Iedereen zegt mij dat als je baby te vroeg geboren word, het beter aan 32 dan aan 36 weken is. Iets qua ontwikkeling ofzo. Kent iemand de ware reden hiervan?
Volgens mij is dat nog zo'n praatje van 50 jaar geleden ofzo. Lijkt mij toch niet, hoe ouder ze zijn, hoe verder ze ontwikkeld zijn.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik met 31 weken gebroken vliezen. Ze vertelden mij toen dat ze gingen proberen het tot 34 weken te rekken, omdat de baby dan rijp was voor de geboorte.
Zoiets had ik ook een keer gehoord. Iemand zei dat een baby die 7 maanden gedragen kan beter dan geboren worden dan met 8 maanden. Maar volgens mij is dat onzin hoor. Het lijkt me in ieder geval niet logisch. Volgens mij is dat idd iets van vroeger.
Bevallen lijkt me onzin...... Denk dat het half klopt... en dan mbt tot voortijdige weeen... dat je beter voortijdige weeen kan hebben met 32 weken dan met 36 weken..... Dit mbt te weeenremmers.... Weeënremming vóór 24 en ná 33-34 zwangerschapsweken is niet zinvol, vandaar! Dus als je dan toch vroegtijdige weeen moet krijgen dan liever met 32 weken... als de weeenremmers nog werken...! Natuurlijk moet het dan niet geboren worden.... want de longen zijn nog niet rijp....! (hier worden dan wel weer medicijnen voor gegeven... indien mogelijk.. maar toch...)
Ja ik heb dit nu al meerdere malen gehoord en iemand zei me zelfs dat ze dit ook in het ziekenhuis gezegd hebben.
Volgens mij grote onzin hoor. Hoe langer je kindje in je buik zit, hoe beter de longetjes gerijpt zijn etc. Ik denk dat elke dag in de buik is meegenomen! Hoe later hoe beter dus.
dat heb ik ook een keer gehoord,het heeft volgens mij te maken met het rijpen van de longetjes ofzo klinkt een beetje onlogisch maar is wel zo iets volgens mij
Ik ben zelf met 33 weken en 1 dag bevallen. Elke dag langer was beter en was belangrijk voor het rijpen van de longetjes. Dat is tenminste tegen mij gezegd. Groetjes,