gezeur rond feestdagen

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Oooh ik vind het vreselijk dat verplichte gedoe, maar ik ontkom er ook nooit aan, gelukkig maar 1 dag. Mijn vader vind het net zo vreselijk en die is elk jaar tijdens de kerst op vakantie haha. Ik ben er helemaal niet zo van om gezellig te gaan zitten doen omdat het kerst is. Maar goed, die ene dag trek ik nog wel haha, tweede kerstdag doen we lekker niks, misschien bioscoop ofzo, in elk geval iets met de kinderen.

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Nee hoor, maar het ligt er inderdaad maar net aan wat voor een band je hebt met je familie. Als de band goed is, dan heb je ook leuke kerstdagen samen. Maar is je band de rest van het jaar niet zo goed, Tsja dan wil kerst nog wel eens werken als een snelkookpan: de hele dag op elkaars lip, verplicht gezellig doen en voldoen aan de verwachtingen die men van je heeft...

Eigenlijk heel logisch toch? ;)

3. Maia

Maia Niet meer actief

wij vinden het wel gezellig, meestal is het ene dag schoonfamilie, andere dag mijn familie (of andersom). Dit jaar weten we het nog niet i.v.m. Tim dus misschien blijven we helemaal thuis, of gedeeltelijk thuis. en iedereen snapt dat dus er komt geen gezeur over weet ik nu al.

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Is ook, bedoelde bij families die redelijk of goed met elkaar overeen kunnen.

5. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    eerste kerst met het gezinnetje. Dát is wat ik graag zou willen maar waarschijnlijk komt dat er dus niet van... *zucht*

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Waar mensen zich allemaal wel niet druk om maken... Gelukkig is het nooit gezeur in de (schoon)familie.
    Niets geen verplichtingen...

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    nee, geen gezeur.
    mijn instelling: ik 'MOET' maar 2 dingen: ademhalen en belasting betalen.
    ze kunnen t nemen zoals t uitkomt, en dat gaat goed, kom gelukkig ook uit een familie met work-o-holics.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Tuurlijk kan ik me voorstellen dat ouders en so dat leuk vinden! Ik vind er ook altijd gezellig en ook het leukst als beide gezinnen compleet zijn dan maar dat lukt niet altijd en ik vind niet dat je e in bochten moet wringen omdat je perse dan met zijn alle samen moet zijn!
    Daarnaast heb je nu als stel/ gezin ook je eigen leven en moet het dus ook geaccepteerd worden als je dus is je eigen plan wilt trekken en niet maar ouders en/of so wilt maar het met vrienden of gewoon samen wilt vieren!

9. senta

senta Niet meer actief

Valt best mee, sint is de ene familie en 1e kerstdag is de andere familie.

kerstavond is voor het gezin, deur op slot niemand welkom. 2e kerstdag in principe vrij worden we ergens uitgenodigd gaan we zo niet zijn we lekker thuis.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.882
    5.174
    113
    Home
    kerst is toch juist om met familie door te brengen
    mijn schoonfamilie viert geen kerst wij ook niet maar uitgenodigd door mijn ouders dus gaan we wel en daar komen mijn broer en zus ook.
    gaan we er een leuke gezellige dag van maken
    gelukkig ziet niemand het hier als iets verplicht maar wel gewoon gezellig en leuk met het hele gezin samen zijn.

11. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Wij vierden dit jaar met mijn familie Sinterklaas ipv kerst. Hebben niet zoveel met Kerst dus dachten leuk kadootjes met de Sint met z'n allen nu.
    Was m'n sm gepikeerd omdat we hun niet hadden uitgenodigd...ehm, totaal niet bij nagedacht eigenlijk en we vieren kerst met hen en dit was dus ipv kerst met mijn familie.
    Hebben ze alsnog uitgenodigd maar toen hoefde het niet meer omda het niet spontaan was.
    Grote zuchtttttttttt

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier in de familie weten ze allemaal dat mn man veel wisseldiensten draait en dus werkt op momenten dat anderen bijv wel vrij zijn.
    Nu heeft hij toevallig alle kerstdagen weer vrij kunnen regelen en zijn we dus bij de beide families, maar als het niet kon vonden hun dat echt geen probleem hoor.
    Met oud en nieuw zijn we lekker thuis want hij heeft op nieuwjaarsdag een vroege dienst.
    Ook geen han die er naar kraait :D
    Zo jammer als mensen gaan 'eisen' dat je met de feestdagen daar komt.. Ik ben echt zo blij dat ze hier niet zo super veel hechten aan de dagen.
    Wel was het zo geweest dat als hij moest werken dat ik gewoon met J naar beide families ging om kerst te vieren maar dat vind ik echt geen probleem.

13. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Nou idd hier ook zo, en dan ook nog schoonouders dien zijn gescheiden..

Dus al met al moeten we voor het mooie 5 kerstdagen hebben ;) om bij hun lans te gaan en zelf 1 dag om het te vieren...

We wisselen het een beetje af waar we per jaar heen gaan.. als ze het er niet mee eens zijn, Jammer dan!!

Nou scheelt het dat ik dit jaar vlak voor kerst mijn kunstgebit krijg, dus we gaan lekker niks doen :D

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nee??

hier wordt gewoon volwassen gereageerd....

kan iemand een keertje niet , prima.
    ook maakt het niet uit wie we uitnodigen , mensen voelen zich niet gepasseerd als ze niet worden uitgenodigd en andersom evenzo.
    En als we echt geen zin in visite hebben dan is dat ook prima (ook als anderen daar voor kiezen)

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Gezeur niet echt. Wel een hoop geregel, we hebben eigenlijk 5 adresjes waar we in die 2 dagen naartoe moeten ;)
    Op 1e kerstdag zijn we al de hele dag bezet bij mijn moeder dus dan zouden we op 1 dag langs 4 huishoudens moeten. Gaat hem niet worden ;)

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dit is het eerste jaar dat we geen gedram hebben over wanneer we komen opdraven met kerst bij mijn ouders. Ze doen dan altijd vanalles met de familie. Zonder dit ook met ons te overleggen. Prima, maar als het ons niet uitkomt, wil ik ook geen gezeur als we niet komen.

Ik moet met/rond de kerstdagen 5 dagen werken, dus ben allang blij dat ik 2e kerstdag bij kan komen. 1ste kerstdag moet ik ook werken, maar gaan we altijd eten bij schoonouders. Ik blijf dan tot ik moet werken.

We zien wel wat we de 2e kerstdag gaan doen, of niet ;)

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn ouders werken wisseldiensten en ik zelf ook, wij hebben dus elk jaar vaak een puzzel.

Bij mijn schoonouders proberen we sowieso 1e kerstochtend vrij te houden.

Ik vind het altijd gezellig om samen te zijn dus probeer zo veel mogelijk te regelen dat er een moment is om samen te eten of wat te drinken.
    Maar mocht het een keer niet lukken is dat nooit een problem geweest.

18. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Kerst avond lekker saampjes eerste kerstdag bij me ouders en 2e kerstdag komen er vrienden so doen niet aan kerst enzo xd lekker makkelijk :)

19. A2CA

A2CA Niet meer actief

Nee ik heb dat gezeur niet, iedereen heeft hier wel begrip en als ze dat niet hebbe pech dan. Ik woon zoals jullie weten bij mijn schoonfamilie, elke dag daar met kerst, maar 1e kerstdag gaan we een halve dag naar mijn oma. Dat is ieder jaar zo, kerstavond eerst lekker eten en daarna met 50 man of zelfs meer lekker wijn of bier of wat drinken en de rest van de dagen zit ik savonds heerlijk op de bank met een kerstfilm

20. Pff ja hier ook altijd lastig. Niet dat we niet kunnen maar mijn familie woont in nederland, mijn schoonvader naast ons en mijn schoonmoeder aan de andere kant van de zee. Dus we moeten vaak kiezen wie we wel en wie niet zien met kerst.. En dan zit er altijd wel eentje tussen die daar natuurlijk gefrustreerd door is..

Deel Deze Pagina