het pas .
Ik heb toevallig ook vandaag van een collega gehoord van hoe lang ben je nu zwanger? Ik 4 maanden..m'n collega maar je ziet helemaal nog niets! Ikke vind het ook helemaal niet erg
Hello Ik vind het ook echt irritant dat mensen constant zeggen: Zo jouw buik is groot! Zelfs mn schoonouders weten van geen ophouden. En het ergste vind ik nog dat ze er dan gelijk aan moeten zitten! Denk dan altijd ; blijf er toch vanaf, normaal zit je toch ook niet aan me! Echt heel vervelend.. Of dan vragen ze heel de tijd of de kleine wakker is want dan kunnen ze lekker voelen..Hou toch op... (hihihi dit lucht op!) XxX
lieverd, geloof me, dat gebeurd heeeel veel! mijn schoonzusje kreeg pas met 6 maanden een buik! en ik kan me heel goed voorstellen dat dit niet leuk voor je moet zijn steeds die opmerkingen, maar laat ze kletsen joh! kop op en sta erboven, wees maar blij waarschijnlijk zul je na de bevalling je buikje ook weer snel kwijt zijn maarja anderzijds is het ook wel weer leuk om een dikke buik te hebben hè en niet steeds die opmerkingen te moetn krijgen..ik begrijp je wel hoor maar probeer er boven te staan en te genieten van je wonderjte!